Türkiye Shell dünyasında ilk 3’e girdi İstanbul’daki kara çarşaflı şaşırttı

Güncelleme Tarihi:

Türkiye Shell dünyasında ilk 3’e girdi İstanbul’daki kara çarşaflı şaşırttı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 07, 2009 00:00

Küresel enerji devi Shell’in Global Perakende Başkan Vekili Josef Waltl, Türkiye’nin en başarılı üç Shell ülkesinden biri olduğunu söyledi ve çok ilginç bir gözlemini de açıkladı. Waltl, "20 yıldır Türkiye’ye gelip gidiyorum. Son ziyaretlerimde İstanbul’da kara çarşaflı bayanları görmek beni şaşırttı. Kara çarşafı Anadolu’da bile görmemiştim" dedi.

100 yıllık geçmişe sahip olan enerji devi Shell’in Global Perakende Başkan Vekili Josef Waltl, performansıyla en başarılı üç Shell ülkesinden biri olan Türkiye’ye 20 yıldır gelip gittiğini belirterek, "Ancak son birkaç yılda, İstanbul caddelerinde gördüğüm türbanlı kadınların sayısındaki artış dikkatimi çekiyor. Son ziyaretlerimde kara çarşaflı bayanları görmek ise beni şaşırttı" dedi.

Diğer kentlerde görmedim

Waltl, Shell’in Türkiye için çok önemli bir ülke olduğunun altını çizerek, "Aradan geçen yıllara baktığımda, Türk toplumunda bir değişim yaşandığını düşünüyorum. Bu değişim iyi mi kötü mü karar veremedim" yorumunu yaptı. Shell olarak Turcas ile çok başarılı bir ortaklığa imza attıklarını vurgulayan Waltl, şunları söyledi: "Bu ortaklık sürecinden dolayı, 2005 yılından beri neredeyse her ay Türkiye’yi ziyaret ediyorum. İstanbul dışında Ankara’da ve başka şehirlerde de bulundum. Ancak kara çarşafı Anadolu’da bile görmemiştim."

AB’nin size ihtiyacı var
/images/100/0x0/55eac75cf018fbb8f8962779


Türkiye’nin dünyadaki en dinamik pazarlardan biri olduğunu söyleyen Waltl, "İniş çıkışlara rağmen en hızlı büyüyen ülkeler arasındaki Türkiye’de arz artığında enerji tüketimi de artacaktır. Türkiye sadece akaryakıt değil, tüm sektörler için yatırım açısından en heyecan verici bir ülke" diye konuştu. Türkiye’nin AB’ye (Avrupa Birliği) üye olacağına inandığını da vurgulayan Waltl, "Çünkü bu Türkiye’den çok, Avrupa’nın yararına olacak. AB’nin Türkiye’nin genç nüfusuna ihtiyacı var" dedi.

Yüzde 24 pazar payı

Türkiye akaryakıt dağıtım sektöründe, 2006 yılında Shell-Turcas ortaklığına imza attıklarını hatırlatan Waltl, çok başarılı ve kárlı bir perakende işi kurduklarını söyledi. Turcas ve Shell birleştiğinde zaten yüksek bir pazar payıyla çalışmaya başladıklarını ve daha sonra da işlerini geliştirdiklerini anlatan Waltl, perakendede yüzde 24’ün makul ve başarılı bir pazar payı olduğunu söyledi.

Gurur duyuyorum

Akaryakıt dağıtım sektöründe operasyonel mükemmellik ilkesiyle hareket ettiklerine dikkat çeken Waltl, şöyle konuştu: "Perakende sektörde insan kaynağı, temizlik ve misafirperverlik büyük önem taşıyor. Türkiye’de yaptıklarımızdan gurur duyuyorum. İstasyonlarımız temiz, insan kalitesi çok iyi ve müşterilerimiz sunulan hizmetten oldukça memnun."

En iyileri seçmek için 48 ülke İstanbul’a geldi

SHELL Global Perakende Grubu olarak bu yıl Türkiye’de çok önemli bir etkiliği gerçekleştirdiklerini söyleyen Josef Waltl, şunları söyledi: "En iyi bayilerimizin katıldığı etkinliği, bu yıl İstanbul’da düzenliyoruz. 40 farklı dilin konuşulduğu 48 ülkeden en başarılı 850 bayimizi kültür, tarih ve modern yaşamın birleştiği İstanbul’a getirdik. Türkiye’den ise 28 bayimiz katılıyor. Bu yıl üçüncüsü yapılan ’En iyilerin En İyisi’ni seçtiğimiz organizasyonun en büyüğü İstanbul oldu. Daha önce Umman ve Kanada’nın Toronto kentinde yapılan organizasyonda, performans ve hedeflere göre en başarılı bayiyi seçeceğiz."

Türkler promosyona alışmış, Alman bedava yıkamayı bilmez

TÜRKİYE’de tüketicilerin çok talepkár olduğunu vurgulayan Josef Waltl, şöyle konuştu: "Akaryakıt kalitesi ve miktarı açısından, istasyonun planı, yapısıyla ilgili, ayrıca servis, hizmet kalitesi açısından çok duyarlı. Çoğu istasyonda pompadan kendisi almıyor müşteri, müşteriye hizmet veriliyor. Bu Avrupa’da çok yaygın değil, self servis yaygın. Türkiye’de promosyonlara çok alışkın bir tüketici kitlesi hakim. İstasyonda müşteri hediye, ufak tefek şeyler bekliyor. Araç yıkama da böyle. Bize o kadar tuhaf geliyordu ki. Hatta bir Alman müşteriye sorun; ’benzin alıyorsun aracını da bedavaya yıkatıyorsun, böyle bir şey mümkün mü’ inanamazdı."

Türkiye, Shell’e heyecan veriyor

DÜNYA genelinde 90’dan fazla ülkede faaliyet gösterdiklerini belirten Josef Waltl, "Shell’in yaklaşık 45 bin akaryakıt istasyonu var. Bu istasyonlarda günde 350 milyon litre akaryakıt satılıyor. Günde 10 milyon müşteri ağırlıyoruz" dedi. En önemli ve başarılı operasyonlardan birinin de Türk pazarında uygulandığını belirten Waltl, şöyle konuştu: "En başarılı olduğumuz ülkelerden biri Türkiye, ilk üçte yer alıyor. Türkiye çok heyecan verici bir ülke. Çünkü pazar çok büyük ve hızla büyüyen bir pazar."

Türkiye en kárlısı değil

SHELL Global Perakende Başkan Vekili Josef Waltl, "Vergi açısından Türkiye’nin, akaryakıt satışının kárlı bir iş olup olmadığı" yönündeki soru üzerine, Türkiye’nin son 5-10 yılda gelişmekte olan pazarlar içinde en üst sıralarda yer aldığını, perakende akaryakıt satışları açısından en hızla büyüyen ülkelerden biri olduğunu söyledi. Waltl, şöyle konuştu: "Türkiye benzersiz bir pazar, çünkü istasyonların çoğunun bayi mülkiyetinde. Biraz sıra dışı bir durum. Böyle bir ülke de Brezilya. Türkiye’deki kárlılık seviyesi iyi ama istisnai düzeyde değil. Türkiye en kárlı ülke diyemeyiz, işinizi iyi yaparsanız kárlı ama hataya yer yok. Çünkü, çok rekabetçi bir maliyet yapısı var."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!