Güncelleme Tarihi:
“Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri”ni ortaya çıkardı.
Alanında Türkiye’de bir ilk olan dev araştırmada şirketler her yıl farklı kriterlere göre beğeni topluyor. Bu yıl ise araştırmaya bilgi, teknoloji yatırımları ve yenilikçilik damgasını vurmuş durumda.
İstatistikler net şekilde gösteriyor ki İtibarı yüksek, dikkat çeken ve beğenilen şirketler her alanda kazananlar olarak ön plana çıkıyor. Satın alma isteği itibarı yüksek şirketlerde yüzde 48 iken itibarı düşük şirketlerde yüzde 24’lere kadar geriliyor. Hisse senedi değeri artırma oranı, itibarlı şirketlerde diğerlerine göre yüzde 13 daha fazla. Yatırımcıların ise itibarı yüksek şirketleri daha fazla tercih ettiği bilinen bir gerçek. İtibarlı şirketlerin fiyat- kazanç rasyosu da diğer şirketlere göre yüzde 20 oranında daha yüksek çıkabiliyor. Bu tür şirketlerin önerilme oranı yüzde 77 iken ürün ve hizmetlerine daha fazla ödeyebileceğini söyleyenlerin oranı diğerlerine göre yüzde 48 daha fazla.
Bu yıl GFK Türkiye araştırma şirketiyle Adecco ana sponsorluğu ve T-Systems ile Qatar Airways co-sponsorluğunda hazırlanan dev araştırmaya bilgi ve teknoloji yatırımları damgasını vurmuş durumda. Ligin ön planda olan şirketlerinin CEO’larına göre cezbeden ve dikkat çeken şirket olmanın sırrı da yine belirtilen bu kriterlerle paralellik gösteriyor.