Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE'de 1974 yılında 313 bin 160 adet olan otomobil sayısı, 2000 yılı sonunda 4 milyon 498 bin 653 adede, 2010 yılında ise 12 milyon 154 bin 572 adete ulaşacak.
Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE) ve 2000 Yılı Programı'na dayanılarak yapılan hesaplamaya göre, 1974 yılında 39 milyon olan Türkiye nüfusunda her bin kişiye 8 otomobil düşerken, bu sayı 2000 yılı sonunda 65 milyon 773 bine ulaşacak Türkiye nüfusunda, her bin kişiye 68 otomobile ulaşacak.
2005 yılında ortalama 70 milyona ulaşacak nüfusta, bin kişiye 106 adet, 2010 yılında 74 milyona ulaşacak Türkiye nüfusunda ise her bin kişiye 164 otomobil düşecek.
ORTALAMA 500
Türkiye'de her ailenin ortalama dört kişiden oluştuğu varsayıldığında, şu anda dört aileden biri otomobil sahibi olabilirken, 2005 yılında Türk ailelerinin yüzde 40'ı, 2010 yılında ise üçte ikisi otomobil sahibi olabilecek.
Türkiye'de bin kişiye düşen otomobil sayısı 10 yıl sonra 164'e çıkmasına rağmen, dünyada ortalamasına yetişemeyecek. Şu anda bin kişiye düşen otomobil sayısı, dünya ortalamasına göre 500'lerde bulunuyor.
3 aileden 2'sinin otomobili olacak
Toplam Bin kişiye
otomobil düşen adet
1974 313.160 8
1980 742.252 17
1985 983.444 20
1990 1,649.879 29
1995 3,058.511 50
2000 4,498.653 68
2005 7,394.539 106
2010 12,154.572 164
BMW'den Formula 1 teknolojisi
M serilerinde yüksek devirli atmosferik güç birimlerini kullanan BMW, sonbaharda yollara çıkacak yeni BMW M3'te ‘‘Formula 1 motor’’ teknolojisini de uyguladı. Böylece altı silindirli otomobiller içinde en yüksek motor devrine ulaştı. Ayrıca, virajda ve her türlü zemin şartlarında güvenli sürüşü sağlamak için ‘‘Değişken M Diferansiyel Kilit’’ sistemi geliştirildi.
BMW M'in Geliştirme Direktörü Gerhard Richter, B3'ün tümüyle yeni olan sıralı 6 silindirli güç ünitesinin dakikada 8 bin devire kadar yükseldiğini belirterek, ‘‘Bu hız dünyada, bu şekilde üretilen başka hiçbir motorun ulaşamayacağı bir hızdır. Birkaç yıl öncesine kadar yalnızca yarış otomobilleri bu motor hızına ulaşabiliyordu’’ dedi.
Richter, şöyle devam etti:‘‘Özellikle motor sporlarında yüksek motor hızına aşinayız. Örneğin, Formula 1 motorunda krank mili dakikada 18 bin devire ulaşırken, 10 pistonun her biri saniyede 25 metre yol alıyor. Yüksek itiş gücü sağlamak için, uygun aktarımla beraber böyle sıradışı bir performansa ihtiyacamız var. Bu, aynı zamanda M'in yüksek motor hızı konsepti için uyguladığımız bir kural’’ dedi.
Motosiklette Peugeot Kuralkan işbirliği
TÜRKİYE'de motorlu araçlara olan talep ve dev üreticilerin Tür pazarına olan ilgisi motorlu araçlar sektöründe sürpriz işbirliklerini doğuruyor. Global markalar hızla Türkiye pazarındaki yerlerini almaya çalışırken, otomotiv sektöründe olduğu gibi motosiklet sektöründe de o ülkedeki yerli firmalarla işbirliğini tercih ediyorlar.
Avrupa'nın üçüncü, dünyanın yedinci büyük motosiklet firması Fransız Peugeot da Türkiye motosiklet pazarı için Kuralkan Grubu ile anlaştı. İki şirket arasında 1999 yılı sonunda başlayan görüşmeler, haziran ayında distribütörlük anlaşması ile neticelendi.
Dünyada yıllık 300 bin adet satış yapan Peugeot, 102 yıldır motosiklet üretiyor. Motosiklet sektöründe 1986'dan bu yana faaliyet gösteren Kuralkan ise 150 noktada satış, 240 noktada servis ile Peugeot için organizasyon yapısını genişletiyor. Kuralkan, Peugeot'nun 3 farklı motor gücündeki toplam 4 modelini satışa sunacak. Bu modeller şunlar; Vivacity, Trekker, Speedfight, Eliseo.
Volkswagen’in Tır’ı yola çıktı
VOLKSWAGEN Volt'un, ‘‘Volkswagen'le Adım Adım Türkiye’’ projesi çerçevesindeki yolculuğu 28 Haziran'da İstanbul'dan start aldı. Temmuz ayında başlayıp 3-4 ay sürecek olan yolculuk; İstanbul, Ankara, Bursa, Kocaeli, Adapazarı ve İzmir başta olmak üzere toplam 14 ili kapsıyor. 35 kişilik bir ekibin eşlik edeceği tırın, 15 bin km. yol katetmesi bekleniyor. Adım adım Türkiye'yi dolaşacak olan ve tasarımı özel olarak yapılan tırın içinde toplantı salonu, bar, mutfak ve yeni çağın gerektirdiği tüm teknik ekipmanlar yer alıyor.
Honda, motor Oskar'larını aldı
HONDA, ‘‘Dünyada Yılın En İyi Motoru 200 Ödülü’’nün sahibi oldu. Honda Insight 1.0 litre IMA (Entegre Motor Destek Sistemi) hibrid motoru bu yılki en büyük ödülü aldı. Bu ödül için yarışanlar arasında Ferrari 5.5 litre V12, Alfa Romeo 2.5 litre V6 ve BMW 3 litre 6 silindir ve 4 litre V( Turbo dizel motorlar bulunuyordu. Honda IMA ünitesi aynı zamanda 1 litre altı ‘‘en iyi motor’’ ve ‘‘en ekonomik motor’’ sınıflarının da birincisi oldu. Buna ek olarak Accord'da ve Honda S 2000'de bulunan 1.8 ve 2.0 litre motorlar kendi sınıflarında zafere ulaştı. Honda S 2000 motoru genel klasmanda üçüncü oldu.
Lassa'dan ücretsiz yol yardımı
LASSA binek otomobil sahiplerine yepyeni bir hizmet sunuyor. Türkiye'nin her yerinde, günün her saatinde, araçların kaza, arıza ve benzer nedenlerle yolda kalmaları durumunda ücretsiz ‘‘0 800-212 62 82 Lassa Yol Yardımı’’ hattı sürücülerin yardımına koşuyor. Binek otomobilleri kapsayan hizmetlerden faydalanmak için iki ya da dört adet Lassa markalı lastik almak yeterli. İki lastik karşılığında altı, dört lastik karşılığında ise 12 ay süresince, yolculuklar yol yardımı hizmetleri kapsamında daha güvenli hale geliyor. Lassa Yol Yardımı, yolda kalan aracın çekilmesi, vinç ile kurtarılması, konaklama, hastalanma ya da yaralanma durumunda sürücü sağlanması, lastik patlaması halinde stepne ile değiştirilmesi gibi hizmetler sunuyor.
KISALAR
OYAK Renault, çalışanlarının ailelerine kapılarını açtı. Artık gelenekselleşen ‘‘aileler ile buluşma’’ bu yıl her zamankinden farklı düzenlendi. 4 bin Oyak Renault çalışanı ailelerine hem çalıştıkları ortamı ve yaptıkları işi gösterdi hem de birlikte gerçek bir şenlik yaşadı. Yaklaşık 10 bin kişinin katıldığı şenlik süresince, fabrikada üretim de devam etti.
ERSANLI Otomotiv, ‘‘Saxo Cup’’ adıyla organize edilen ve Türkiye Rallisi'nin resmi ayaklarında da yer alan yarışlarda Mert Soley ve Gülay Karacar'ın kullandığı Saxo VTS tipi aracın sponsoru oldu. Ersanlı 5 satış noktasında satış, servis, yedek parça hizmetleriyle de Citroen sahiplerine destek veriyor.
VOLKSWAGEN AG'nin yan sanayiciler toplantısı, geçtiğimiz günlerde Şekerpınar Genpar'da düzenlendi. Doğuş Otomotiv Holding bünyesinde yer alan yedek parça lojistik merkezi Genpar'daki toplantıya, Türkiye'nin otomobil yedek parça dağıtım endüstrisinin, 40 potansiyel sanayicisi katıldı.
TOFAŞ, Zeugma'nın geleceğe taşınmasına destek oluyor. Bölgede sulara gömülmeye başlayan kültürel ve doğal varlıklar Tofaş'ın sağladığı destek ile Arkeoloji ve Sanat Yayınları tarafından belgelendi. Bölge hakkında yapılan tek ve en kapsamlı belgeleme projesinde 5 bine yakın resim, aynı zamanda bir arşiv oluşturulmasını da sağlayacak.