Güncelleme Tarihi:
Son olarak Mandarin Oriental Grubu’nu Bodrum projesiyle Türkiye’ye getiren Servotel Corporation'ın Kurucu Başkanı Ömer İsvan, Türkiye’ye girecek söz konusu markaların bazılarının Avrupa ve Akdeniz çanağındaki ilk işletmelerini Türkiye’de açacağını söyledi.
Türkiye’nin turist çeken ülkeler arasında dünyada yedinci sırada olduğunu ifade eden Ömer İsvan, "Dünyanın en önemli markaları bu büyüyen potansiyelin artık sadece kitle turizmi ve ‘all inclusive’ profilinde kalmayacağının farkında… Bu nedenle Türkiye’ye girmek için fırsat kolluyorlar. Şu anda bizimle yakın temasta olup, proje analizlerimiz ve tavsiyelerimiz ile doğru yatırım ve yatırımcılar ile buluşturulmayı bekleyen en az 30 otel markası var" dedi.
Türkiye’nin sadece tarihi ve doğal güzellikleriyle değil, kültür, sanat, etkinlik, gastronomi, eğlence ve alışveriş arzındaki artış ile de ön plandaki çekim noktalarından biri olmaya devam edeceğini belirten İsvan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Jeopolitik ortamda 2011’den çok farklı bir menfi etken olmaması halinde önümüzdeki yıllarda turist adedi ve gelirlerinde dünya ortalamasının en az iki misli düzeyinde artış bekliyorum. Yeni otel markaları da turist girişini artırmada ve erişilecek düzeylerin kalıcılığında etkili olacak."
Türkiye ile ilgilenen ve en üst segmenti hedefleyen lüks markaların ağırlıklı olarak İstanbul, Ege ve Akdeniz sahillerini tercih ettiğini ifade eden İsvan, beş yıldız ve alt segmentteki otel markalarının ise İstanbul, Ankara, İzmir başta olmak üzere, Malatya, Urfa, Antep, Antalya, Kayseri, Adana, Bursa, Mardin, Denizli, Trabzon, Eskişehir’in aralarında bulunduğu 13-14 kentle ağırlıklı olarak ilgilendiğini söyledi.