Güncelleme Tarihi:
Barcelo Ankara Altınel Genel Müdürü Fernando Calvo, Ankara Altınel'in işletmesini 1 Mart 2010 tarihinden itibaren 10 yıllığına devraldıklarını belirtirken, Türkiye'deki önemli noktalardan biri olan Ankara'yı geniş bir potansiyeli olduğu için tercih ettiklerini kaydetti.
Ankara'nın genel olarak hem iş hacmine sahip, hem de turistler için bir durak olduğuna anlatan Calvo, şunları kaydetti:
"Kapadokya önemli turizm merkezlerinden biri. Ankara Kapadokya ile İstanbul arasında bir şehir. Genelde turist grupları Ankara'da bir gece konaklayarak yollarına devam ediyor. Otelimizin bulunduğu Tandoğan ise tam merkezde. Anıtkabir'e çok yakınız. Ayrıca spor kulüpleri, federasyonlar da otelimize çok yakın. Bu alanlardaki grupları kazanmak istiyoruz. Yemekler ve büyük organizasyonlar için kullanılacak toplantı salonlarımız, balo salonlarımız da var.”
-GRUP TÜRKİYE'DE YENİ OTELLER AÇACAK-
Gelişen şartlar ve fırsatlara göre Türkiye'de yeni oteller açmak istediklerini belirten Calvo, bunun için de çalışmaların devam ettiğini söyledi.
Calvo, “Hızla büyüyen bir şirketler grubuyuz, bu büyümeyi sağlamak için, fırsatları her zaman değerlendirmekten yanayız” dedi. Bu çerçevede İzmir, Bursa ve İstanbul'u takip ettiklerini anlatan Calvo, “İzmir hem şehir otelciliği, hem de tatil beldesi olarak inanılmaz bir potansiyele sahip. Bursa'nın da pazar içerisinde önemli bir potansiyeli bulunuyor. İstanbul'da da yine farklı lokasyonlarda otel sahibi olmak istiyoruz. Bu şehirler için çalışmalarımız devam ediyor” diye konuştu.
-“TÜRKİYE BİR MARKA HALİNE GELDİ”-
Türkiye'nin inanılmaz bir turizm potansiyeli bulunduğunu ve Türkiye'ye gelen turist sayısının her geçen gün arttığını kaydeden Calvo, 2009 yılında küresel krize rağmen Türkiye'ye gelen turist sayısının yüzde 10 artış gösterdiğini söyledi.
Diğer Avrupa ülkelerinin turizm sektörlerinin de küresel krizden etkilendiğini, örneğin İspanya'da yüzde 8 azalma meydana geldiğini anlatan Fernando Calvo, şöyle konuştu:
“Bu yıl da yüzde 10 artış gösterecek. Türkiye markası dünyada tanınan ve bilinen bir marka. Ege ve güneyde çok güzel plajlarınız var. Özellikle Rus pazarı, İngiliz pazarı ve Almanya pazarı çok ilgi gösteriyor. Türkiye'ye olan ilgileri her geçen gün artıyor.
Aynı zamanda kültür turizmi de gelişiyor. Kapadokya, Efes, Selçuk...vs İstanbul zaten başlı başına çok iyi bilinen bir marka. 2010 Avrupa Kültür Başkenti seçildi. Bu da çok büyük bir promosyon, tanıtım olacak. Türkiye bu işi çok başarılı bir şekilde yapıyor.”
Türkiye'nin coğrafi konumunun da çok avantaj sağladığını ifade eden Calvo, 3,5 saatte Avrupa'nın herhangi bir ülkesinden Türkiye'ye çok kolay bir şekilde ulaşılabildiğini, bundan da Avrupalıların yararlanmak istediğini söyledi.
BARCELO GROUP
İspanya'nın önde gelen otel zincirlerinden Barcelo'nun Bulgaristan'dan Çek Cumhuriyeti'ne, Küba, Meksika ve Kostarika'ya kadar 18 ülkede 185 tane oteli bulunuyor. Grup halen 2 yıl içinde İtalya'da da otel açmak istiyor. Grup, yatak ve otel sayısı bakımından dünyadaki en büyük 23 zincirden biri olarak gösteriliyor.
Türkiye'de bulunmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirten Fernando Calvo, şirketin turizm sektöründe çalışmalarının hem Türkiye, hem de global bazda devam edeceğini sözlerine ekledi.