Türkiye’ye 53.5 milyon lira daha yatırdı, pazardaki payını artırdı

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’ye 53.5 milyon lira daha yatırdı, pazardaki payını artırdı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 29, 2009 00:00

BSH Ev Aletleri İcra Kurulu Başkanı Norbert Klein, küresel mali krizin etkisiyle Türk beyaz eşya pazarında yüzde 2 daralma yaşandığını, ancak BSH’nin bu zorlu dönemde, satışlarını yüzde 4 artırarak pazar payını yüzde 26’ya yükselttiğini söyledi.

BSH’nin 2009 mali sonuçlarını açıklamak için düzenlenen toplantıda konuşan Norbert Klein, toplamda sadece yüzde 1 artışın yaşandığı sektörde, şirketin ihracatını da yüzde 8 artırarak büyümeye devam ettiğini belirtti.

Ciromuz yüzde 9 arttı

Klein, "BSH 2008 yılı cirosunu da, bir önceki yıla göre yüzde 9 artışla, 2 milyar TL’ye çıkarmayı başardı. Genel olarak değerlendirdiğimizde, küresel mali krizin sektör üzerindeki olumsuz etkilerine karşın, BSH’nin zorlu bir dönemi başarıyla geçirdiğini söyleyebiliriz. Gerek toplam üretim ve satış adedi, gerekse ciroda elde ettiğimiz büyüme, bizi mutlu etti" diye konuştu.

Yatırımlara devam ettik

BSH’nin Türkiye’de yatırımlarına devam ettiğini belirten Klein, şöyle konuştu: "2008 yılında yatırımlarımıza hız kesmeden devam ettik. Ağırlıklı olarak, Çerkezköy tesislerimizde yürütülen kapasite artırımı, rasyonalizasyon, bakım ve çevre projeleri olmak üzere, toplam 53.5 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdik. Kapasite artışına paralel olarak, yıllık üretimimiz 3.1 milyon adede yükseldi."

ÖTV indirimi uzatılsın

2009 yılının sektör açısından zorlu başladığını vurgulayan Norbert Klein, şöyle konuştu: "Krizin de etkisiyle, ilk çeyrekte bir önceki yıla oranla yüzde 25 gibi keskin bir düşüş yaşandı. ÖTV indirimiyle birlikte, sektörde belirgin bir iyileşme gördük. Ancak bunun sürdürülebilir olması için, ÖTV teşvikinin en az 3 ay daha uzatılmasının yararlı olacağını düşünüyoruz."

İlk çeyrekte ihracat

Klein, BSH’nin yılın ilk 3 aylık döneminde, iç pazar satışlarında bir miktar düşüş yaşdığını, ihracatta ise büyümeye devam ettiklerini belirterek, "İlk çeyrekte ihracatta yüzde 33 artışla 199 milyon TL ciro elde ettik, toplam satışlarımız 376 milyon TL ile geçen yıla yakın bir seyir izledi. Mali destek paketleri ve ham madde fiyatlarındaki düşüşün etkisiyle, 3 aylık kárımız yüzde 295 gibi ciddi bir artışla, 20 milyon TL’ye ulaştı" diye konuştu.

Ürünlerde artık enerji verimliliği öne çıkıyor

BSH
İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg de BSH’nin enerji ve su verimliliği konusunda bugüne kadar yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği yenilikçi teknolojilerle sektöre öncülük ettiğini söyledi. Grünberg, üretilen soğutucuların tamamının A Plus ve üzeri enerji performansına sahip olduğunu, yeni bulaşık makinelerinin A enerji sınıfına göre yüzde 20, kurutma makinelerinin ise yüzde 40 tasarruf sağladığını belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!