OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 02, 2003 00:00
Volkswagen Ticari Araçlar Grubu CEO'su Bernd Wiedemann, ‘‘YaÅŸanan krizlere raÄŸmen Türkiye'ye güveniyoruz. Türkiye'deki deÄŸiÅŸim hızı, geliÅŸmeye açıklık ve bu gücün varlığı bizi etkiledi. Volkswagen olarak Türkiye’nin ekonomisine ve geleceÄŸine iyimser bakıyoruz’’ dedi.Türkiye, hafif ticari araçlarda Avrupa'nın en büyük 6'ıncı pazarı... Pazarın bu denli büyük olması tüm firmaların ilgisini Türk pazarına çekiyor. Hafif ticari araçlara uygulanan verginin otomobile göre daha düşük olması, tüketicinin hem ticari hem de otomobil tarzı kullanıma uygun olan bu araçlara olan ilgisini artırıyor.Volkswagen Ticari Araçlar Grubu CEO'su Bernd Wiedemann, yaÅŸanan ekonomik krizlere raÄŸmen Türkiye'ye güvendiklerini söyledi. Türk ekonomisine iyimser baktıklarını ve pazarın seriliÄŸinin kendisini etkilediÄŸini belirten Wiedemann, ‘‘Her ÅŸeyin hızla deÄŸiÅŸebilmesi hem büyük bir geliÅŸme hem de böyle bir gücün var olduÄŸunun kanıtı. Bu da piyasaya güvenmemizin ve taleplerini olabildiÄŸince seri takip etmemizin nedenlerinden biri’’ dedi.Wiedamann ile Volkswagen'in ticari araçta yeniden yapılanmasını, hedeflerini ve Türkiye hafif ticari araç pazarını konuÅŸtuk.Türkiye'de yaÅŸanan ekonomik krizle ilgili izlenimleriniz nedir?- Ä°ki ÅŸey görüyorum: Türkiye'deki piyasanın seriliÄŸi ve ekonomisine iyimser yaklaşımı bizi oldukça etkilemiÅŸti. Her ÅŸeyin hızla deÄŸiÅŸebilmesi hem büyük bir geliÅŸme hem de böyle bir gücün var olduÄŸuna kanıtı. Bu da piyasaya güvenmemizin ve taleplerini olabildiÄŸince seri takip etmemizin nedenlerinden biri. Türkiye ve Avrupa'nın birbirine bu ÅŸekilde yaklaÅŸması bize oldukça doÄŸal gözüküyor.Türkiye de Avrupa'nın ticari araç üretim yerlerinden biri haline geldi. Hyundai, Ford, Fiat, Peugeot ticari araç üretiyorlar. Bu Volkswagen'in satışlarını ve Türkiye'deki pazarı nasıl etkiler?- Ä°lk olarak ürünümüz oldukça rekabetçi, çünkü ticari aracı ve yolcu aracının yüksek kalitesiyle birleÅŸtiren çok net bir ürün felsefemiz var. Bu baÅŸarımızın önemli nedenlerinden biri... DiÄŸer bir önemli nokta da, piyasanın büyümesiyle düşünülmesi gereken iÅŸ gücü maliyeti. Ãœrüne harcanan zamanı düşündüğünüz zaman, iÅŸ gücünün maliyeti, düşünülmesi gereken maliyetlerden sadece biri. Birçok faktör mevcut, asıl önemli olan ana kaynak. EÄŸer Türkiye'nin ana kaynağı Avrupa'yla rekat derecesinde olursa, üründe büyük bir artış olur. Fakat bir yandan da ekonomik görünüm çok etkin bir faktör; basit bir denkleme baktığınızda eÄŸer hacmi ikiye katlarsanız fiyat yüzde 10-15 düşecektir. Bir araçta üretimin zamanından çok, asıl önemli olan lojistik maliyet ve parça maliyetidir. Her firma kendine kar saÄŸlayacak denklemi kurmalıdır. Üçüncü önemli unsur da firmanın yüksek teknolojiyi karşılamak için yaptığı yatırımdır. Bu yüzden biz Volkswagen olarak her zaman piyasanın durumunu, lojistik maliyeti sıkı takipteyiz.Hangi pazarlarda büyümeyi hedefliyorsunuz?- Hepsinde... Åžehir içi vanlarda büyük artış bekliyoruz, T5'lerden beklentimiz de aynı ÅŸekilde. Uzun vadede ise LT'ler ve Microbus'lar... Yeni ürünlerden bölgesel olarak beklentimiz Güney Avrupa'da piyasadan büyük pay almayı hedefliyoruz. Örnek olarak Ä°spanya, Fransa, Italya aynı zamanda Türkiye... Bu yılki hedefimiz 4 bin fakat ÅŸehiriçi vanlarıyla Türkiye'de 10 bin kadar satış hedefliyoruz. Ayrıca, Türkiye'nin ileriye yönelik geliÅŸim potansiyeli bize pazarda ilerleme saÄŸlayacak.Ticari araçlar terzi yapımı gibi oluyorVolkswagen, binek ile ticari araçları birbirinden ayıran bir organizasyona gitti. Bu neden yapıldı?- Ticari araç farklı ve özel bir piyasaya yöneliyor, ayrıca dünya piyasasına baktığınızda 40 milyon otomobilimiz ve 20 milyon ticari aracımız var. Bu demektir ki bu sınıflandırmanın içinde kamyon, van, ÅŸehir içi kurye araçları, multivanlar ve SUV'lar da yer alıyor. Volkswagen dünya çapındaki faaliyetlerini belli bir ÅŸekilde yönlendirmek amacıyla bu yeni organizasyona kalkıştı. Faaliyetlerimiz Avrupa, Meksika, Güney Amerika'da sürüyor fakat bu yeni organizasyonumuzla, geleceÄŸe hazırlıklı olmak ve dünya çapındaki hareketimizi yönlendirebilmek için ticari araçlarda bir noktaya odaklanmayı tercih ettik. Müşterinin talebi çeÅŸide yönelik olduÄŸundan, ticari araçlar müşterinin gereklerine göre terzi yapımı üretiliyor. Normal bir yolcu aracına göre çok daha kompleks bir tasarıma sahip olan ticari araçlarda normal araçlara göre gerek kapılar gerek lastikler ya da kabin hacmi ve kullanılırlığı olarak çok daha fazla tasarım olanakları var. Bu sayede dünya çapındaki faaliyet ve hareketliliÄŸimizi yönlendirebilir ve belli bir ekonomik görünüm elde edebiliriz.Ekonominin nabzını ticari araç veriyorAvrupa'da ticari araç piyasasının genel eÄŸilimleri hakkında ne söyleyebilirsiniz?- Ticari araç piyasası ekonomiye oldukça duyarlıdır. Bu piyasa ekonomik dalgalanmaları binek otomobil piyasasına göre çok daha hızlı takip eder. Avrupa'daki sıkıntılı ekonomik çizelgeye raÄŸmen piyasada baÅŸarılı olmayı ve de geçen yılki rakamları bulmayı baÅŸarıyoruz. Ayrıca yeni ürünlerimiz sayesinde ticari araç alanında büyük geliÅŸim saÄŸlamış olacağız. Bu bize rekabetçi bir görünüm saÄŸlıyor.Piyasa çeÅŸitlenecek müşteri herÅŸeyi bulacakTicari araçlar gelecekte ne tür özelliklere sahip olacak?- Çok daha çeÅŸitlendirilmiÅŸ bir piyasaya sahip olacağız. Aynı zamanda bir yolcu aracının rahatlığı ve konforuna ÅŸehiriçi vanların kullanımı, kabin hacmi ve tasarısı her müşterinin talebine uygun olabilecek. Yük ve kurye dışında insanların da taşınmasında konfor saÄŸlayabilecek olan bu araçlar her türlü isteÄŸe cevap verebilen ve de bu saye de piyasada çeÅŸitliliÄŸi saÄŸlayacaklar. Bizim öngördüğümüz bu çeÅŸitlilik her müşterinin kendi talep ve arzusuna bir terzi yapımı ürünle cevap verebilecek.Hannover'deki fabrikada 1500 Türk çalışıyorVolkswagen'in Ticari Araç Grubu'nun merkezi Hannover'de bulunuyor. 1 kilometrekarelik bir alan üzerine yerleÅŸmiÅŸ fabrikada 15 bin kiÅŸi çalışıyor. Çalışanların yüzde 10'u Türk (1500 kiÅŸi). Türk işçiler, üretimin her aÅŸamasında görev yapıyorlar. Fabrikada Transporter, Caravelle, LT serisi ve Toyata'nın Taro Hilux modelleri üretiliyor. Ayrıca, Golf, Passat, Audi A4 gibi otomobillerin gövde parçaları da Hannover'de üretiliyor.Dünyanın en büyük presi de bu fabrikada bulunuyor. 3 bin tonluk bu press otomotiv fabrikasında bulunan en büyük preslerden biri. Teknolojisiyle dikkati çeken fabrikanın bir baÅŸka özelliÄŸi de 800 adet robotun olması.VW ticariler 53 yaşındaVolkswagen'in serüveni Beetle ile baÅŸladı. Savaşın hemen ardından Beetle'dan yola çıkarak 1949 yılında Wolfsburg firmasıyla ortaklaÅŸa bir kamyonet tasarlandı. El yapımı ve arkasında sadece tek bir küçük camı bulunan Transporter'ın seri üretimine 1950 yılında baÅŸlandı ve büyük satış baÅŸarısı elde etti. Talebi karşılamak amacıyla Hannover'de yeni bir fabrika inÅŸaa edildi. 1956 yılında Hannover fabrikasında üretime baÅŸlandı. 1962 yılına gelindiÄŸinde, üretilen araç sayısı 1 milyon adete ulaÅŸtı. Ä°kinci jenerasyon Transporter'ın üretimine 1967 yılında baÅŸlandı. 1975 yılında ise LT adı verilen yeni bir model üretildi. 1979 yılında ise üçüncü nesil Transporter üretilir. Ardından 1989 yılında Taro adlı bir pick-up, 1990 yılında ise Transporter ve Caravelle isimli önden çekiÅŸli ticari araçlar dönemi baÅŸladı.Â
button