Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL Moda Akademisi (İMA) tarafından kurulan İMA kütüphanesi, Türkiye’nin en önemli moda kütüphanesi özelliğini taşıyor.
HERKESİN KULLANIMINA AÇIK
Daha çok İMA öğrencilerinin ve üniversite öğrencilerinin ziyaret ettiği kütüphane, haftaiçi her gün 08.30 ila 20.00 arası, haftasonu ise cumartesi 13.00’a kadar ziyaretçilerine açık olan küttüphaneye İMA ve Hazır Giyim İhracatçıları Birliği (İHKİB)’nin yıllık bazda düzenli olarak koleksiyon gelişmesine katkıda bulunuyor. Geniş yaş aralığı ziyaretçisi bulunan kütüphane aynı zamanda tüm sektör profesyonellerinin, akademisyenlerin, moda basınının ve akademiyi merak eden turistlerin de ilgi odağı durumunda. Merkezi bir yerde olması ve rahat bir atmosfere sahip olması sayesinde de profesyonellerin çalışma ortamı olarak da tercih ettiği bir mekan aynı zamanda.
CİDDİ BİR ARŞİV ŞARTTIR
Türkiye’de sanat, tasarım, görsel alanlara yönelik önemli kütüphaneler bulunduğunu ancak tamamen modaya odaklanan, moda, moda tasarımı, hazır giyim ve tekstil alanlarına tamamen odaklanmış bir kütüphanenin Türkiye’de mevcut olmadığını kaydeden İMA Direktörü Seda Lafçı, “Dünya geneline baktığımızda moda, tasarım ve sanat bölümleri olan üniversitelerin büyük bir kısmında kütüphaneleri bulunuyor. İMA’nın kuruluş aşamasında da yapılan tüm araştırmalar ve fizibilite çalışmalarında da yurtdışındaki bu moda okullarının modelleri örnek alındı. Eğitim içeriğinden ders modüllerine, teknik ekipmandan destekleyici servislere kadar derinlemesine incelemeler yapıldı. Tüm bu çalışmalar sonucu İMA’nın kuruluşu ile birlikte kütüphanesi de doğdu” dedi.
LONDON’LA İLETİŞİM HALİNDEYİZ
Lafçı şöyle devam etti: ”Özellikle son zamanlarda dijital yayınlarımızı geliştiriyoruz. Bu anlamda uluslararsı kütüphanelerle iletişim içerisindeyiz ama bizim başta stratejik ortağımız University of London’na bağlı olan London College of Fashion. Bizimle işbirliği içerisinde bir okul ve onların kütüphanesiyle doğrudan iletişim halindeyiz. Öte yandan kütüphanenin arşivinde sadece moda tasarımı ve üretim hakkında değil, moda fotoğrafçılığından ‘fashion business’ ve dijitalleşmeye kadar moda endüstrisinde var olan, bu sektöre temas eden her alana ilişkin yerli ve yabancı birçok yayın bulunuyor.”