Güncelleme Tarihi:
Başarı öykülerini seviyorum.
Hele bu öyküler sıfırdan başlanıp herkese örnek olabilecek bir projeye dönüşüyorsa…
Dr. Şebnem Akman Balta’nı hikayesi de öyle…
Eşi Abdurrahman Balta ile birlikte kurup geliştirdikleri Sanitas SPA & Wellness markası bugün Türkiye’nin en geniş ağına dönüştü.
Özellikle sağlık turizmindeki uygulamalarıyla birçok başarıya imza atan ve uluslararası ödüller kazanan Sanitas; bu sayede dünyanın birçok yerine de danışmanlıklar yapmaya başladı.
2022 yılında Medulux Health Tourism Agency’i sayesinde de sağlık turizminde öne çıkmaya başlayan grup yurtdışından hasta getirmeye de başladı.
Şebnem Akman Balta her yeni girişimde heyecan duyan bir iş insanı…
Kendisiyle Bodrum’da buluştuk.
Çünkü Sanitas SPA’nın yeni şubesini Bodrum Turgutreis mevkiinde yer alan Sianji Wellness Resort’ta açtı. Aslında Türk turizminin en önemli problemi sezonun sınırlı haftalarda olması…
SPA ve Wellness hizmetlerinin iyi verildiği bütün merkezlerde turizm 12 aya yayılıyor.
Dr. Şebnem Akman Balta; “Türkiye’nin sahip olduğu maliyet avantajı, ülkemizin tüm dünyada tercih edilen bir turizm destinasyonu olmasını sağlıyor. Güçlendirmemiz gereken yönlerimizin başında, tedavilerin katma değerini yükseltmek olmalı. Türkiye sağlık turizmi sektöründe dünyada ilk 10 ülke arasında yer alıyor. Amacımız ilk 5’e girebilmek olmalı. Türkiye’nin hak ettiği konumu elde edebilmesi için sektördeki tüm paydaşların doğru bir sıralama ile yer aldığı bir strateji geliştirilmeliyiz. Biz işte buna talibiz. Doğru adımlar atarsak Türkiye turizmde ve sağlıkta parlayan yıldız olur” diye konuşuyor.
DÜNYA WELLNESS PAZARI 439 MİLYAR DOLARA ÇIKTI
Global SPA & Wellness Summit- SRI International tarafından hazırlanan “Dünya Wellness Pazarı” raporuna göre dünya Wellness pazarı 439 milyar dolara çıktı. Aynı raporda dünya turizm endüstrisi 3.2 trilyon olarak belirtiliyor. Dolayısıyla Wellness pazarı dünya turizm endüstrisinin yüzde 13.71’ini oluşturuyor. 438.6 milyar dolara ulaşan Wellness endüstrisinde konaklama tesisleri 93.4 milyar dolarla ilk sırayı alırken, sıralamada 64.8 milyar dolar ile Wellness alışverişleri yer alıyor. Wellness endüstrisi içinde önemli bir paya sahip SPA da büyümesini sürdürüyor. SPA, Wellness turizminin yüzde 41’ini oluşturuyor. SPA turizmi yıllık ortalama yüzde 11.1 büyürken, SPA gezi sayısı ise yılda ortalama yüzde 9.6 oranında büyüme kaydediyor. Ülkelerin iç turizmine bakıldığında SPA pazarı yüzde 25 oranla 108.1 milyar dolara ulaşıyor. 2020 yılında, tüm dünya ile birlikte yaşadığımız pandemiye rağmen Türkiye’ye gelen sağlık turistlerinin sayısı 726 bin civarında oldu. Türkiye, sağlık sektöründeki sermayesi ve güçlü altyapısı ile pandemide, sağlık kuruluşlarının kapasite ve niteliklerinin iyi durumda olduğunu kanıtlanmış oldu.
TÜRK HAMAMI İLE MARKALAŞABİLİRİZ
Dünyadaki SPA konseptleri içerisinde sadece bize özgü olan Türk hamamı… Dr. Şebnem Akman Balta da; bizim coğrafyamıza, kültürümüze özel bir SPA konseptini işledi. Ve diyor ki… “SPA ve Wellness sektöründe Türk hamamıyla markalaşıp dünyadaki eşsiz deneyimlerden biri haline dönüştürebiliriz. Özellikle beş yıldızlı otellerimizde bulunan ve sadece bize özgü olan Türk hamamını öne çıkarmalıyız. İtalya’da veya Türkiye’de denize girilebilirsiniz. Ama İtalya’da Türk hamamı bakımı alamazsınız. Ortak olmayan noktalardan yola çıkarsak markalaşmanın daha hızlı olacağına eminim. Türk hamamını modernize edip günümüz koşullarına uyarlayan tek SPA işletmesiyiz. Kendi sektöründe öncü, kalite standartlarını ve hamam ritüellerini zenginleştirerek yolumuza devam ediyoruz. Özellikle 19. yüzyılın sonlarında Papa Kneipp’ın veremi yenmesinde etkili, bağışıklık sistemini güçlendirici su ritüelini de hamam bakımlarımıza ekledik. Hamam yapımında en çok tercih edilen Marmara mermeridir çünkü bakteri ve mikrop barındırmaz. Yani hamam alanları, doğru operasyon yapılırsa hijyenik alanlardır. SPA (Sanus Per Aqua) yani sudan gelen sağlıktır.”
TÜRKİYE’NİN TURİZM ELÇİSİYİZ
Dr. Şebnem Akman Balta’ya göre sağlık personelimiz, coğrafi zenginliklerimiz, fiyat avantajlarımızla Wellness turizminde eşsiz fırsatlar sunuyoruz. Özellikle saç ektirmeye, diş tedavisine, estetik operasyonlara, onkoloji ve geriatriye yani ileri yaşın gerektirdiği bakımlar için ülkemize gelen Wellness turistleri, Türk kahvesi içmeden, Türk hamamı deneyimlemeden, Türk kebabı yemeden ülkemizden ayrılmıyor. Balta’nın önerileri şöyle… “Sağlık turizminde, eşsiz ve en üst kalitede bir hizmet vermek için farklı birimlerin birbirleriyle koordineli çalışması çok önemli. Özellikle hastanelerin ve doktorlarımızın acentelerle uyumlu bir operasyon sürdürmeleri çok önemli. Turizm acentelerimizin, yıllardır vermiş oldukları hizmetlerle turizm sektöründeki deneyimlerini, sağlık sektöründeki yeni fırsatlarla birleştirmelidirler. Bu konuda Turizm Bakanlığı’na, TÜRSAB’a çok iş düşmektedir. Özellikle Turizm Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı’nın sağlık turizmi acenteleri ve Wellness işletmeleri ile birlikte şartları yeniden oluşturmaları gerektiğini düşünüyorum. Böylelikle 360 yöntemi kullanılarak kişi başı harcamaların arttırılması sağlanacaktır.”
MEDULUX SAĞLIKTA ÇÖZÜM ORTAĞI OLACAK
Sanitas Grubu, SPA ve Wellness deneyimini şimdi de sağlık turizmiyle taçlandırmak istiyor. Medulux acentesinin kuruluş öyküsünün arkasında da bu var. Medulux ulusal ve uluslararası platformlarda alanlarında isim yapmış, uzman hekimleri, terapistleri ve güzellik uzmanlarını yerli ve yabancı müşterilerle buluşturacak. Medulux, bu tedavileri destekleyici SPA, bakım, spor, egzersiz ve beslenme gibi programların planlanması konusunda çözüm ortağı olacak. Yerli ve yabancı müşterilere geniş kapsamlı seyahat hizmeti de sunacak.
EN YENİ SANİTAS SPA SİANJİ WELLNESS RESORT’TA
Sanitas SPA & Wellness; 30 yıldır Robinson ve TUI ile birlikte, 17 yıldır da Kempinski otel zinciriyle çalışıyor.
Dr. Şebnem Akman Balta, “13 SPA’mız bulunuyor danışmanlıklarımızla birlikte 17 lokasyona hizmet veriyoruz. Çok yakında da İstanbul’da üçüncü şubemizle üst segment bir marka ile devam edeceğiz” diyor.
Sanitas SPA, Çırağan Palace Kempinski, Kempinski Hotel Barbaros Bay Bodrum, Kempinski Hotel The Dome Belek, Robinson Club Nobilis, Robinson Club Çamyuva, Robinson Club Pamfilya, Robinson Club Sarıgerme Park, Sirene Luxury Hotel Bodrum, Ankara Bilkent, Radisson Collection Hotel Bodrum, Kemer Country Club İstanbul, Sianji Wellbeing Resort Bodrum, Girne’de Kıbrıs Developments’da yer alıyor.
MİAMİ’DEN ESİNLENDİ TÜRKİYE’YE UYARLADI
Dr. Şebnem Akman Balta; sektöre yenilikler getirdiklerini; Miami’de iki sağlıklı yaşam merkezi örneklerinden esinlenerek Wellness’ı Türkiye’de yeniden yorumladıklarını söylüyor.
Balta şunları söylüyor.
“Özellikle şehir merkezlerinde insanlar yoğun bir tempoda çalışıyorlar. Hafta sonlarında, kendilerine hem zihin detoksu, hem de stresli ortamlardan uzak tutarak beden ve ruh dinginliği sağlayacak alanlara büyük ihtiyaç olduğunu gördüm. Sağlıklı yaşam merkezlerinde fizyoterapi, manuel terapi, graston gibi bakımlar insanların beden sağlığına iyi geliyor. Duruş ve postür bozukluklarında tedavi destekleyici bakımlar olarak kullanılıyor. Fizyoterapi bakımlarını menümüze ekleyerek, SPA’da Wellness yani kendini iyi hissetmeyi Wellbeing’e dönüştürdüm. Bunu, yaşam şekli haline getiren insanların daha sağlıklı yaş aldıklarını tecrübe ettim. Ayrıca bünyemize diyetisyen de ekleyerek, sektörde hiç uygulanmamış bir ilke imza attık. Önce İstanbul Çırağan Palace Kempinski’de sonra Bodrum’daki tüm şubelerimize bu konuda destek vermeye başladık. Wellbeing’in diyet, spor, masaj, kozmetik ve ürün gamı gibi tüm bölümlerini, Wellness’a dair tüm ihtiyaçlarını karşılayan bir şirket haline geldik.”
PETROLÜMÜZ YOK AMA TURİZMİMİZ VAR
Sianji Wellness Resort Yönetim Kurulu Başkanı Recai Çakır, sektörün deneyimli isimlerinden…
Türkiye’nin ilk wellbeing, healing konseptini taşıyan, uluslararası arenada 22 tane ödülü kucaklayan bir otel…
Çakır, sadece Bodrum’da değil; Türkiye’nin her yerinde turizmde dönüşüm hareketinin başlatılması gerektiğine inanıyor.Sanitas olan işbirliği de bu adımlardan sadece biri…
“Türkiye’nin petrolü yok ama turizmi var.
İyi bir stratejiyle dünyada ilk üçe girmek hayal değil. Avrupa’da altıncı, gelirlerde de 10’uncuyuz. Turizmi katma değerli hale getirmeliyiz. 35 yıllık turizm deneyimimle konuşuyorum” diyen Recai Çakır şöyle konuşuyor.
“Örneğin birbirine benzer projelerden vazgeçmeliyiz. Sianji Wellness Resort’u Babilin Asma Bahçeleri’nden esinlenerek yaptık. Sadece yazın değil; 12 ay açık bir model yarattık. İyi bir SPA gerekliydi. Özel havuzlarla destekledik Şansımıza su kalitesi çok yüksek, belki de Türkiye’nin en iyisi bir termale de sahibiz. Kızım Amerika’da eğitimi aldı ve dönünce sağlık turizmini de uygulamaya başladık.
Kendi yazdığımız anti aging programıyla da yaşlanmayı geciktirici uygulamalar yapmaya başladık. Dünyada benzer oteller yarı hastane tarzında bir modele doğru gidiyor. Türkiye’de bazı yasal engeller var ama bunları yapmalıyız. Yönetmelikler, mevzuatlar mutlaka güncellenmeli.”
Sianji Wellness Resort dört ayrı program yaptıklarını; iki arınma, iki detoks programı sunduklarını ifade eden Çakır; şunları söylüyor.
“Sıvı beslenmeyle aslında sindirim sistemini durduruyorsunuz. Bunu tercin-h etmezseniz; çiğ beslenme programları hazırladık. Sebzeden spagetti, içinde et olmayan hamburger yiyorsunuz, keten tohumu ve kajudan oluşan bir hamurla pizza yiyebiliyorsunuz. Diğer iki program antiaging ve ketojenik diyet… Tek başına spor yüzde 10 başarır, tek başına diyet da yüzde 10 başarır, ikisi beraber olduğu zaman yüzde 90 başarırsınız. Sezonda herkes geliyor; sorun yok. Ama bizim için önemli olan diğer aylar, turizmimizin 12 ay hizmet vermesi gerekir.
Sanitas ile işbirliğiyle işte bunu tamamlıyoruz. İki güçlü marka olarak Bodrum’da fark yaratacağız.”