Güncelleme Tarihi:
İlk fuar Katar’ın başkenti Doha’da Katar Ulusal Kongre Merkezi’nde 18-20 Nisan’da yapılacak. Turizm, sağlık turizmi, enerji, çevre yönetimi, gıda, ulaşım ve mobilya sektörlerinden 300 firma fuara katılacak. EXPO Turkey by Qatar’ı anlatan QNCC CEO’su Abdulaziz El Emadi, “Şirketlerin ve hemfikir girişimcilerin bir araya gelebileceği ve ticaret potansiyelini arttırabilecekleri bir fırsat platformu oluşturmak istedik” dedi.
STRATEJİK TİCARET
Emadi, fuar ihtiyacını ve hedeflerini anlattı: “Bu etkinlik, ekonomi, bilgi, ticaret ve kültürel etkileşim gibi alanlarda Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkeleri (MENA) ile birlikte hareket edecek etkili bir ekonomik bölge yaratacak. İki ülke ve işletmeler arasındaki ihtiyaç duyulan bu stratejik etkinliğin ekonomik fırsatların önünü açmasını bekliyoruz.”
10 YILDA YÜKSELDİ
Medyacity’nin davetlisi olarak katıldığımız Doha’daki tanıtımda konuşan Medyacity Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Kurt, Katar ile ticaret hakkında bilgiler verdi ve fuarların hedeflerini anlattı: “Türkiye ve Katar’ın ticaret hacmi 10 yılda 23 milyon dolardan 770 milyon dolara yükseldi. Yaptığımız bir ticaret geliştirme projesi aslında. Katar-Türkiye stratejik işbirliği içinde. Katar, 19 milyar dolarla yabancı yatırımlarda 4’üncü sırada. Şu anda Türk müteahhitler Katar’da 7.5 milyar dolarlık projeleri yürütüyor. Katar’ın İstanbul, İzmir, Bursa’da gayrimenkul yatırımları var. İstanbul’da Basın Ekspres yolunun neredeyse yüzde 40’ı Katar yatırımı. BMC’nin yüzde 49’u, Digiturk Katar’ın.”
Kurt, Dünya Yüzme Şampiyonası ve Dünya Futbol Şampiyonası organizasyonlarını da hatırlattı: “Dünya Kupası için 170 milyar dolarlık altyapı-üstyapı-hizmet alımı planlandı. Tekfen, Yapı Merkezi, STFA bu projelerde yer alan Türk firmaları arasında.” Emadi, ayrıca ulusal para birimleriyle ticaret yapılmasına ilişkin soruya da, “TL ile ticaret yapabiliriz” mesajını verdi.