Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’nin 36 yıllık kişisel bakım ürünleri markası Hobby’nin tamamını 69 milyon dolara satın alan Hindistan’ın 125 yıllık hızlı tüketim ürünleri şirketi Dabur International’ın CEO’su Mohit Malhotra, Türkiye’de sağlık ürünleri ve kişisel bakım ürünleri alanında yeni şirket satın almaları gerçekleştireceklerini söyledi. Malhotra, “Bu bizim Türkiye’deki ilk yatırımımız, devamı gelecek. Grubumuzun 1 milyar dolara yakın cirosunun yüzde 50’si sağlık alanından geliyor. Türkiye’de de bu alanda da yatırım yapmak istiyoruz, şu anda 2 Türk sağlık şirketi ile görüşüyoruz” dedi.
Hobby’nin hisse devri işlemlerinin tamamlandığını kaydeden Malhotra, şunları söyledi: “Devir işlemlerinin ardından bir yandan Hobby için stratejimizi hayata geçireceğiz, bir yandan da Türkiye’deki fırsatları değerlendireceğiz. Grubumuzun Hindistan’da sağlık ürünleri satışında ciddi bir pazar payı var. Türkiye’ye de sağlık ürünleri satmak üzere görüşmeler yapıyoruz. Burada kendi ürünlerimizi satıp, üretmek için bir Türk şirketi alacağız. Halen görüşmelerimiz sürüyor, bu yıl içinde ilki sonuçlanır diye düşünüyorum.”
Kişisel bakımda yeni marka
Malhotra, Türkiye’de sağlık ürünleri dışında bir de kişisel bakım ürünleri şirketi ile daha görüştüklerini belirterek, “Çok yakında bunun da açıklamasını yapacağız. Türkiye’nin önde gelen ağda markalarından biri ile sonuca çok yaklaştık. İşlemleri tamamladıktan sonra yakın zamanda bünyemize kattığımız yine kadın kişisel bakım ürünleri markası FEM Care ile bu ağda markasının ürünlerini birlikte satacağız” diye konuştu.
Hobby 5 yılda global marka
Hobby’nin geleceği ile ilgili kişisel olarak çok heyecanlı olduğunu söyleyen Malhotra marka için geliştirdikleri stratejiyi ise şöyle anlattı: “Hobby için çok özel ve bir çok yeni projemiz var. Hobby’nin teknolojik altyapısı oldukça güçlü, ciddi bir know-how birikimi var. Hobby’nin özellikleri sadece jölede değil kişisel bakım ürünlerinin her alanında markayı liderliğe taşıyabilir. Bugüne kadar markaya ciddi bir yatırım yapılmamış. Biz markanın bilinirliğini ve imajını güçlendireceğiz. 5 yılda global bir marka olması için reklam ve tanıtıma ciddi bir bütçe ayıracağız. Sadece Türkiye’de değil Avrupa ve özellikle Ortadoğu’da Hobby’yi büyütmek istiyoruz. Ayrıca Afrika pazarına da gireceğiz. Hindistan pazarı için de fırsatları değerlendireceğiz.”
Kapasitesi katlanacak Avrupa’ya ihracat yapacak
DABUR’un Hindistan dışında Dubai’de de üretim tesisleri bulunduğunu kaydeden Mohit Malhotra, şöyle konuştu: “Ortadoğu’ya yönelik üretimlerimizi büyük ölçüde Dubai’den yaparız. Ancak Türkiye’deki kapasiteyi 2 katına çıkarmayı ve buradan ihracatı artırmayı da düşünüyoruz. Dubai’de üretim yapmamızın nedeni verilen vergi teşvikleri. Türkiye’den ise daha çok Batı Avrupa ve Bağımsız Devletler Topluluğu’na ihracat yapmayı düşünüyoruz.”
Hobby tamamlıyor ve güçlendiriyor
MOHIT Malhotra, Türkiye pazarına uzun zamandır girmek istediklerini ve Hobby markası ile bunu yaptıklarına memnun olduklarını belirterek, şunları söyledi: “Dabur Grubu dünyanın en büyük saç yağı üreticisi. Bu yağı şampuan ve kişisel bakım ürünleri içine koyuyoruz. Saç jölesi bizim eksik olduğumuz bir alandı ve burada da Hobby ile varlığımızı pekiştirebildik. Hobby bu anlamda bizim için çok mükemmel bir şirketti çünkü 35 yıllık geçmişi ile ülkesinde pazar lideri. Ayrıca bizim büyümek istediğimiz Türkiye’nin komşusu ülkelerde de pazar lideri konumunda. Yani bizim portföyümüzü hem tamamlılıyor hem de güçlendiriyor.”
Hobby, Arapça ‘bakımlı erkek’ demek, bize çok yararı olacak
HOBBY’nin sahip olduğu pazar liderliği ve know how birikimi gibi özelliklerinin yanı sıra isminden kaynaklanan avantajları olduğunu vurgulayan Mohit Malhotra, şöyle konuştu: “Hobby İngilizce bildiğimiz hobi demek. Kişisel bakım ürünleri segmentinde tanıtım yaparken bu isim bize yardımcı olacak. Arapçada ise bakımlı, çapkın delikanlı manasında kullanılıyor. Bu da kişisel bakımla çok ilgili ve insanları gülümseten bir ifade. O nedenle yakında Orta Doğu ülkelerinde Hobby adı altında bir erkek kişisel bakım ürünleri
serisi çıkaracağız. Ayrıca Hobby kelimesi yine Arapça ‘sevgili, aşk’ anlamında kullanılan ‘habibi’ kelimesine de çok yakın bir isim. Dolayısıyla bu çağrışımı da kullanarak kadınlara dönük bir kişisel bakım serisi yine Ortadoğu’da piyasaya çıkaracağız. Bu bizim için oldukça stratejik bir adım olacak. O nedenle Hobby ile ilgili hiç birşeyi değiştirmeyi düşünmüyoruz.”
Türkiye gerçek bir köprü buradan AB’ye gireceğiz
TÜRKİYE’nin Dabur için batıya açılan gerçek kapı olduğunu söyleyen Mohit Malhotra, şöyle konuştu: “Türkiye’nin bizim büyüme stratejimiz içinde bizim için önemi büyük. Çünkü doğu ve batı arasında gerçek manada yer alan tek ülke. Birçok ülke bunu söylüyor her ülkenin doğusu ve batısı var ama Türkiye gerçekten doğu ile batı arasında bir köprü. Doğu Asyadaki büyük üretici ülkeler ile bu ürünlerin satılacağı batı ülkeleri arasında bir geçiş kaı. Bizim Doğu Asya’da ve Hindistan’da 18 üretim merkezimiz var. Pakistan, Hindistan, Nepal’de üretim merkezlerimiz var. Ortadoğu’da belli bir pazar payımız var, ama Avrupa Birliği’nde çok büyük bir varlığımız yok. Türkiye
bizim için Avrupa Birliği’ne giriş kapısı olacak.”