Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de beyaz eşya pazarındaki ilk 4 şirketin pazarın yüzde 90’ına sahip olduğu kaydeden Ginthum, “Yerel rekabet çok güçlü ve zor. Zaman istiyor. Biz Türkiye’nin önemini önceden görmüş, burada zamanında yerel üretime geçmiş bir şirket olarak pazarda belli bir olgunluğa ulaşmış olmanın avantajını yaşıyoruz” diye konuştu.
KAPASİTE AŞARSA YENİ YATIRIM
BSH’ın Türkiye için 3 yıl önce açıkladığı 300 milyon Euro’luk yatırım planlarının tamamlanmak üzere olduğunu kaydeden Ginthum, şunları kaydetti: “Çin’deki bazı yatırımlarımızı da buraya taşıdık. Bu 3-5 yıllık büyüme planımızın bir parçasıydı. İstanbul’da Çerkezköy’deki üretim tesislerimiz, BSH içinde bölgenin ciddi bir üretim üssü haline geldi. Yıllık 5.5 milyon büyük, 2.5 milyon küçük ev aletleri kapasitesi var. Eğer Türkiye bunları aşarsa yeni yatırım planı yapacağız. Şimdilik hedefimiz bu kapasiteleri aşmak.”
TÜRK MALI FİYATI HAK EDİYOR
Bugünkü küresel ekonomik ortamda ürünlerin hangi ülkeden geldiğinin önem kazandığını kaydeden Ginthum, “Üretici olarak hangi ülkeden geldiğiniz, nerede üretim yaptığınız önemli. Tüketicinin seveceği, beğeneceği bir hikayenizin olması lazım. Örneğin Almanyanın hikayesi, ‘Ar-Ge gücü ve sağlam ürün’. Türkiye’nin hikayesi ‘ödediğiniz ürün fiyatını hak ediyor’. Uygun fiyat ise
Çin’in hikayesi. Dolayısıyla Türkiye bugün olması gereken en güzel hikâyelerden birine sahip. Bu hikâyeyi iyi değerlendirip, daha da güçlü hale getirebilmek asıl hedef olmalı” şeklinde konuştu.
Türkiye’den 27 ülke
“TÜRKİYE her gün daha da önem kazanıyor” diyen Matthias Ginthum, sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz de buraya her geçen gün daha çok yatırım yapıyoruz. İki nedenle, biri Türkiye büyük potansiyeli olan bir pazar, diğeri de Türkiye’den çok geniş bir coğrafyaya ihracat imkanı da var. Çevresi ve böl-gesi için önemli bir ülke. Giderek önem kazanan bölgesel bir güç. Türkiye’den 27 ülkeyle direk çalışıyoruz. Bu coğrafyada 400 milyon insan yaşıyor.”
İhracatta yeni pazarlar önemli
KÜRESEL kriz sürecinde Türkiye’nin başlattığı yeni ihracat pazarları bulma stratejisini çok önemsediklerini kaydeden Matthias Ginthum şunları söyledi: “Biz de bu stratejiyi benimsiyor oldukça yakından takip ediyoruz.
İçinde bulunduğumuz ekonomik ortamda yeni pazarlar büyük önem taşıyor ve Türkiye bu konuda attığı adımlarla süreci gayet iyi yönetti.”