Türkiye'nin yeni logosunda geçmişle gelecek buluştu

Güncelleme Tarihi:

Türkiyenin yeni logosunda geçmişle gelecek buluştu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 27, 2000 00:00

Haberin Devamı

TÜRKİYE'yi tarıtmayı, Türk turizmini tüm dünyada pazarlamayı amaçlayan kampanya çerçevesinde hazırlanan yeni logoyu, ‘dream Design Factory’ (dDF) yarattı. Yeni Türkiye logosunu yaratan 13 kişilik ekibin direktörü Armağan Birkiye, ‘‘Yeni logoda Türkiye'nin geçmişiyle geleceği buluştu’’ dedi.

TÜRK turizmini tüm dünyada satmayı amaçlayan Turizm Bakanlığı'nın dünya çapındaki 40 milyon dolarlık tanıtım kampanyasında kullanılacak yeni logoyu, ‘‘dream Design Factory’’ (dDF) yarattı. Türkiye'nin yeni logosunun 13 kişilik tasarım ekibinin Kreatif Direktörü Armağan Birkiye, ‘‘Logo yenilenmesini de içeren kampanyamız Türkiye'nin imajına dönük değil, tamamen Türk turizmini dünyada satmaya yöneliktir’’ dedi.

dDF tarafından yaratılan yeni Türkiye logosu, sadece dDF'nin üstlendiği bölgede değil, tüm dünyadaki kampanyaları üstlenen yabancı reklam ajansları tarafından da kullanılacak.

Armağan Birkiye, eski logodaki ‘‘lale’’ motifinin korunduğu yeni logoyla ‘‘Geçmişiyle bağlarını kopartmak istemeyen, ama çok yeni ve çok genç bir Türkiye'yiz’’ mesajını vermek istediklerini söyledi. Birkiye, ‘‘Bu logoyla Türkiye'nin geçmişle bağını doğru kurmayı amaçladık. Eski logonun temel kavramlarını koruduk. Ama geçmişe ait motifleri korurken, genç, modern ve çağdaş değerleri de (grafik, dil, düşünce ve imaj anlamında) taşımasını istedik’’ diye konuştu.

İMAJI ETKİLİYOR

Türkiye turizminin tanıtımının ülkenin genel imajından tamamen ayrı tutmanın mümkün olmadığını belirten Armağan Birkiye, şöyle devam etti:

‘‘Logo, elbette Türkiye'nin imajını da etkiyor. Ancak bizim yapmak istediğimiz Türkiye turizmini dış pazarlarda tanıtmak ve satmak. Kampanyamız tamamen buna dönük. Bir ürünü satarken o ürünün değerini belirleyen şeylerden biri aynı zamanda markanın değeridir. Yani ürünler aynı zamanda markanın izdüşümleridir. Bu nedenle, sadece Türk turizmini satıyoruz derken bu gerçeğin farkındayız. Birinci hedefimiz Türk turizmini İngilizler'e, Almanlar'a, İtalyanlar'a, yani sorumlu olduğumuz ülkelerde pazarlamak. Türkiye ile ilgili en kalıcı şey logomuz. Bu logo ile Türkiye'nin geçmişiyle bağını kopartmayan, ancak genç ve modern, bugünün dünyasına ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek güçte olduğu mesajını vermek istedik. Dolayısıyla Türkiye'de yaşayanlar da öyle demeye çalıştık.’’

Yeni Türkiye logosunu yaratan ekip

Koordinasyon

Doğan Ekmekçi

Mine Şengel

Çiğdem Ergün

Adnan Bilgütay

Ayşe Köse

Tasarı Ekibi

Ayşenur İlkışık

Percy Borg

Murat Özoral

Murat Çekçeoğlu

Arhan Özbay

Gül Gürdamar

Burçak Duruöz

Nazlı Sargın

Mithat Avcı

Zeynep Koloğlu

Hüseyin Yılmaz

Konsept yönetimi

Arhan Kayar

Armağan Birkiye

Ulvi Yaman

Özgür Uçkan

Tanıtım kampanyası mart ayında başlıyor

TURİZM Bakanlığı'nın mart ayının ilk yarısında başlatacağı ve ilk bölümü mayıs sonuna kadar sürecek kampanyanın Türk turizminin zenginliklerini doğru aktarabilmeyi amaçladığını söyleyen dDF Kreatif Direktörü Armağan Birkiye, şöyle konuştu:

‘‘Bu bir anlamda tedavi kampanyası. Türk turizminin yüzünü doğru aktarabilmek için belli bir dönem outdoor ve televizyon ağırlıklı bir kampanya ve medya planlaması var. Ayrıca filmler, ilanlar, interaktif kampanyalar, etkinlik ve PR çalışmaları da yapılacak. Klasik reklam medyalarının dışındaki konulara da çok fazla ağırlık vereceğiz. İspanya, İtalya gibi ülkeler çok ciddi reklam kampanyaları yapıyorlar. Bizim de var olmamız gerekiyor. Hızlı ve doğru hareket etmek gerekiyor. Turizm Bakanlığı, kampanya bağlamında dünyayı yedi ayrı bölgeye ayırdı. Biz üç bölgeyi üstlendik. İngiltere, Hollanda, Belçika, Danimarka, Norveç ve İsveç'ten oluşan İngiltere Grubu; Fransa, İtalya, Portekiz ve İspanya'dan oluşan Fransa Grubu ile Rusya bizim sorumluluğumuzda.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!