Türkiye Vodafone Vakfı ile Kızılay'dan işbirliği

Güncelleme Tarihi:

Türkiye Vodafone Vakfı ile Kızılaydan işbirliği
Oluşturulma Tarihi: Ocak 06, 2012 13:51

Türkiye Vodafone Vakfı, kan bağışçı sayısını artırmak ve kan bağışının düzenli bir alışkanlık haline gelmesi için farkındalık yaratmak üzere Türk Kızılayı ile işbirliğine gitti.

İşbirliği çerçevesinde, Vodafone “Kan Bağış Noktası Bilgilendirme Servisi”ni müşterilerine ücretsiz olarak sunacak.Servise üye olan Vodafone aboneleri, bulundukları lokasyona gezici Kızılay bağış araçları geldiğinde haberdar olacak, kan verme ve düzenli kan bağışıyla ilgili bilgilere ulaşabilecek.

Ayrıca, iOS ve Android işletim sistemli akıllı telefona sahip tüm cep telefonu kullanıcıları, operatör sınırı olmadan Vodafone-Türk Kızılayı işbirliğinde geliştirilen mobil uygulamayı kullanarak kan bağışında bulunmayı kolaylaştıran süreçleri takip edebilecekler.

İşbirliğine ilişkin basın toplantısında konuşan Türk Kızılayı Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar, Türkiye'de ilk defa geleneksel kan vermenin ötesine geçip mobil iletişim teknolojisinin kullanımıyla yeni bir sayfa açtıklarını vurgulayarak, “Ülkemizin bir yıllık kan ihtiyacı 1 milyon 800 bin ünitedir. Kararlılıkla uyguladığımız program sayesinde bugün, yıllık 1 milyon 300 bin ünite kan bağışı rakamına ulaştık. Bu işbirliğiyle 2013 yılında ülkemizin kan ihtiyacının tamamını gönüllü, güvenli ve düzenli bağışçılardan karşılamayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel de bu işbirliğinin, Vodafone Grup Vakfının sosyal ihtiyaçlara mobil teknolojilerle çözüm getirme vizyonunun bir yansıması olduğunu kaydetti. Bu uygulamaların devamını başka sosyal alanlarda da getireceklerini söyleyen Süel, “Türk Kızılayı ile yaptığımız işbirliği sonucunda, ülkemizde kan bağışında yeni bir sayfa açılacağına inanıyoruz. Mobil teknolojilerin yardımı ile artık kan bağışı etkin bir şekilde teşvik edilecek ve bilinçli bağışçılar yaratılması hedeflenecektir” dedi.

Kan bağış SMS servisi

Halen Kızılay'a yapılan kan bağışları, Türk Kızılayı Kan Bağış Merkezleri ve gezici olarak hizmet veren mobil kan bağış istasyonlarında kabul ediliyor.
Vodafone, Türk Kızılayı ile işbirliği çerçevesinde “sabit veya mobil kan bağış noktası” bilgilendirme servisini müşterilerine ücretsiz sunuyor.

Vodafone, servise abone olan kullanıcıların o anki lokasyon bilgisine erişerek, kullanıcıya en yakın kan bağış istasyonu ya da merkezinin bilgilerini bir SMS ile iletecek. Böylece kan vermeye gönüllü olan Vodafone müşterileri, bu hızlı bilgilendirme ile en yakın noktaya kolayca erişebilecek.
Servisi kullanabilmek için abonenin “GONULLU” yazarak 5262 kısa numarasına SMS göndermesi gerekiyor.

Mobil uygulama

iOS ve Android işletim sistemli akıllı telefon sahiplerinin kullanabileceği uygulama ile kullanıcı etrafındaki sabit ve mobil Kızılay kan merkezlerinin konumunu ve iletişim bilgilerini harita üzerinde görebilecek ve bulunduğu noktadan ulaşmak için yol tarifi alabilecek.

Ayrıca kullanıcının uygulamadaki kan bağışı takvimine kan bağışında bulunduğu tarihleri kaydetmesi de mümkün olacak. Böylece, tekrar kan bağışı yapabilecek kadar süre geçtiğinde uygulama kullanıcıyı otomatik olarak uyaracak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!