Güncelleme Tarihi:
Kore’ye giden turistlerin yüzde 80’ini Japon ve Çin’liler oluşturuyor. Bu profili çeşitlendirmek isteyen Kore Turizm Organizasyonu, ofislerinin bulunduğu 27 ülkedeki çalışmalarını hızlandırma kararı alırken, ‘Kore’yi pazarlama’ konusunda da Türk tekniklerinden faydalanacak. Kore, halen yılda 17 bin Türk’ü ağırlıyor. Hedef 5 yıl içinde Türk turist sayısını 40 bine çıkarmak.
Tanıtıma 400 bin dolar
İstanbul’daki ofisten yapacağı tanıtımlar için yıllık 400 bin dolar bütçe ayıran Kore, Türklerin ‘dost ülkelerini’ yeteri kadar tanımadığını düşünüyor. Kore Turizm Organizasyonu Genel Müdürü Lee Charm, iki ülke insanının karakteristik olarak birbirine çok benzediği ve tarihlerinde karşılıklı destek olduklarını belirterek, “Kore artık, tam bir turizm destinasyonu olmaya hazır. Türkiye bu süreçte büyük rol oynayacak” dedi.
Samsung ve Hyundai
Türkiye’den Kore’ye gelen turist sayısını her yıl yüzde 20 artırmak isteyen Kore, şehir turizmiyle öne çıkarken, doğa ve din anlamında da çok fazla kültüre hitap ediyor. Seul’ün en güçlü markaları olduğunu söyleyen Lee Charm, Hyundai ve Samsung sayesinde ciddi tanıtım yaptıklarını ekledi. Kore’de irili ufaklı 27 cami olduğunu da söyleyen Charm, şöyle konuştu: “Türkiye’den gelen turistler kendi dinlerini rahatça yaşarken, diğer dinleri ve mekanlarını da yerinde öğrenebilecek. Seul’un merkezindeki Anti-Aging merkezi dünyaca meşhur. Sex and the City filminin yıldızları gelip 1 aylık gençleşme setlerine giriyor.”