OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 29, 2004 00:00
Swatch'un BaÅŸkanı Michele Sofisti, "Dünyada büyüme hedefimiz yüzde 5-8 iken, Türkiye'deki satışımız hızla artıyor. Türkiye'de yılın ilk altı ayında satışlarımız yüzde 50'lik bir büyümeyi yakaladı. 2004 sonuna kadar 300 bin Swatch satmış oluruz" dedi.Ä°SVİÇRELÄ° dünyaca ünlü saat markası Swatch'un BaÅŸkanı Michele Sofisti, Türkiye'nin 'Swatch' satışlarında dünyanın en fazla büyüyen ülkesi olduÄŸunu belirterek, "Swatch bu yıl yüzde 5-8 büyümeyi hedefliyor. Türkiye ise sadece ilk altı 6 ayda yüzde 50 oranında büyüdü. Türkiye bizim en önemli pazarlarımız arasında" dedi.Atina 2004'ün resmi sponsoru olan Swatch'un BaÅŸkanı Michele Sofisti, 2003'ün Swatch için zor bir yıl olduÄŸunu kaydetti, savaÅŸ ve SARS'ın olumsuz etkisiyle satışların artmadığını belirtti. Sofisti, "Bu yılda Irak'taki geliÅŸmelere paralel olarak satışlarda geçtiÄŸimiz yılki gibi yüksek bir artış beklemiyoruz. Ama yine de geçen yıla oranla yüzde 5-8 oranında büyüyeceÄŸiz" diye konuÅŸtu.EREN'LE AYNI VÄ°ZYONTürkiye'de kısa sürede saÄŸladıkları baÅŸarıdan dolayı temsilcileri Eren Holding'i kutlayan Sofisti, Türkiye'deki ortaklarıyla aynı stratejileri ve vizyonu paylaÅŸtıklarını ifade etti. Sofisti, büyümeyi planladıkları ülkelerin başında Amerika ve Çin'in geldiÄŸini belirterek ÅŸunları söyledi: "Biz üç yıl önce Amerika'daki distribütörlüğümüzü kapattık. Åžu anda Amerika'da sadece 45 noktada Swatch ürünleri satılıyor. Bu Amerika gibi büyük bir ülke için çok düşük bir rakam. Yeni maÄŸazalar için zaman gerekiyor ve ama satışlarımız her geçen gün artıyor. Çin'de iyi bir pozisyona geliyoruz ve her yıl iki haneli büyüme rakamlarına ulaşıyoruz. Åžu anda Swatch için 7'inci sırada olan Çin, kısa zamanda en önemli bir iki pazardan biri olacak. Çin'de 35 maÄŸazamız var ve sayıları hızla artacak."Sofisti, Ä°talya, Ä°sviçre, Türkiye ve Portekiz'in pazar paylarının yüksek olduÄŸu ülkeler içinde yer aldığını kaydetti. Türkiye'nin Swatch için çok önemli bir pazar olduÄŸunu ve dünya çapında en önemli 10 pazar arasında yer aldığını kaydeden Sofisti, şöyle konuÅŸtu:"Türkiye'de temsilcimize güveniyoruz ve çok iyi iÅŸler yaptığını görüyoruz. Bizi fazlasıyla tatmin ediyor. Çok iyi satış yapılıyor. Satışlarımız artıyor ve insanlar Türkiye'de Swatch markasını çok seviyor. Gelecek Türkiye için daha iyi olacak."Türkiye'deki satışlarının bu yılın ilk altı ayında yüzde 50 büyüdüğünü belirten Sofisti, 2004 sonu itibariyle 300 bin adetlik bir satış rakamına ulaşılacağını söyledi. Sofisti, "Türkiye, Swatch satışları bakımından dünyanın en hızlı büyüyen ülkesi durumunda" dedi. Türkiye'de saÄŸlıklı ve istikrarlı büyümek istediklerini kaydeden Sofisti, şöyle konuÅŸtu: "Satış hedefi koymak kolaydır. Türkiye 300 binden çok çabuk 500 bin adetlere ulaşır. Ama buraya ulaÅŸtıktan sonra burda kalıp daha da yükselmeliyiz. Bir sonraki sene 300 binlere düşmemeliyiz."Swatch bujiteri satışları Türkiye'de yüzde 170 arttıSWATCH Türkiye Pazarlama Müdürü Tolga Ãœnsal, Türkiye'de ÅŸu an 150'si satış noktası, 28'i de maÄŸaza olmak üzere 180'e yakın yerde Swatch ürünlerinin satıldığını belirtti. Ãœnsal, 2004 yılında 9 yeni maÄŸaza ile Swatch maÄŸazalarının sayısını 30'a çıkartacaklarını söyledi. Swatch'un büyük beÄŸeni toplayan bujiteri ürünlerinin Türkiye'deki satışlarının ise patlama yaptığını belirten Ãœnsal, "Bu yıl sonu itibariyle yüzde 170'lik bir büyüme hedefliyoruz. Bu sene için hedeflediÄŸimiz 10 bin adetlik satışa ilk altı ayda ulaÅŸtık. Yıl sonunda 20 bin adetlik bir satış hedefliyoruz" dedi.Swatch, Atina'da 450 kiÅŸi ile zaman tuttuATÄ°NA Olimpiyatları'nın çalışmasına Sydney 2000'in hemen ardından baÅŸladıklarını belirten Michele Sofisti, "Resmi zaman tutucu olduÄŸumuz Atina Olimpiyatları'nda sadece bu iÅŸ için 450 Swatch çalışanı görevli. Atina için çok büyük yatırım yaptık ve zaman tutmanın yanı sıra bilgi idaresini de saÄŸladık" dedi. Sofisti, "Birinci olarak olimpiyatlar Swatch'un teknoloji ve yenilik olarak geliÅŸmesini saÄŸlıyor. Ä°kinci olarak ise marka olarak tüm dünyada bilinirliÄŸi artıyor" diye konuÅŸtu.Pekin'de sponsor Omega olacakHER yıl piyasaya 400 yeni model çıkardıklarını belirten Michele Sofisti, 2008 Pekin Olimpiyatları'nda ise resmi zaman tutucunun 'Omega' olacağını söyledi. Sofisti, Olimpiyat Komitesi'nin Swatch Grubu ile anlaÅŸma imzaladığını belirterek, "Grup Atina için Swatch markasını seçti. Pekin ve 2006'daki Torino Kış Olimpiyatları için ise yine grubun bünyesinde bulunan Omega markası seçildi" dedi. Sofisti, buna raÄŸmen Swatch olarak Pekin'de de özel olimpiyat koleksiyonu hazırlayacaklarını kaydetti.Atina 2004 için 1 milyon özel saatOLÄ°MPÄ°YATLAR için 35 farklı modelden oluÅŸan bir koleksiyon hazırladıklarını belirten Michele Sofisti, "Bu koleksiyonumuzun satışları inanılmaz gidiyor. Sydney Olimpiyatları'ndan daha fazla satıyoruz. Koleksiyondan 1 milyon adet ürettik ve bazı modeller oyunlar baÅŸlamadan tükendi" dedi.Â
button