Güncelleme Tarihi:
ABD’li sigorta devi MetLife’ın Ortadoğu, Afrika ve Güney Asya Bölge CEO’su Michel Khalaf, Türkiye’de büyümek istediklerini belirterek, “Türkiye küresel olarak stratejik hedef pazarlarımızdan biri. Türk ekonomisinin büyüklüğüyle kıyaslandığında, sigorta pazarı hala çok küçük kalıyor. Bu da büyümek için geniş alan bırakıyor. Gelecekteki potansiyele odaklanıyoruz” dedi.
Yüzde 25 büyüme
Küresel hayat sigortası pazarının yüzde 90’ında aktif olarak yer alan, 90 milyon müşterisi bulunan ve piyasa değeri yaklaşık 35 milyar dolar olan MetLife, New York’ta düzenlediği “Uluslararası Medya Sempozyumu”nda şirketin önümüzdeki dönem hedeflerini açıkladı. MetLife Uluslararası Başkanı William Toppeta, şirketin uluslararası bölümünün önemli katkı sağladığını vurgulayarak, “Hızlı büyüme ülkeleri olarak BRICT’i, yani Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Türkiye’yi belirledik. Bu ülkeler gelecek için çok çok önemli ülkeler. Üçüncü çeyrekte bu ülkelerde yaklaşık 4 milyar dolarlık satış gerçekleştirdik.
Ancak önümüzdeki yıllarda yüzde 25’e varan büyüme hedefliyoruz” diye konuştu.
Resesyonun ciddi etkilerini gördüklerini dile getiren Toppeta, “Ancak MetLife 140 yıllık bir şirket olarak, Büyük Buhran’ı da yaşadı. Biz önümüzdeki 140 yıl daha ayakta olmayı planlıyoruz. Önemli pazarlarımız büyümenin başını çekecek. Şu anda dünya hayat sigortası pazarının yüzde 90’ında aktifiz, var olduğumuz pazarların hemen hemen yarısında ilk 5 oyuncu arasındayız” diye konuştu.
Pazar 1 milyar dolar
MetLife International’ın başına geçtiği 2001’den bu yana uluslararası faaliyetlerin gelirlerini 1.2 milyar dolardan yaklaşık 8 milyar dolara taşıyan Toppeta, Türkiye’deki hayat sigortası pazarının yaklaşık 1 milyar dolar büyüklüğünde olduğunu ve yılda yüzde 6 büyüdüğünü belirterek, büyüyen emeklilik sektörü ve güçlü banka sigortacılığı kanalının dikkat çekici olduğunu vurguladı. DenizBank’la yaptıkları 15 yıllık banka sigortacılığı anlaşmasının hayat, emeklilik ve ferdi kaza sigortalarını kapsayacağını anlatan Toppeta, “Bankanın 4 milyon müşteri ve 500 şubesinin bize büyük katkı sağlayacağını düşünüyoruz” dedi.
Snoopy’yi bir tek Türkiye’ye getirdik
NEW York’taki gökdeleniyle tanınan MetLife’ın Türk pazarı için nispeten yeni bir isim olduğuna dikkat çeken Michel Khalaf, “Marka bilinilirliğini arttırmak için yatırım yapacağız, iyi bir reklam kampanyası çıkaracağız” dedi. MetLife, çizgi film karakteri Snoopy’nin haklarına sahip ve Snoopy’i dünya çapındaki elçisi olarak kullanıyor. Türkiye’nin bölgesinde Snoopy’nin kullanılacağı tek ülke olduğuna işaret eden Khalaf, “Aslında var olduğumuz ülkelerin birçoğunda oldukça iyi bir rol oynasa da, Snoopy her pazar için iyi olmuyor. Daha ulaşılabilir bir şirket olarak algılanmak istiyoruz, Snoopy de bunun için iyi bir elçi. Türkiye’de yapılan araştırmalar, Snoopy’yi bu pazara getirmemizde etkili oldu” dedi.
Niş oyuncudan büyük lige
METLİFE Orta Doğu, Afrika ve Güney Asya Bölge CEO’su Michel Khalaf ise Türkiye’de büyümek için geniş bir alan olduğunu vurguladı. American Life Hayat Sigorta olarak 20 yıldır Türkiye’de faaliyet gösterdiklerini hatırlatan Khalaf, şöyle konuştu: “Daha çok niş oyuncu olarak pazarda yer alıyorduk. Türkiye’de banka sigortacılığı ve emeklilik, genel tasarruf yöntemleri olarak öne çıkıyor. Sigorta piyasası gelişiyor ve tüketici yaşam tarzlarına uygun, finansal geleceklerini koruma altına alan yenilikçi ürünler arayışında. Deniz Emeklilik’i almak işlerimiz için tamamlayıcı oldu. Hedefimiz iki varlığı 2012’nin son dönemine doğru birleştirerek, bir markayla faaliyet göstermek. MetLife markasıyla devam etme kararı aldık. Türkiye’de 12. sigorta şirketiydik. Satın almadan sonra ilk 5’e tırmanıyoruz. Türkiye bizim için büyük bir lig. Yeni şeyler getirmeyi düşünüyoruz.”
Türkiye mali cephede çok iyi gitti
AVRUPA ve Ortadoğu’da yaşananları hatırlattığımızda Michel Khalaf, kimsenin olan bitenlerden tamamıyla korunamayacağını söyledi. Ancak Türkiye’nin özellikle büyüme konusunda çok iyi gittiğine vurgu yapan Khalaf, “Türkiye’de istikrar çok iyi. İş ve yatırım yanlısı bir atmosfer var. İşgücünün eğitim düzeyi iyi. Birçok açıdan Türkiye çok iyi pozisyona sahip” dedi. Türkiye’de uzun vadedeki potansiyelin risklere çok daha ağır bastığına işaret eden Khalaf, “Mali cephede Türkiye’nin performansı çok iyi oldu. Yunanistan, Türkiye’ye neredeyse hiç etkilemedi” dedi.