Güncelleme Tarihi:
BU yıl altıncısı düzenlenen CNR Avrasya Boat Show’da milyon euroluk tekneler görücüye çıktı. Mega, orta ve küçük yatların bulunduğu fuarda 300’e yakın tekne sergilenirken, fiyatlar 5 bin ile 2.5 milyon euro arasında değişiyor. 24 Şubat’a kadar kapıları açık kalacak fuarda şişme botlardan 24 metrelik büyük teknelere, tekne malzemelerinden LPG’li teknelere kadar birçok yenilik ve marka fuarda katılımcıların ilgisine sunuluyor. Türk ziyaretçiler ise fuarda en çok ilgiyi büyük teknelere gösteriyor. Alman Hanse Group’un Trio ile birlikte getirdiği Hanse 575 isimli fuarın en büyük yelkenlisi daha görücüye çıkmadan 6 kişi tarafından sipariş edildi.
Yaklaşık 500 bin euro değerindeki yelkenlinin üretiminden bugüne kadar, en çok Türkiye’de ilgi gördüğünü söyleyen Hanse Group CEO’su Jens Gerhardt, dünyada en çok Hanse 575’in Türkiye’de satıldığını ifade etti. Gerhardt, “Denizcilik sektöründe geçmişte Türkiye’nin ilk 10’a bile giremeyeceğini düşünürdük. Ancak ekonomik seviyenin yükselmesiyle Türkler atağa geçti. 90 ülkede satış ağımız var. Türkiye geçen yıl satışlarını en çok artıran ülke oldu. İspanya ve İngiltere gibi ülkeleri geride bırakarak ilk 3 pazardan biri haline geldi. İlk iki sırada Almanya ve İspanya bulunuyor” diye konuştu. Türk yat meraklıların büyük tekneleri tercih ettiğini söyleyen Gerhardt, “Türkler tekne alacakları zaman önce büyüklüğüne bakıyor. Küçük tekneleri tercih etmiyor. Büyük tekne olmasının yanında kaliteye de önem veriyorlar” dedi.
TASARIMCILARDAN BİRİ TÜRK
Fuarın en büyük ve en pahalı teknesi de 2 milyon 380 bin euroluk değeriyle Numarine 78 HT. 24 metrelik teknenin tasarımcıları Tomasso Spadolini ve Can Yalman. VIP ziyaretçiler için 14 Şubat’ta görücüye çıkan Numarine 78 HT, ilk günden satıldı. Satın alan kişinin ismi ise açıklanmıyor. Numarine Marka İletişim Direktörü Ali Tanır teknenin çok ileri teknoloji ile yapıldığını, içinde VIP kabin ve misafir kabinleri bulunduğunu söyledi. Tanır, “4 kamarası ile rahat ve konforlu bir ortam sunuyoruz. Tüm kamaralarının özel banyosu bulunuyor. Lüksü, asaleti, performansı ve konforu bir arada sunuyoruz” dedi.
LPG’li tekne de varNumarine 78 HT / 2 milyon 380 bin euroluk tekne fuarın ilk gününde alıcı buldu
FUARDA bu yıl ilkler arasında LPG ile çalışan tekne de var. 15 yıldır denizcilik sektöründe bulunan ve LPG ile çalışan deniz taşıtları için özel tekne kabuğu üreten Enma Marine, fuarda LPG ile çalışan Barracuda 550 isimli tekneyi sergiliyor. İpragaz Marinegas ürünleri ve Marinegas dönüşümü yapılmış 115 hp gücündeki Barracuda 550 teknesi, tekne tipi, motor gücü ve kullanım şartlarına bağlı olarak, benzine göre yüzde 30 tasarruf sağlayabiliyor. Boat Show’da hız tutkunları da düşünülmüş. Offshore tekneleri arasında yer alan Cigarette Racing’in fiyatı 1.5 milyon doları buluyor. 100 mil hız yapan tekne ile Pendik’ten Sedef Adası’na gitmek 3 dakika sürüyor. Balıkçı teknesi olarak bilinen Grady White’in fiyatı ise 42 bin ile 600 bin dolar arasında değişiyor.
Kamaralı şişme bot
SON yıllarda özellikle Avrupa’da ilgi gören kamaralı şişme botlar bu yıl fuarda yer alan yenilikler arasında. 5 İtalyan ve 1 Kanadalı firmadan distribütörlük alan Bergsen Marin Yönetim Kurulu Başkanı Selim Bergsen, 6 farklı marka ve 17 tekne ile ilk kez fuara katıldıklarını ifade etti. Fuara ilk kez getirdikleri şişme botların fiber botlara göre daha güvenli olduğunu kaydeden Bergsen, diğer bütün özelliklerin fiber teknelerle aynı olduğunu söyledi. Türkiye’de tekne almak isteyen sayısının her geçen gün arttığını belirten Bergsen, “Refah seviyesi yükseldi. Tekne sahibi olmak artık lüks değil. Tekne almayı düşünenler bir yazlık gibi görüyor tekneleri. Tatillerini teknelerde geçiriyorlar. Artık fiyatlarda bir hayli uygun seviyelere indi” diye konuştu. Türkiye’de bir tekne showroomu açmak için çalışmalara başladıklarını belirten Bergsen, Gayrettepe’de 750 metrekare alanda ilk showroomu açmayı planladıklarını anlattı.