Güncelleme Tarihi:
FRANKFURT OTOMOBİL FUARINDAN KARELER
14-15 Eylül’de dünya basınına dün de Almanya Başbakanı Angele Merkel tarafından ziyaretçilere kapılarını açan 63’üncü Uluslararası Frankurt Otomobil Fuarı’ndan Türk otomotiv sektörü adına moral veren açıklamalar gelmeye devam ediyor. Önceki gün Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan’ın Türkiye’ye 800 milyon Euro’luk yatırım yapmayı planlayan Fransız Peugeot’yu kastederek, “Krizin geçmesini bekliyor. Tekrar Türkiye’ye gelme konusunda kararlılar” açıklamasının ardından Peugeot Başkanı Jean Marc Gales’ten de aynı yönde mesaj geldi. Gales, Türkiye’de yatırımla ilgili olarak 6 ay önce söyledikleri her şeyin geçerliliğini koruduğunu belirterek, “Kriz bu projeyi nadasa, beklemeye bıraktık. Türkiye yatırımı, değerlendirme dosyası içerisinde yer almaya devam ediyor. 12 ay içinde kararımızı açıklayacağız” dedi.
Krize ilişkin iyimserim
Frankfurt fuarında sorularımızı yanıtlayan PSA Grubu Markalar Direktörü ve Peugeot Başkanı Jean Marc Gales, krize ilişkin çok iyimser olduklarını belirterek, şöyle konuştu: “Yeni modellerimizle pazar payımızı yükselteceğiz. Bu yılın ilk altı ayında yüzde 13.6 olan pazar payımızı yılın ikinci yarısında yüzde 14’e çıkartmayı hedefledik. Türkiye’nin Peugeot için çok önemli bir pazar olduğunu bir kez daha vurgulamak isterim. Stratejimizde Türkiye önemli bir rol oynuyor. Türkiye’de Peugeot’nun pazar payının arttığını gözlemliyoruz. Satış hedeflerimizi elde edeceğimizi öngörüyoruz. Büyüme doğrultusunda ilerlemeye devam ediyoruz.”
Peugeot’nun ürün gamında eksik olan orta sınıfta bir sedan araç üretimi için çalışmalarının sürdüğünü kaydeden Gales, şunları söyledi: “Bu aracın nerede üretileceğine ilişkin henüz karar vermedik. 2010’da üretim kararı verilecek, 12 ay içinde de hangi ülkede üretileceği belli olacak. Türkiye’de bu aracın üretilmesine yönelik herhangi bir iptal sözkonusu değil. Avrupa’da özellikle Türkiye ve İspanya’da sedan modeller büyük önem taşıyor. Bu üretim kararımızda etkili olacak.”
Önce ithal edilecek
Bu aracın üretim kararı verilmesinin ardından satışa sunulmasının 3-4 yılı bulacağını kaydeden Gales, şunları dile getirdi: “Türkiye pazarında sedan otomobil talebinin farkındayız. İlk etapta bu talebi en hızlı şekilde karşılamak, kısa vadeli bir çözüm üretmek için 2010’da sedan tipi bir modeli Çin ya da Latin Amerika’dan Türkiye’ye ithal edeceğiz. Böylece yeni otomobil gelene kadar geçici bir çözüm yaratacağız.”
Hükümetle uzlaşırız
PEUGEOT Başkanı Jean Marc Gales, pazar büyüklüğünün, lojistik olanakların ve hükümet tarafından verilen teşviklerin yatırım kararında etkili olduğunu belirterek, “Kararınız Türkiye’de hükümetin 250 milyon TL ve üstü yatırım teşviğine yetişecek mi” sorusuna şu cevabı verdi: “Bu bizim kararlarımızda ve değerlendirmelerimizde önemli bir yer tutacak. Tabii ki hükümetle bulunduğumuz ülkede müzakereler sonucunda bir ortak nokta bulmaya çalışacağız. Sonuç olarak bu dosyayı tekrar ele alacağımız zaman her iki tarafın da karşılıklı çıkarlarını dikkate alarak görüşmelerimizi sürdüreceğiz. Türkiye pazar itibariyle grubun vizyonunda çok önemli bir yere sahip. Potansiyeli olan ve gelişen bir pazar. Türkiye yatırımı, değerlendirme dosyası içerinsinde yer almaya
devam ediyor.”
Yatırım için Hyundai i20’yi bile masaya koydum
TÜRKİYE’ye yatırım çekmek için 2 yıldır mücadele veren Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux, şunları anlattı: “İnanın bu yatırım için büyük mücadele veriyorum. Türkiye’de tüm gelişmeleri hemen tercüme ettirip Fransa’ya gönderiyorum. Son olarak Hyundai’nin Türkiye’ye ilişkin i20 yatırımı kararını Fransa’ya bildirdim. Merkeze üretim için en doğru pazarın Türkiye olduğunu göstermeye çalışıyorum.Renault’un Türkiye’de her geçen gün büyümesi de Peugeot’nun kararında etkili olacak. Bu yatırımın Türkiye’de yapılması halinde Peugeot özellikle iç pazarda en büyük markalardan biri olacak. Türkiye’de üretilen bir sedan otomobile sahip olmak satışlarımızı en azından iki katı artırır. ”
Mayısta 150 kişi için geliyor
2007 yılındaki Frankfurt Fuarı’nda konsept olarak sergilenen 308 RCZ bu yıl üretim versiyonuyla fuarda yer aldı. İki artı iki oturma düzenine sahip olan araç çizgileriyle oldukça dikkat çekiyor. 218 beygir gücündeki 1.6 litrelik turbo beslemeli motoruyla 0-100 kilometre hızlanmasını 7 saniyede gerçekleştirebilen 308 RCZ, 235 kilometrelik maksimum hıza ulaşabiliyor. Siparişle üretilecek dikkat çekici modelin ilk 100 adetlik üretimi şimdiden satıldı. Araç Türkiye’ye ise Mayıs 2010’da gelecek. Avrupa fiyatı 26 bin Euro’dan başlayan araçtan Türkiye’de 150 adet satılması hedefleniyor.
Fuarda dikkatimizi çekenler
YENİ C-Max, Ford’un Frankfurt’taki yıldızları oldu. Kinetik Tasarım’ felsefesinin izlerini taşıyan yeni C-Max 2010 yılından Türkiye’de satışa sunulacak.
2010 başında Türkiye’ye ithal edilmesi planlanan yeni C3, 80 derece görüş sağlayan panoramik ön camı ve çevreci motorlarıyla fuarda büyük beğeni topladı. Citroen’in fuardaki bir diğer yeniliği ise premium segmentte yer alan yepyeni modeli DS3 oldu.
Fuarın ev sahibi markalarından Alman Audi, tamamen elektrikli spor otomobili E-tron’la büyük ilgi gördü. Fuarın en ilgi çekici modellerinden biri olan E-Tron, dört elektrikli motorunun yüksek torkunu rahatça ve gerektiği gibi tekerleklere dağıtabiliyor.
İTALYAN Maserati, 2009 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda dört koltuklu ve katlanabilir tavanlı yeni modeli Maserati GranCabrio’nun tanıtımını gerçekleştirdi.
Yeni modelde ilk etapta 4.7 litre silindir hacimli 440 beygirlik motor bulunuyor.