OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 08, 2003 00:00
İtalyan Merloni, Türkiye'yi yöneticileri için ‘eğitim merkezi’ gibi görüyor. Şirket, yöneticilerini önce Türkiye'ye gönderiyor, performansına göre daha üst görevlere getiriyor. Bunlar arasında Merloni'nin şu andaki CEO'su Andrea Guerra ve Genel Direktörü Andrea Sasso da bulunuyor.Avrupa'nın üç büyük beyaz eşya üreticisi arasında yer alan Merloni, yöneticilerini önce Türkiye'ye gönderiyor, burada gösterdiği performansa göre de şirket yönetiminde çok daha üst düzey görevlere getiriyor. Merloni Elettrodomestici'nin şu andaki CEO'su Andrea Guerra ve CEO'dan sonra en yüksek konumdaki Genel Direktör Andrea Sasso da daha önce Türkiye'de genel müdürlük yapan yöneticilerden biri.Türkiye'nin özel bir ülke olduğuna dikkat çeken ve çok dinamik bir pazar olduğunu söyleyen Guerra, ‘‘Pazardaki talepler ve koşullar çok çabuk değişiyor. Dengeler de çok çabuk değiştiği için bu değişime ayak uydurabilmek gerekiyor’’ dedi. Guerra yöneticilerin Türkiye'de yetişmesiyle ilgili olarak da şunları söyledi: ‘‘Türkiye'de kişinin başarılı ya da başarısız olduğunu daha kolay değerlendirebiliyoruz. Yaptığı çalışmalardan, değişen koşullara ayak uydurabilme yeteneğinden kişinin siyah mı beyaz mı olduğu anlaşılıyor. Türkiye'de gri yok. Sektörde pazarın yüzde 48'inin bir grubun elinde olduğu düşünülürse genel müdürün yapacağı çok iş var.’’DAHA POZİTİFİZTürkiye'deki kriz nedeniyle yatırım planlarında herhangi bir değişiklik yapmayacaklarını söyleyen Guerra, ‘‘Biz Türkiye'nin zor koşullarında yaşamaya alışkınız ve pozitif bakıyoruz. Türkiye'ye sadece ticari açıdan bakmıyor sınai yatırım açısından da önem veriyoruz. Manisa'daki fabrikamızda en kaliteli ve üst jenerasyon buzdolaplarının üretimini gerçekleştiriyoruz’’ dedi. Manisa'daki soğutucu fabrikasının önemine değinen Guerra, şöyle konuştu: ‘‘İki yıl içinde fabrikaya 5 milyon dolarlık yatırım yaptık. Üst jenerasyon soğutucu grubunun üretildiği tek fabrika Manisa'da. Fabrikada üretilen soğutucuların yüzde 60'ı ihraç ediliyor. 2002 yılında Merloni'nin net karı 107 milyon
euro ve bunda Türkiye'nin yüzde 3 oranında katkısı var.’’ Merloni Elettrodomestici'nin şu andaki CEO'su Andrea Guerra, deniz aşırı pazarları arasında ilk beş içinde yer alan ve Manisa'daki soğutucu fabrikasında 1996 ile 1998 yılları arasında genel müdürlük görevinde bulundu. Daha sonra şirketin toplam satışının yüzde 30'unu oluşturan soğutucular bölümünün direktörlüğünü yapan Guerra, bu bölümün cirosunu yüzde 10 oranında artırdı. Üç yıl sonra Merloni'nin Genel Müdürlüğü yapan Guerra, 2000 yılında 34 yaşındayken CEO görevine getirilerek, İtalya'daki halka açık firmalar arasında üst düzey pozisyona sahip en genç yönetici ünvanını aldı. 2002 yılından beri Merloni Elettrodomestici'nin Genel Direktörlüğü'nü yapan Andrea Sasso da 1998 yılında Türkiye'de genel müdürlük görevi yaptı. Türkiye'deki görevinin ardından Gelişmekte olan Marketler Pazarlama Direktörlüğü'nü yapan Sasso, Rusya ve eski Sovyetler Birliği bölgesinin direktörlüğü görevlerinde bulundu.Buzdolabı, ‘son kullanma tarihi’ne de bakcakİtalyan Merloni Elettrodomestici'nin geliştirdiği teknolojiyle artık çamaşır makineleri, buzdolapları ve fırınlar kullanıcının hata yapmasını engelleyecek. Ariston marka ürünlere yerleştirilen bir mikroçip sayesinde çamaşır makineleri giyeceklerin türünü belirleyip uygun programı seçecek, buzdolapları tüketiciye son kullanma tarihini önceden bildirecek ve fırınlar
yemek piÅŸirme önerisinde bulunacak. Merloni'nin 90 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleÅŸtirdiÄŸi teknolojiyle Ariston markalı ev aletlerine takılan, kıyafet ve yiyeceklerin üstündeki etiketleri okuyabilen bir alet aracılığıyla aletler kullanıcıyı yönlendiriyor ve makinenin kontrol sistemine iletilen bilgi ekrandan kullanıcıya ulaşıyor.Merloni, ‘‘Aslında bu teknolojiyi günlük hayatımızda kullanıyoruz. Köprüden geçerken elektronik okumalar bu sayede yapılabiliyor. Birçok ÅŸirket bilgiyi hafızasına alıp diÄŸer birimlere ileten, ulaÅŸtırma ve dağıtım konusunda büyük avantajlar saÄŸlayan akıllı çipleri kullanıyor. Åžimdi bunu tüketiciye sunulan ürünlerde de kullanılması gerekiyor. Tekstil firmalarından Benetton akıllı çip içeren etiketli ürünlerin satışına baÅŸladı. Philips ve Teksas Industry çipli etiket kullanmaya baÅŸladı’’ dedi.Yeni teknolojiyle çamaşır makineleri kıyafetlerin üzerindeki etiketleri okuyarak uygun programı belirliyor. Renkli ve beyaz çamaşırlar birlikte atıldığı zaman makine boyama riskine karşı uyarıyor. Akıllı etiket sistemi nasıl çalışıyor?Telsiz frekans tanımlaması olarak adlandırılan Radio Frequency Idendification (RFID) teknolojisi uzaktan ve telsiz olarak elektronik etiketli ürünleri belirliyor. RFID, barkod, optik okuma ve infrared sistemi gibi otomatik kimlik teknolojileri ile data birleÅŸtirme yöntemlerinde kullanılıyor. Birkaç yıl içinde akıllı etiket uygulanan ürünlerde yüzde 20 oranında artış tahmin ediliyor. RFID teknolojisinin kullanılabilmesi için etiket ve okuyucu bulunması gerekiyor. Etiketler bir mikroçip ve küçük bir antenden oluÅŸuyor. Yeni nesil barkod olarak adlandırılan etiketler hafızasında daha fazla bilgi bulundurabiliyor. Akıllı etiketle iletiÅŸim saÄŸlayabilen okuyucular da bir anten ve elektronik kontrol ünitesinden oluÅŸuyor. Anten çevresinde bir elektromanyetik alan oluÅŸuyor ve akıllı etiketi devreye sokuyor.Â
button