Türkiye’ye ‘organik elma’ için geldi, bebek maması yatırımına kolları sıvadı

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’ye ‘organik elma’ için geldi, bebek maması yatırımına kolları sıvadı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 02, 2011 00:00

Hipp Yönetim Kurulu Başkanı Stefan Hipp, “Konsantre meyve suyu üretimine yönelik organik elma yetiştirmeyi planlıyoruz. Aynı zamanda Türkiye’deki bebek maması pazarının 5 yılda 160 milyon Euro’luk hacmi ikiye katlayacağını öngörüyoruz. Bu gerçekleşirse mama fabrikasının temellerini atmayı planlıyoruz” dedi.

DÜNYANIN önde gelen organik tarım işleme kapasitesine sahip bebek maması üreticisi Hipp’in Yönetim Kurulu Başkanı Stefan Hipp, Türkiye’de organik hammadde yetiştirme ve işleme yatırımı için yer arayışında olduklarını söyledi. Hipp, “Organik elma yetiştirme ve işleme yatırımı için çeşitli bölgelerde arazi arayışlarımız var. En az 2 milyon Eruo başlangıç yatırımıyla konsantre meyve suyu üretimine yönelik organik elma yetiştirmeyi planlıyoruz. Aynı zamanda Türkiye’deki bebek maması pazarının önümüzdeki 5 yıl içerisinde 160 milyon Euro’luk hacmini ikiye katlayacağını öngörüyoruz. Öngörülerimiz tutarsa burada bir de mama fabrikasının temellerini atacağız” dedi.

Projemizden vazgeçmedik

Hipp Türkiye’yi İzmir’de 10 yıl önce kurduklarını anlatan Stefan Hipp, şunları söyledi: “O zamanki düşüncemiz Türkiye’de organik hammadde satın almak, üreticiler ve tedarikçilerle bu konuda anlaşmalar yapmak, ilerisi içinde organik hammadde yatırımı yapmak ve teşvik etmekti. 2007 yılında İzmir’de konsantre meyve suyu hammaddesi için organik tarım yatırımı yapılmak istendi. 50 bin ağaç dikilecekti. Toplam yatırım ise 7 milyon Euro’yu bulacaktı. Ancak Türkiye’deki bürokratik işlemler çok zorladı, biz de aynı projeyi 10 milyon Euro yatırımla Gürcistan’da gerçekleştirdik ve organik elma üretiyoruz. Ancak Türkiye’de organik hammadde yetiştirme ve işleme konusundaki projemizden vazgeçmiş değiliz. Çok net bir planımız var.”

Bebek mamaları ile elde ettikleri cironun yıllık 650 milyon Euro civarında olduğunu kaydeden Hipp, şöyle devam etti: “Her yıl Türkiye’de 1 milyon 300 bin bebek dünyaya geliyor. Bebek maması pazarının hacmi 160 milyon Euro. Polonya’da her yıl dünyaya gelen bebek sayısı sadece 400 bin, mama pazarı da 250 milyon Euro’ya çıkıyor. Almanya’da ise her yıl doğan 600 bin bebekle 900 milyon Euro’luk mama pazarı oluşuyor. İtalya’da pazarın büyüklüğü 900 milyon, Fransa’da ise 1 milyar Euro. Türkiye’de her yıl doğan bebek sayısı, mama pazarının yaklaşık 500-600 milyon Euro düzeyine çıkacağını gösteriyor. Son üç yılda pazarın her yıl yüzde 20-25 büyümesi sevindirici”

Organik hammadde

Dünyada toplam 6 bin organik ürün tedarikçisiyle çalıştıklarını, Türkiye’de ise 1500 tedarikçileri olduğunu anlatan Hipp, şöyle konuştu: “Satın aldığımız organik süt hariç, sebze, meyve ve etten oluşan 100 bin tonluk organik hammadde tedarik ediyoruz. Organik tarımda ilk ürün için en az 5 yıl, hayvancılıkta ise 5 nesil beklemek gerekiyor.”

Anne-baba kendi damak zevkine göre bebek maması seçiyor

Türkiye’de hazır bebek maması alan her 100 kişiden 40’ı doktor tavsiyene göre, 30’u kulaktan dolma bilgiyle, geri kalanlar ise reklamlarla hareket ediyor.
Bebek mamasında Türkiye meyve lezzetlerine daha alışkın, sebze ve mönü grupları çok tercih edilemiyor. Bunda daha çok ebeveynlerin etkisi var.
Anne ve babalar kendi damak zevklerine göre ürün seçiyor.
Meyve gruplarından en çok organik erik püresi, kayısı püresi, şeftali püresi tercih ediliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!