Türkiye'deki dinamizm müthiş

Güncelleme Tarihi:

Türkiyedeki dinamizm müthiş
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 1998 00:00

Haberin Devamı

Bir süre önce Dar Film'i satın alarak Türkiye'deki faaliyetlerini hızlandıran Polaroid'in Avrupa, Asya ve Afrika Bölgesi Başkan Yardımcısı Kent G. Willhemsson, firmanın 3 kıtaya yayılan bölgesini yöneten Başkan Yardımcısı Wilhemsson Türkiye'de 7 bin Polaroid satış noktası olduğunu ve Türkiye pazarının çok hızlı geliştiğini vurgulayarak, ‘‘Bu pazarda şahit olduğumuz dinamizmi diğer pazarlarda görmemiz mümkün değil’’ dedi.

Polaroid tanıtımı için Türkiye'ye gelen Wilhemsson Türkiye, Hindistan ve Çin'de tanıtım atağı başlatarak pazarı genişletmeyi amaçladıklarını söyledi.

Yıllık cirosu 2 milyar dolara ulaşan firmanın Türkiye pazarındaki payının 20 milyon dolar olduğunu belirten Wilhemsson, ‘‘Türkiye gibi yüksek potansiyeli bulunan bir ülkede bu pazarın genişleyeceğine inanıyoruz, bu yüzden Türkiye'ye geldik’’ dedi.

YENİLİKLER GELECEK

Elektronik alanında yaratılan gelişmeleri anında takip eden Polaroid'in teknolojik gelişmeleri ürünlerine kısa zamanda yansıtmayı başardığını söyleyen Wilhemsson, dijital kamera tekniklerini yeni ürettikleri fotoğraf makinelerine başarıyla uyguladıklarını, dijital printer gibi yeniliklerinde kısa zamanda Türkiye'ye ulaşacağını söyledi.

Polaroid'in Türkiye'de sadece film ve fotoğraf makinesi alanında değil, güneş gözlüğü alanında da faaliyet gösterdiğini söyleyen Wilhemsson, insan yüzünü tanıyan güvenlik sistemlerinin de talep olduğu taktirde Türkiye'ye geleceğini belirtti.

Polaroid isminin dünyanın pek çok ülkesinde Türkiye'de olduğu gibi ‘‘anında fotoğraf’’la özdeş durumda olduğunu ve anında vesikalık fotoğraf çektirmek isteyenlerin dünyanın her yerinde ‘‘Polaroid çektirmek istiyorum’’ dediğini kaydeden Wilhemsson, ‘‘Markanın, ürünle özdeşleşmesi bizim için gurur kaynağı’’ dedi.

21. yüzyıl şipşakçısı

Piloroid firmasını, kendi alanında rakipsiz kılan şey, fotoğrafta film banyosunu ortadan kaldıran bir teknoloji kullanması. Deklanşöre bastıktan bir dakika sonra basılmış resmin ortaya çıkması, Polaroid'i dünyada bir numaraya oturttu. 1947 yılında bulunan ve bu tarihten itibaren kullanılan bu teknik en fazla mimarlar, vesikalık fotoğrafa ihtiyacı olanlar ve turistler tarafından tercih ediliyor. Anında fotoğrafı Polaroid filmde bulunan özel kimyasal sağlıyor. Özel kimyasal sayesinde negatif film havayla temas ettiğinde görüntü yanmıyor, aksine belirginleşiyor. Polaroid, anında baskı teknolojisini kullanan ciddi bir rakibi olmamasına rağmen, bunun rehavetine girmeden teknolojii konusundaki yatırımlarını sürdürüyor. Şirket, her yıl araştırma ve geliştirme için milyonlarca dolarlık harcama gerçekleştiriyor. ABD merkezli olmasına rağmen ABD'nin dışında, Hollanda, İngiltere, Meksika, Hindistan ve Çin'de üretim gerçekleştiren Polaroid, günlük hayatımızda kullandığımız pek çok üründeki teknolojinin de lisans sahibi.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!