Güncelleme Tarihi:
Orzaks İlaç Genel Müdürü Yunus Emre Alimoğlu, “Global pazarda büyüme potansiyeli çok yüksek olan takviye gıda ürünlerinde Türkiye’yi üretim üssü haline getirebiliriz. Global pazarlarda çok ciddi bir boşluk ve potansiyel var. Takviye gıda sektörü, ekonomimizin büyük sorunu olan cari açığın azaltılmasına önemli katkılar sunabilir. Eğer ithalatın önüne geçilecek önlemler alınmazsa her geçen yıl ülkemizden daha büyük miktarda döviz çıkışı gerçekleşecek. Önümüzdeki 5 yıllık dönemde globalde hedefimiz en iyi 10 marka arasına girebilmek. 2 model ihracat yapıyoruz bir tanesi ülkelerde tüm ihracat operasyonunu kendimiz yürütüyoruz. Bunların başında Amerika ve İngiltere geliyor Mart ayının başında da Almanya pazarına Nisan’da ise Polonya pazarına operasyonu kendimizin yöneteceği ihracat sürecimizi başlatacağız. Diğer ihracat operasyonumuzu franchise olarak ilerletiyoruz. Bu konuda ülkelerimiz arasına en son Fransa dahil oldu. Fransa’yla ilgili anlaşmamızı yaptık kısa süre içinde başlayacak. Gelişmekte olan pazarlara girdiğimiz zaman çok daha hızlı gelişme kat ediyoruz” dedi.
KENDİNE YETEN EKONOMİ
Özellikle pandemi sonrasında dünya çapında büyük bir sıçrama yaşayan takviye gıda sektörünün Türkiye açısından da güçlü bir potansiyeli olduğunu söyleyen Alyors Yönetim Kurulu Başkanı Selman Alimoğlu “İthalatı azaltarak her alanda kendi kendine yeten bir ekonomiye sahip olmak, globalleşen her firmanın ana hedeflerinden birini oluşturmalı. Takviye gıda sektörü, bu hedefe ulaşmamızda önemli katkılar sağlayabilir” değerlendirmesini yaptı.