Türkiye’yi tanıtırken Avrupa’nın korkularını da gözardı etmeyin

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’yi tanıtırken Avrupa’nın korkularını da gözardı etmeyin
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 27, 2006 00:00

Dünyanın büyük iletişim ajanslarından Hill&Knowlton International’ın Belçika Kurumsal İletişim Sorumlu Direktörü Abigail Jones, Türkiye’nin tanıtımını yaparken Avrupa’nın korkularını da dikkate alması gerektiğini vurguladı.

2005 Ekim ayından bu yana TÜSİAD’ın Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne katılımını teşvik etme programının yardımlarından biri olan Hill&Knowlton International Belçika Kurumsal İletişim Sorumlu Direktörü Abigail Jones, ülke tanıtımının ’uzun vadeli ve süreklilik’ gerektiren bir konu olduğuna dikkat çekti. Dünyanın en büyük iki iletişim ajansından biri olan Hill& Knowlton, özellikle Fransa ve Almanya’da Türkiye’nin tanıtımına yönelik medya odaklı faaliyetleri yürütüyor.

KENDİNİZİ DİNLETİN:

Bugüne kadar HP, IBM, P&G, Johnson & Johnson, Toyota, Akzo Nobel, Delhaize, Heineken, Electrolux, ExxonMobil, Levi Strauss gibi pek çok büyük şirkete danışmanlık yapan Abigail Jones, "Avrupa’da temel bir görüş değişikliğini sağlamak için onların korkularını anlamalı, onları sizi dinlemeye ve anlamaya teşvik edecek ortak paydalar bulmalısınız" dedi. İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin (İDA) düzenlediği "AB Sürecinde Türkiye’nin Tanıtımı" konulu konferans için geçtiğimiz günlerde İstanbul’a gelen Abigail Jones, şunları söyledi: "Mesajınızı ileteceğiniz kitleyi belirlemelisiniz. Bir şirketin tanıtımını yapmakla, ülkenin tanıtımı yapmak arasındaki en önemli fark, hitap ettiğiniz kitlenin çeşitliliği ve büyüklüğüdür. Şirket tanıtımında hisse sahipleri, distribütörler, tüketicilere hitap edersiniz. Ülke tanıtımı yaparken hedef kitleniz politikacılar, diğer ülkelerin ve kendi ülkenizin vatandaşları, sivil toplum kuruluşları, iş dünyası olacaktır. Hedef kitleniz sınırsızdır" dedi.

POLİTİKACILARI BİLGİLENDİRİN:

Ülke tanıtım programlarında sadece reklam kampanyalarının yeterli olmadığını ve kitlelere pek çok yönden ulaşılması gerektiğini belirten Jones, "Avrupa’da temel bir görüş değişikliğini sağlamak için onların korkularını anlamalı ve onları sizi dinlemeye ve anlamaya teşvik edecek ortak paydalar bulmalısınız" diye konuştu. Jones, bunun da yalnızca ülkenin faydalarının ’satışının’ yapıldığı değil, aynı zamanda tanıdıkları ve güvendikleri insanların da basında desteklediği çok iyi düşünülmüş bir medya planı ile gerçekleştirilebileceğini vurguladı. Jones, "Politikacıların fırsatları ve tehditleri daha net görebilmeleri için daha iyi bilgilendirilmeleri gerekiyor. Böylece o ülke ve vatandaşları hakkında bilgi dolu yorumlar vermeye başlayabiliyorlar" dedi.

Kadınlara ilişkin önyargıları yıkın

TÜRKİYE
’nin çeşitli konulara karşı olabilecek önyargıları düşünerek hareket etmesi gerektiğini belirten Abigail Jones, "Öncelikle sıkça rastlanan kadın-politika ve güvenlik konularındaki İslami bakış açısı, yoksulluk ve azgelişmişlik, eğitim seviyesinin düşüklüğü, tarım sektörünün büyüklüğü ve azgelişmişliği, yolsuzluk ve Türkiye nin Avrupa haritasında yer almadığına dair basit coğrafya bilgisi eksikliği gibi konulardaki yerleşik önyargı ve bilgi eksikliklerinin giderilmesi gerekiyor" dedi. Türk toplumunda kadınların konumuna ilişkin doğru mesajın verilmesi gerektiğini vurgulayan Jones, şöyle konuştu: "Kadınların toplumdaki yeri konusunda pozitif bir gündem yaratmak için Türkiye’de kadınların iş dünyasındaki yüksek oranını anlatmakla işe başlayabilirsiniz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!