Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Ekim 02, 2006 00:00
İtalyan endüstriyel mutfak ekipmanları üreticisi Electrolux Professional’ın Başkan Yardımcısı Rocco Di Bari, Türkiye’yi bölgedeki merkezleri yapmak istediklerini belirterek, beş yıl içinde üretime geçmek için de fırsatları gözlediklerini açıkladı.
TÜRKİYE’yi stratejik pazarı olarak gören İtalyan endüstriyel mutfak ekipmanları şirketi Electrolux Professional, Türkiye’de beş yıl içinde üretime geçmek için fırsatları gözlüyor. Electrolux Professional’ın Başkan Yardımcısı Rocco Di Bari, Türkiye’nin en hızlı büyüyen pazarları olduğunu belirterek, "Pazar böyle gelişmeye devam ederse beş yıl içinde fabrika kurabiliriz" dedi. Yatırımla ilgili henüz ayrıntılı bir planları olmadığını dile getiren Di Bari, pazardaki fırsatlara baktıklarını kaydetti. Di Bari, "Üretim için montaj hattı düşünmüyoruz. Bu nedenle yan sanayinin güçlü olması ve kalifiye eleman şartlarına bakıyoruz. Bunlar Türkiye’de var. Üretim için Romanya, Yugoslavya gibi ülkeleri de düşünüyoruz. Ama bu ülkelerin kendi içlerinde pazar potansiyeli yok. Türkiye daha güçlü bir aday" diye konuştu.
BÖLGE MERKEZİ YAPACAĞIZ:
Türkiye’de son 3-4 yıldaki iş kapasitelerini ikiye katladıkları bilgisini veren Di Bari, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da yüzde 30 oranında büyüdüklerini ifade etti. Di Bari, şöyle devam etti: "Türkiye’den çevredeki pazarlara da açılmayı planlıyoruz. Türkiye, bizim için Orta Asya gibi ülkelere açılmada iyi bir platform olabilir. İleride Türkiye’yi bölgedeki merkezimiz haline getirebiliriz." Rocco Di Bari, faaliyet gösterdikleri 115 ülke arasında Türkiye’nin ilk on arasında olduğunu aktararak, büyük ülkelerden sonra en önemli pazarları olarak Türkiye’yi gördüklerini ve Türkiye’deki cirolarının 30 milyon YTL’ye ulaştığını kaydetti.
OTELLER İTALYA’DA BİLE YOK:
Turizm sektörünün Türkiye’de çok büyüdüğüne ve beş yıldızlı otel sayısının diğer ülkelere göre fazla olduğuna işaret eden Di Bari, şunları söyledi: "Türkiye’de çok güzel oteller, restoranlar ve resortler var. Yüksek sınıflı faaliyetlerini bu kadar geliştiren başka bir ülke bilmiyorum. Örneğin, Yunanistan’da sadece küçük tavernalar var, bu kadar güzel restoranlar yok. Hatta İtalya’da bile bu kadar güzel oteller yok. Türkiye’de pek çok alanda fırsat görüyorum. Sadece lüks otel ve restoran değil, şirket kantinleri, hastaneler ve okulların mutfaklarını hedefliyoruz. Bu alanda çok fazla satışımız yok."
Yerel sektör çok aktif ama geleneksel ürünlerde kalıyor
TÜRKİYE’de yerel endüstriyel mutfak ekipmanları sektörünün de çok geliştiğini dile getirerek, yerli sanayi konusunda "Çok hızlı gelişiyorlar, çok aktifler ama benim görüşüme göre yaratıcı değiller, daha çok geleneksel ürünlerde kalıyorlar. Kataloglarına baktığınızda on yıl önceyle aynı ürünlere sahip olduklarını görüyorsunuz" değerlendirmesini yaptı.
Türkiye böyle devam ederse İtalya gibi olabilir
Electrolux Professional’ın Başkan Yardımcısı Rocco Di Bari, Türkiye’yi İtalya’nın birkaç yıl önceki haline benzeterek, Türkiye konomisiyle ilgili şu değerlendirmede bulundu: "Türkiye’de beş altı yılda bir kriz oluyor. Ama son zamanlarda ekonomik krizler arasındaki süre artmaya başladı. Türkiye, İtalya’nın birkaç yıl önceki haline benziyor. Biz de benzer durumları yaşadık. Bizim de enflasyon gibi sorunlarımız vardı. On yıl önce aynıydık. Hızlı büyüme vardı ama istikrar yoktu. O tarihlerde İtalya fakir bir ülkeydi şimdi zenginlikte dünyanın ilk beş ülkesi arasında. Türkiye böyle devam ederse bugünkü İtalya gibi olabilir."
Akdeniz’de otel ve restoranlar konusunda en iyi ülke Türkiye
ELECTROLUX Professioanl Başkan Yardımcısı Rocco Di Bari, Türkiye’deki lüks otel ve restoranların mükemmel servisleri olduğunu belirterek, Türk restoran ve otelleri konusundaki görüşlerini şöyle açıkladı: "Türkiye, Akdeniz Bölgesi’nde oteller ve restoranlar açısından en iyi ülke. İtalya’da bile lüks restoranlarınız gibi yerleri çok bulamazsınız. İtalya’da bu kadar beş yıldızlı otel yok. İş insanları ve turistler için güzel mekanlar. Ama yerli halkın gittiği orta ve altı düzeydeki restoranların ise, geliştirilmeye ihtiyacı var."