Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2006 00:00
Türkiye’de bu yıl yüzde 20’lik büyümelerini devam ettireceklerini açıklayan Unilever Türkiye Başkanı İzzet Karaca, "Türkiye Unilever’in bölgesel ürün merkezi olma yolunda ilerliyor. Köfte harcı gibi ürünlerimizi bölgesel damak tadına uyan Suudi Arabistan, Mısır gibi ülkelere ihraç ediyoruz. Daha çok gıda konusunda ürün geliştirme merkezi olacağız" dedi.
UNILEVER, kurlardaki dalgalanmaya karşın bu yıl da yüzde 20 oranında büyüyeceğini açıkladı. Altı aylık durum değerlendirmesi toplantısında konuşan Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, YTL bazında yüzde 20’lik büyümelerini devam ettireceklerini, ancak 1 milyar dolarlık ciro hedefini kurdaki dalgalanma nedeniyle altı ay sonra gerçekleştirebileceklerini söyledi.
HAMMADDEDE ARTIŞ: Dünyada hammaddelerde ciddi artış olduğuna dikkat çeken Karaca, hammaddedeki artışa karşın fiyatları asgari oranda tutmaya çalıştıklarını aktardı. Karaca, "Gıda hammaddeleri biyodizelin de hammaddesi. Yenilebilir yağların biyodizelde kullanılmasını doğru bulmuyorum. Talep artışı nedeniyle fiyatlar yükseliyor. Ama şu anda petrol fiyatlarındaki düşüş nedeniyle hammadde fiyatları da azaldı" diye konuştu.
50 MİLYON YTL YATIRIM: Karaca, pazar paylarını artırmaya devam ettiklerini belirterek, bu yıl 50 milyon YTL’lik, 2007’de ise, 80 milyon YTL’lik kapasite artırımı yapacaklarını kaydetti. Özellikle fonksiyonel gıda pazarında yenilikçi ürünlerle yatırımlarına devam edeceklerini aktaran Karaca, ’canlılık’ misyonlarının ürün ve markalarının gelişimine katkıda bulunacağını belirtti. Karaca, Türkiye’nin 2006 yılından sonra Unilever dünyasında büyüme sıralamasında ilk ona gireceğinden emin olduklarını vurguladı.
BÖLGESEL ÜRÜN MERKEZİ: Türkiye’nin Unilever’in bölgesel ürün merkezi olma yolunda ilerlediğini dile getiren Karaca, "Köfte harcı gibi ürünlerimizi bölgesel damak tadına uyan Suudi Arabistan, Mısır gibi ülkelere ihraç ediyoruz. Daha çok gıda konusunda ürün geliştirme merkezi oluyoruz. 75 milyon
Euro’su Orta Asya ülkelerine olmak üzere de toplam 100 milyon Euro’luk ihracat yapıyoruz" şeklinde konuştu.
Ramazanda gıda satışlarımız arttıUNILEVER Türkiye Başkanı Karaca, Ramazan ayının gıda satışlarında yüzde 30-40 oranında artışa neden olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Okullarının açılması ve Ramazan ayının kesişmesi satışları artırdı. Her yıl normalde bu dönemde insanların tatilden gelmesiyle satışlarımızda bir önceki aya göre yüzde 30’lar oranında artış yaşıyoruz."
Unilever’den beş yeni ürünUNILEVER, eylül ayında beş yeni ürünü piyasaya sundu. Becel Pro-activ, Lipton’un beş yeni çay, Domestos’un beş kat daha hijyen sağlayan ürünü ve Komili Organik Sızma tanıtıldı. Knorr ise, ’doğadan sofraya’ sloganıyla yenilendi. Unilever Türkiye Pazarlama Başkan Yardımcısı Mehmet Altınok, tüketici eğilimlerinin 2000’li yılların başlangıcından beri fonksiyonel gıdalar ve doğallık konseptlerine odaklandığını belirterek, yeni ürünlerinin de bu yönde olacağını söyledi.