Güncelleme Tarihi:
Avrupa'nın önde gelen havayolu şirketlerinden Lufthansa, kriz sonrası Münih-Ankara hattına ek sefer koydu. Gelen talep üzerine şirketin daha önce Türkiye-Almanya arasında 49 olan sefer sayısı 56'ya çıkarıldı.
Lufthansa Başkan Yardımcısı Thierry Antinori, stratejik bir pazar olarak gördükleri Türkiye'de büyümeye devam ettiklerini açıkladı. Antinori, kriz sonrasında Almanya-Türkiye arasındaki uçuşların arttığını belirtirken, işadamlarının yoğun ilgisi üzerine Ankara-Münih hattına ek seferler koyduklarını belirtti.
Avrupa'nın en başarılı havayolu şirketi ödülünü 4 kez alan Lufthansa'nın Başkan Yardımcısı Thierry Antinori, Türkiye'ye verdikleri önemi göstermek için İstanbul'da gazetecilerle buluştu. Antinori, Lufthansa'nın ekonomik krizden önce Türkiye-Almanya arasında karşılıklı olarak 49 olan uçuş sayısını, krizden sonra 56'ya çıkardığını belirtti. Antinori, Lufthansa'nın ek 7 uçuşu Ankara-Münih arasına koyduğunu ve uçakların genellikle işadamlarını taşıdığını söyledi.
Türkiye'de Ankara, İstanbul, İzmir havaalanlarına iniş yapan Lufthansa'nın turistik bölgelere taşıma yapmadığını hatırlatan Antinori, ‘‘Kısa dönemde turistik bölgelere açılmayı düşünmüyoruz, kalitemizi ve fiyatımızı düşürmeyi düşünmüyoruz’’ dedi.
UÇAKLAR 4 MOTORLU
Lufthansa için müşteri memnuniyeti ve uçuş güvenliğinin en önemli konular olduğunu belirten Antinori, uçuş güvenliğini tam anlamıyla sağlamak amacıyla bütün Lufthansa filosunun 4 motorlu uçaklardan oluşturulduğunu söyledi. Antinori, Lufthansa'nın çok uygun koşullarda da olsa 2 motorlu uçakları satın almadığını kaydetti. Lufthansa filosunda Boeing ve Airbus uçakların eşite yakın sayıda kullanıldığını söyleyen Antinori, ‘‘Her 2 şirketten de uçak satın alıyoruz, bu şirketlerin arasında devam eden rekabetten çok memnunuz’’ dedi.
Lufthansa'nın Airbus'ın yeni dev uçaklarından satın almak için harekete geçtiğini Boeing'in yeni hızlı modelini görmek içinde randevu aldıklarını söyleyen Antinori, ‘Airbus’ın yeni modeli uçuş maliyetini yüzde 15 düşürecek, bu da havacılık sektörü açısından çok önemli'' diye konuştu.
THY özelleşsin bir numara olur
Türk Hava Yolları'nın (THY) özelleştirilmesine yönelik bir soruyu Antinori, ‘‘Biz Lufthansa olarak hiç bir havayolu şirketinden hisse senedi almayız ama THY'yi özelleştirirseniz iyi olur’’ diye konuştu. Havayolu şirketlerinin özelleştirilmeleri halinde, etkinliğin ve müşteri memnuniyetinin arttığını belirten Antinori, ‘‘THY özelleşirse Güney Doğu Avrupa'nın bir numaralı havayolu şirketi olur’’ dedi.