Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Şubat 22, 2010 00:00
Samsun’da açacağı marketle Türkiye’ye girmeye hazırlanan Avusturyalı yapı market devi Baumax, 2019’a kadar 1 milyar Euro yatırım yapacak. Baumax Türkiye Genel Müdürü Jörg Bierlein, “Mart ayı başında Samsun’da 25 milyon Euro’luk yatırımla ilk mağazamızı açacağız. İzmit ve İstanbul Avcılar’da iki marketimiz daha 2010’da açılacak” dedi.
TÜRKİYE’ye, Samsun’da açacağı marketle girmeye hazırlanan Avusturyalı yapı market devi Baumax, 2019 yılına kadar 1 milyar
Euro’luk yatırım yapmayı planlıyor. Baumax, mart ayı başında Samsun Canik’e ilk marketini açarken, Türkiye zincirin faaliyet göstereceği dokuzuncu ülke olacak. Baumax Türkiye Genel Müdürü Jörg Bierlein, Türkiye pazarına girmek için üç yıl araştırma yaptıklarını belirterek, stratejik bir pazar olarak gördükleri Türkiye’ye 2019 yılına kadar 1 milyar Euro yatırım yapmayı planladıklarını söyledi. İlk mağazalarını Samsun’da 14 bin metrekarelik alanda 25 milyon Euro’luk yatırımla açacaklarını dile getiren Bierlein, “İzmit ve İstanbul Avcılar’daki iki büyük marketin yapımı sürüyor. 2010’da ikisi de açılacacak. Hedefimiz 2019’a yılına kadar 50 mağaza açmak” dedi.
Arazileri satın alıyorTürkiye’ye, Samsun’dan girme nedenlerinin şehirde hiç yapı market bulunmaması olduğunu aktaran Bierlein, “Başta en büyük altı şehir olmak üzere 20 şehirde 50 mağaza açacağız. İzmir’de ve Bursa’da arazilerini alarak inşaat çalışmalarına da başladık. Grup olarak kiralama yöntemini kullanmıyoruz araziyi alarak market inşaatlarını biz yapıyoruz” diye konuştu.
En ucuz fiyatı verecek
Jörg Bierlein, Türkiye’yi potansiyeli yüksek stratejik bir pazar olarak gördüklerini de ifade ederek, şunları söyledi: “Krize karşın pazara doğru zamanda girdik. Türkiye diğer ülkelere göre krizden daha hızlı çıkıyor. İyi hizmet vereceğiz. Organize perakende de açık var. Doğru hizmet ve ürünü sunacağız. Yapı markette Türkiye’de büyük potansiyel var. Pazarda bir numara olmak istiyoruz. Fiyatta iddialı olacağız, en ucuz fiyatı vereceğiz. Promosyonlarla yılın genelinde en uygun fiyatları sunacağız.”
Kadınlara odaklanacakYapı markette Avrupa’yla Türkiye arasında farklılıklar olduğuna da dikkat çeken Bierlein, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye’den farklı olarak Avrupa’da yapı marketlerden alışverişe kadınlar karar veriyor. Bu nedenle mağaza ortamını kadınlara uygun hale getiriyoruz. Kadınlara odaklanacağız. Kadınlar evlerinin hoş güzel olmasını istiyor. Türkiye pazarı ‘Kendin yap (Do it yourself)’ yerine ‘Kendin satın al (Bu it yourself)’ konseptine uygun. Evinde kendisi tamirini yapan az. Genelde satın alıp başkasına yaptırılıyor.”
Yapı ürünlerini Türkiye’den alıyorTÜRKİYE’de ve dünyadaki diğer marketlerinde sattıkları yapı ürünlerinin birçoğunu Türkiye’deki üreticilerden aldıklarını kaydeden Jörg Bierlein, şöyle konuştu: “Mağazalarda sattığımız ürünlerin çoğunu Türk üreticilerden alıyoruz. Zaten çevre ülkelerdeki mağazalarımız için de geçen yıl Türkiye’den 8 milyon Euro’luk yapı malzemesi aldık. Türkiye’yi uluslararası zincirlerimiz için üretim bölgesi olarak da kullanıyoruz. Sıhhi, ısıtma, bahçe ürünlerini Türk üreticilerden alıyrouz.”
Samsun’da 140 kişiye istihdam kapısı açtı TÜRKİYE’yle ilgili yatırım perspektiflerinin yüksek olduğunu ve yatırım sürecinde de bir sorun yaşamadıklarını ifade eden Jörg Bierlein, “140’ı Samsun’da, 60’a yakını da merkez ofiste olmak üzere 200 kişiye istihdam sağladık. Her geçen gün çalışan sayımızı artırıyoruz. Yeni marketlerle bu sayı daha da artacak. Marketlerimiz 14 bin metrekarelik büyüklüklere sahip olacak” dedi.
Praktiker ile geldi Türkiye’yi çok sevdiTÜRKİYE’de daha önce de görev yapmış olan Baumax Türkiye Genel Müdürü Jörg Bierlein, 2001-2003 arasında Praktiker için çalışmış. Bierlein, Türkiye’de yaşamaktan mutlu olduğunu söylüyor. Bierlein, “Türkiye pazarına aşinayım. Eşim ve iki çocuğumla burada yaşıyorum. Türkiye’yi seviyoruz, üç yaşındaki oğlum Türk yuvasına gidiyor Türkçe öğreniyor” dedi.