Türkiye'nin ilk ‘kontak anahtarsız’ otomobili

Güncelleme Tarihi:

Türkiyenin ilk ‘kontak anahtarsız’ otomobili
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 24, 2003 00:00

Türk otomotiv sektöründe bir ilk daha hayata geçti. Oyak Renault, Türkiye'nin ilk kontak anahtarı bulunmayan otomobilini üretti. Sadece Türkiye'de üretilen ve 75 ülkeye ihraç edilecek Megane Sedan II modelinde kontak anahtarı yerine uzaktan kumandalı Renault kartı bulunuyor.Türkiye'nin ilk kontak anahtarı bulunmayan otomobilini Oyak Renault üretti. Sadece Türkiye'de üretilen ve 75 ülkeye ihraç edilecek Megane Sedan II modelinde kontak anahtarı yerine uzaktan kumandalı Renault kartı bulunuyor. Radyo frekansıyla çalışan bir kart otomobilin kapılarını açıyor ve motoru çalıştırıyor. Kullanıcı kapıya yaklaÅŸtığında, otomobil sürücünü tanıyor ve kapı kilitleri, sürücünün kapı koluna dokunmasıyla açılıyor. Otomobilin çalışması da kartı yuvasına yerleÅŸtirip, start düğmesine basmakla gerçekleÅŸiyor.Bursa'da üretilerek 75 ülkeye ihraç edilecek yeni Megane Sedan'ın tanıtımı ilk olarak Türkiye'de, ardından da Renault BaÅŸkanı Louis Schweitzer'in katıldığı bir toplantıyla Barselona'da yapıldı. Türkiye'de yapılan toplantıya ise Renault Uluslararası Operasyonlar Direktörü Luc Alexandre Menard, Oyak Renault Genel Müdürü Dominique Correze ve Renault Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar katıldı.Megane II sedan yarın ise Ä°stanbul'da baÅŸlayacak Auto Show ardından da Barselona otomobil fuarında ilk kez dünya vitrine çıkacak. Böyelce Bursalı Megane II Sedan, dünyadan önce Türk otomobilseverlerinin beÄŸenisine sunulacak.Megane Sedan II, 2002 yılının ikinci yarısında Avrupa'da satışa sunulan hatchback ve coupe modelleri ve ardından 2003 Cenevre Fuarı'nda dünya tanıtımı yapılan Megane coupe-cabriolet ve Scenic II modellerinden sonra, toplam yedi farklı karoseri tipi içeren programın beÅŸinci modeli.75 ÃœLKEYE Ä°HRACATSadece Türkiye'de üretilecek olan Megane II sedan uluslararası pazarlara da Türkiye'den ihraç edilecek. Megane II sedan, Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikaları'nda yüzde 60 yerlilik oranı ile üretilecek. Farklı bir kiÅŸilik sergileyen model, aslında Megane II Hatchback versiyonu ile yaklaşık yüzde 80 oranında ortak parçadan oluÅŸuyor. Megane Sedan'ın yeni modelinin satışlarının yüzde 46'sının Avrupa'da, yüzde 54'ünün de Avrupa dışında gerçekleÅŸmesi bekleniyor.Megane II programının yeni üyesi Megane II Sedan'ın Türkiye için önemi daha da farklı. Türkiye'de üretilen ve tüm dünyaya Türkiye'den ihraç edilecek olan Megane II Sedan, Megane II ürün gamındaki bütünlüğü sürdürüyor. Türkiye'den ihraç edilecek olan Megane II sedan ile Renault'nun M1 segmentinde müşteri portföyünü geniÅŸletmesi ve uluslararası pazarlardaki satışlarını artırması hedefleniyor.ÇOCUÄžUMUZ DÃœNYAYA GELDÄ°Renault Mais Genel Müdürü Ä°brahim Aybar, yenilenen Megane Sedan II modelini ‘‘bir çocuÄŸumuz dünyaya geldi’’ sloganı ile tanıttı. Tanıtım toplantısının 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'na denk geldiÄŸini söyleyen Aybar, ‘‘Bir çoÄŸumuz dünyaya geldi. Hem de işçimizin, mühendislerimizin elinde yaratılmış bir çocuk geliyor’’ dedi.Megane II Sedan'ın eylül ayından itibaren satışa sunulacağını söyledi. Aybar, eski jenerasyon Megane Sedan'ın satışının ise talep gelirse devam edeceÄŸini belirtti. M1 segmenti pazarının en çok satan iki otomobilinin Megane Sedan ve Clio Symbol olduÄŸunu söyleyen Aybar, yeni Megane Sedan'la birlikte bu segmentteki satışların daha da yükseleceÄŸini ifade etti. Aybar, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Bugüne kadar 67 bin adet Megane satıldı. Megane ailesi satışlarında en büyük pay sedan modelinin oldu. Yeni Megane Sedan ile satışlarımızı daha da ileri götüreceÄŸiz ve yeni müşterilere de ulaÅŸacağız.Menard: Damarlarında Türk kanı dolaşıyorRENAULT Uluslararası Operasyonlar Direktörü Luc Alexandre Menard, yenilenen Megane Sedan'ın damarlarında ‘‘Türk kanı’’nın dolaÅŸtığını söyledi. Megane II Sedan modelinin tanıtımı için düzenlenen toplantıda konuÅŸan Menard, Türkiye'ye kalpten baÄŸlı olduklarını açıkladı. 30 yıldır Türkiye'de Oyak ile iÅŸbirliÄŸi içinde olduklarını belirten Menard, Türkiye'nin Renault için temel bir ülke olduÄŸunu kaydetti. Bursa'nın dünyadaki Renault fabrikaları içinde üretim kalitesi, maliyet ve üretim süresi açısından en iyiler arasında olduÄŸunu kaydeden Menard, ‘‘Türkiye'ye özel bir baÄŸlılığımız var. Bursa, Fransa, Ä°spanya ve Slovenya dışında, dünyadaki en büyük sinai üssümüz haline geldi. Bursa Fabrikası Renault'nun uluslararası alandaki geliÅŸmesinde temel stratejik bir rol oynuyor’’ dedi.Menard, Megane Sedan II'nin Türkiye'de üretilme kararının, Megane ailesinin yenilenmesi projesi içinde alındığını belirten Menard, şöyle devam etti:‘‘Bu önemli bir karardı. Ancak bu tür kararlar çok kolay alınmıyor. Zor bir seçim oldu. Fransa ve Ä°spanya fabrikaları arasında, Bursa'yı müdafaa ettik. Ãœretilen 2 otomobilden 1'i Batı Avrupa'nın dışına satılacak. Dünyanın herhangi bir yerinde Megane II Sedan'ı gördüğünüzde, onun Bursa'da üretildiÄŸi anlaşılacak. Megane II Sedan'ın damarlarında Türk kanı dolaşıyor.’’ Megane II sedan üretimi ile Bursa'nın modelin tek üretim üssü olacağını söyleyen Menard, ihracat yapılan ülke sayısının da 55'ten 75'e çıktığını, Megane II Sedan modelin ömrü boyunca 600 bin adet üretileceÄŸini açıkladı. Menard, ihracat hedefinin ise fabrikanın iÅŸ hacminin yüzde 80'i olarak ifade etti.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!