Türkiye TV’de dünyayı solladı

Güncelleme Tarihi:

Türkiye TV’de dünyayı solladı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 04, 2023 07:00

Televizyon pazarının dünya genelinde geçtiğimiz yıldan bu yana daralırken; Türkiye’nin de içinde olduğu Ortadoğu ve Kuzey Afrika (MENA) Bölgesi’nde yükselişin devam ettiğini belirten Samsung Electronic Türkiye Görüntü ve Ses Sistemleri Pazarlama Direktörü Erkan Yıldırım, “Özellikle premium ürünlerde Türkiye’de inanılmaz bir yükseliş var. Bu daha önce hiç görülmeyen bir düzeyde” dedi.

Haberin Devamı

Yıldırım ayrıca 2024 yılında satın alma alışkanlıklarının normal bir seviyeye çekileceğini ve tüketicinin frene basıp basmayacağını ekonomide alınan kararların belirleyeceğini ifade etti. Samsung Electronics Türkiye Beyaz Eşya Pazarlama Direktörü Mustafa Tolunay Aslan ise depreme rağmen beyaz eşya satışlarında tahmin edilen düşüşlerin görülmediğini ve tüketicinin her geçen gün geniş hacimli ürünlere daha çok yöneldiğini söyledi.

‘SEKTÖRÜ EN ÇOK KUR ETKİLİYOR’

Geçtiğimiz hafta Berlin’de başlayan ve yarın sona erecek tüketici elektroniği fuarı IFA Berlin’de basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Samsung Electronic Türkiye Görüntü ve Ses Sistemleri Pazarlama Direktörü Erkan Yıldırım ve Samsung Electronics Türkiye Beyaz Eşya Pazarlama Direktörü Mustafa Tolunay Aslan, iç piyasada ilk 6 ayın pozitif sonlandığına dikkat çekti. “Televizyonda Mart 2022’den beri pazar daralıyor. Geçen seneye göre televizyon pazarı tüm dünyada yüzde 10 daralırken; telefon pazarı ise yüzde 5 daraldı” diyen Yıldırım, Türkiye’de özellikle premium ürünler için yapılan kampanyaların karşılık bulduğunu söyledi. Erkan Yıldırım sözlerini şöyle sürdürdü: “Batı Avrupa’da cirolarda yüzde 18, Çin’de de benzer oranlarda daralma söz konusu. Japonya ve Güney Kore’de ise bu daralma yüzde 20’yi buluyor. Dünyada tüketimle ilgili ciddi daralma var. 2024’te pozitif tabloyu kur da etkileyecek; sektörü en çok belirleyen şey kur. Bin 500 dolar üstü ürünler 2 yıl önce yüzde 5.3 oranındayken, şimdi yüzde 22.”

Haberin Devamı

BEYAZ EŞYA SATIŞLARI BEKLENTİNİN ÜSTÜNDE

Mustafa Tolunay Aslan ise ilk 7 ayın beyaz eşya satışlarının beklenenden daha iyi ilerlediğini belirterek, “Buzdolabında adet bazında yüzde 9, çamaşırda yüzde 10 büyüdük. Kurutucu pazarı da ciddi oranda büyüdü, geçen yıla göre ilk 6 aylık dönemde yüzde 90 oranında büyüme söz konusu. Ağustos da kötü gitmiyor. Beyaz eşyada talebin 2024 yılında normalleşeceğini düşünüyoruz. Bu yükseliş trendinin bir noktada durması gerekiyor” açıklamasını yaptı.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!