Oluşturulma Tarihi: Şubat 23, 2011 11:03
Electro World Türkiye Genel Müdürü Bahadır Özbek, büyümede bu yıl daha agresif olduklarını belirterek, “Hedefimiz 1 finansal yıl (Nisan 2011 – Nisan 2012) içinde 14 yeni mağaza açmak” dedi.
Özbek, Electro World Türkiye'ye ve sektöre ilişkin yaptığı değerlendirmede, ekonomide yaşanan olumlu gelişmelere paralel olarak 2010 yılında tüketici elektroniği pazarının bir rekora imza attığını söyledi.
GfK TEMAX'ın takip ettiği toplam tüketici teknolojisi ürünleri pazarının bu yılın dördüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16,7'lik büyüme göstererek 4,8 milyar liraya ulaştığını, ard arda yaşanan dört güçlü çeyrek dönem sonucunda geçen yıl pazarın 2009'a göre yüzde 19,4 yükseldiğini ve 17,5 milyar liraya çıktığını bildiren Özbek, 2010 yılında pazarın en yüksek değerine ulaştığını kaydetti.
Özbek, “Sektör olarak krizi atlattık ve kriz öncesindeki rekor denebilecek satışları da geçtik” değerlendirmesinde bulunurken, bu yıl için sektörün yüzde 20'ler seviyesinde büyümesini öngördüklerini söyledi.
Büyüme rakamları detaylı olarak incelendiğinde en büyük artışın telekom tarafında olduğuna dikkati çeken Özbek, özellikle cep telefonlarına tüketici ilgisinin sürdüğünü anlattı. Özbek. IT tarafında ise pazarın neredeyse büyümediğini, dizüstü bilgisayar tarafı büyürken masaüstünün küçüldüğünü belirtti.
Özbek, pazardaki rekabete ilişkin bir soru üzerine, Türkiye'de tüketici elektroniği pazarında yeterince oyuncu bulunduğuna dikkati çekerek, “Artık bu pazara yeni bir oyuncu girmiş, girmemiş pazarda çok büyük bir fark yaratacağını sanmıyorum. Bu saatten sonra Türkiye'ye gelecek başka bir oyuncu yok. Çünkü herkes burada. Belki konsolidasyon olabilir” dedi.
Tüketicilerin alışveriş eğilimleri konusunda ise Özbek, müşterilerin taksiti sevdiğini ancak iyi fiyat verilmesi halinde taksitten vazgeçebildiğini, fiyata karşı duyarlı olduğunu söyledi.
“ELECTRO WORLD YÜZDE 76 BÜYÜDÜ”
Bahadır Özbek, Electro World'ün 3 yıl önce Türkiye'de ilk mağazasını açtığını, şu anda ülke çapında 17 mağazaları bulunduğunu belirterek, bunlarından 3'ünün franchise sistemiyle yönetildiğini bildirdi.
Geçen yıl Electro World Türkiye'nin yüzde 76 büyüdüğünü, büyümede bu yıl daha agresif olacaklarını ifade eden Özbek, şöyle devam etti:
“Hedefimiz 1 yıl içinde 14 yeni mağaza açmak. Electro World'ün 2011 büyüme planında hedef yüzde 80 büyüme. Büyümede ağırlık franchise tarafında olacak. Oralarda gidebileceğimiz il sayısı çok fazla. 2011 finansal yılı için 2010 yılı başında 21 mağaza ile 60 bin metrekareye ulaşma hedefi koymuştuk. Şu an 2011 finansal yılı başında açtığımız Karabük mağazamızın ardından, Denizli ve iki şehirde daha açacağımız mağazalar ile hedefimize emin adımlarla yürüyoruz. 2011-2012 finansal yıl hedefimiz ise 14 yeni mağaza ile 34 mağaza, 20 ile ulaşmak ve toplamda 85 bin metrekareye ulaşmak. Şu an bin 500 kişiye istihdam sağlıyoruz. Önümüzdeki finansal yılın sonuna kadar ise 2 bin 500 kişiye istihdam sağlayacağız.”
Electro World konseptine uygun yer bulma konusunda sıkıntı yaşadıklarını anlatan Özbek, sektörün en büyük kısıtlarından birinin bu olduğunu söyledi. Özbek, “Çok fazla AVM var gibi görünüyor ancak biz yine de yer bulmakta zorlanıyoruz. Çünkü büyüklükler ihtiyaca göre yeterli değil. Electro World olarak olabilecek iyi yerlerde 10 tane AVM daha olsa biz 10 tane daha mağaza açarız. Çünkü caddelerde de aynı sıkıntıyı yaşıyoruz” diye konuştu.
“AİLE ÜYESİ İŞİN BAŞINDA OLACAK”
Uluslararası iş ortakları Dixons Retail'in uyguladığı ve başarılı olduğu franchise iş modelini geçen yıl nisan ayından itibaren Türkiye'de de uygulamaya başladıklarını hatırlatan Özbek, şunları anlattı:
“Bizler, yerel girişimciye uluslararası bir devin desteği ile yeni yatırım kapıları açtık. Uluslararası bilgi, birikim ve deneyimlerimizi iş ortaklarımız olarak gördüğümüz franchise'larımızla paylaşıyoruz, onları uluslararası rekabetçi bir gücün parçası yapmayı hedefledik. Kısa zamanda büyük bir başarı yakalayarak, Türkiye çapında 500'ün üzerinde franchise başvurusu aldık. Başvurulardaki bu büyük sayı, Electro World olarak Türkiye'ye getirdiğimiz franchise iş modelimizin başarısını belgeleyen bir nitelik taşıyor. Bu başvurularla ilgili değerlendirmelerimiz sürüyor. Açacağımız franchise mağazalarımız için seçici davranmaya çalışıyoruz.”
Franchise modelini müteşebbisin de beğendiğini anlatan Özbek, yerel güç ile uluslararası markanın güçlerini birleştirdiğini ve ortaya güzel bir model çıktığını söyledi.
Özbek, iş ortaklarının mutluluğunun devam ettiği sürece bu alandaki büyümelerini sürdürmeyi istediklerini anlattı.
Franchise sistemiyle açılacak mağazada aileden birinin mutlaka işin başında olmasını istediklerini söyleyen Özbek, “Orada müteşebbisin kendi olmazsa, mağazadaki hayat başka bir hayata dönüyor” dedi.
Electro World'ün şu anda Türkiye'de pazarın uzun vadede kazanan markası olmaya çalıştığını ifade eden Özbek, “Türkiye'nin her yerine gidiyoruz. Yeter ki potansiyel olsun. Franchise sistemi bize Türkiye'nin heryerinde olabilme şansı tanıyor. Bizim için kriter gittiğimiz ilin tüketici elektroniği onusunda en iyi adresi olabilmemiz” dedi.
“BU YIL SONUNA KADAR İNTERNETTEN SATIŞA BAŞLAYACAĞIZ”
Bahadır Özbek, internet ile mağaza müşterisinin farklı olduğunu belirterek, internet satışlarından zarar görmediklerini anlattı.
Bu yıl sonuna kadar Electro World'ün de internette satışa başlayacağını söyleyen Özbek, rekabetçi bir platform olarak geliştirecekleri tarafta hedeflerinin iyi bir mağaza kadar satış yapmak olduğunu bildirdi.
Electro World'ün geçen yıl beyaz eşya tarafında satışlarını ciddi oranda artırdığını belirten Özbek, akıllı telefon satışlarında da güzel sonuçlar elde ettiklerini söyledi.