Güncelleme Tarihi:
Globalleşme işdünyasında “Büyük balık küçük balığı yutar” paradigmasını değiştirdi. Günümüzde önemli olan hız, esneklik ve çeviklik. Artık “Hızlı balık yavaş balığı” yutuyor. Türk basınının hızlı balıklarından Referans gazetesi de bu yeni paradigmayı içselleştiren Türkiye’nin en hızlı firmalarını seçti. Türkiye’nin En hızlı firması Acıbadem Sağlık Hizmetleri olurken, ihracatın en hızlı firması da Ece Banyo Gereçleri seçildi.
Sektörlere göre hızlı balıklar ise elektrik-elektronikte Atom Kablo, gıdada Dimes Gıda, kimyada Eskim, otomotiv ve taşıt araçlarında Tülomsaş, sağlıkta Aygün Cerrahi Aletler, tekstilde Kipaş Denim ve ulaştırma-lojistikte de Eyüp Lojistik oldu. Endeavor Girişimcilik Ödülü ise yemeksepeti.com, Dükkan, Hiref ve Navtürk’e verildi. İstanbul
|
Duyuruları Haziran 2006’da başlayan yarışmaya 5 ayda Türkiye’nin 54 ilinden 1300 aday firma marka, eğitim, finans, perakende, turizm, elektrik-elektronik, gıda, ihracat, inşaat-inşaat malzemeleri, kimya, otomotiv ve otomotiv yan sanayii, sağlık, tarım, tekstil-konfeksiyon, ulaştırma-lojistik alanlarında başvurdu.
Firmaların gönderdikleri 2004-2005 verilerine göre ilk elemede 265 firma belirlendi. Bu değerlendirme sonucu marka, eğitim, finans, perakende ve turizm alanları kapsam dışı bırakıldı. “Hızlı Balık Jürisi” 27 Aralık 2006’da toplanarak kârlılık, büyüme, istihdam, verimlilik, ihracat ve adayların gerçekleştirdikleri yenilikler puanlandı. Referans gazetesi Yazarı Hasan Ersel ve Referans gazetesi Yayın Koordinatörü İsmet Özkul’un oluşturduğu modele göre firmalar bu kategorilerde “3’lük Puan Sistemi”nde değerlendirildi. Jüri zorlu 3 saatin ardından Türkiye’nin en hızlı 9 firmasını belirlerken inşaat ve tarımda ödüle layık firma bulunamadı. Ödüle layık görülen firmaların en göze çarpan özellikleri verimlilik artışına yönelik yatırımları, ürün ve pazarlama inovasyonlarıyla cirolarını artırmaları oldu.
JÜRİ KİMLERDEN OLUŞTU |
* TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu |
Türkiye’nin Referans’a ihtiyacı olduğunu ve bu alanda farklılığın ortaya çıktığını belirten TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Anadolu’nun birçok yerinde başarılı firmaların saklanmış durumda olduğunu kaydetti. Hürriyet gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı ise yarışmanın amacının Türkiye’de kârlı şirketlerin kamuoyunun gündemine gelmesi ve öne çıkması olduğunu belirtti. Bunun sürekli hale getirilmesi için de ödül konulduğunu kaydeden Sabancı, “Bu adımların pekiştirilmesi, Türkiye’de kârlılığı ve verimliliği önemseyen girişimcilerin gelişmesinde önemli rolü olacaktır” dedi. Referans gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Eyüp Can da “Aslında bu tür yarışmalar Avrupa’da 5 yıllık verilere göre yapılır. Biz 2004-2005 verilerine göre yaptık. Gelecek yıllarda amacımız bu. Sürdürülebilir büyümeye dayanan bir modele gidiyoruz” dedi. Yarışmanın modelini oluşturan Hasan Ersel ise Türkiye’de 2001’de yaşanan krizin yarattığı anormalliklerden kurtulmak için 2004-2005 döneminin seçildiğini söyledi. Ersel, “5 yıl içinde daha objektif verilerle ödül sistemini iş dünyasının gündemine getirmeyi hedefliyoruz” dedi.