Güncelleme Tarihi:
Türkiye'ye gelişinin 20'nci yılını kutlayan Amway Türkiye, şu anda grup içinde Avrupa’nın 2’inci, dünyanın da 12’inci büyük pazarı konumunda bulunuyor.
Türkiye'de 270 bin serbest girişimci ile çalıştıklarını söyleyen Amway Avrupa Dış İlişkiler Bölge Müdürü Candan Çorbacıoğlu, bunların yüzde 80'den fazlasının da kadın olduğuna dikkat çekti. 5 yıl içinde 400 bin serbest girişimci ve 400 milyon TL ciroya ulaşıp Türkiye’yi Amway’in dünyadaki ilk 10 pazarından biri haline getirmeyi hedeflediklerini kaydeden Çorbacıoğlu, yatırımların da bu hedef doğrultusunda devam edeceğini belirtti.
Doğrudan satış pazarı ile ilgili bilgileri de paylaşan Çorbacıoğlu, dünya genelinde pazarın 170 milyar dolara yaklaştığını ifade etti. Doğrudan Satış Derneği verilerine göre ise Türkiye pazarının 1 milyar dolar büyüklüğe ulaştığını kaydeden Çorbacıoğlu, sektörde 900 binin üzerinde satış temsilcisinin çalıştığını vurguladı.
Türkiye'de Amway ürünlerinin satışlarına bakıldığında en çok kozmetik ve kişisel bakım ürünleri satılıyor. Kişisel bakım ürünlerinin payı yüzde 20, kozmetik ve cilt bakım ürünlerinin payı yüzde 17. Ev bakım ürünlerinin payı yüzde 33 iken beslenme destek ürünlerinde bu oran yüzde 20. Ev teknolojisinin de satışlarda yüzde 10'luk payı var. Amway Türkiye'nin yaptırdığı bir araştırmaya göre Türkiye'de en fazla vitamin ve beslenme destek ürünlerinin satıldığı bölge ise Doğu Anadolu Bölgesi.
VOLEYBOL FEDERASYONUNA SPONSOR
ABD'de 1959 yılında girişimci Rich DeVos ve Jay Van Andel tarafından kurulan Amway, dünyada 100’den fazla ülkede 3 milyon serbest girişimciye iş fırsatı sunuyor. Dünya genelinde 75 Ar-Ge laboratuvarı olan, 21 bin kişiyi istihdam eden şirketin 2013 cirosu 11.8 milyar dolar oldu.
Öte yandan Amway'in markalarından Nutriway de dünyada ve Türkiye'de bir çok spor dalında tedarik sponsoru olarak hizmet veriyor. Örneğin İtalya'da ünlü futbol takımı Milan'ın vitamin ve beslenme destek ürünleri sponsoru olan şirket, Türkiye'de de voleybol federasyonlarının sponsoru.