Güncelleme Tarihi:
SİYASETTE ve ekonomide dalgalı bir yılı geride bırakırken, Türkiye saat pazarının da bu dönemde özellikle kurlardaki ani yükselişler nedeniyle ciddi ölçüde daraldığı bildiriliyor. Bünyelerinde 12 küresel saat markası bulunduğunu belirten Ersa Saat Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ergün, ”Türkiye’deki saat piyasasını TÜİK’in yayınladığı ithalat rakamlarından takip ediyoruz. Bu rakamlara göre, bu yılın sekiz ayında adet bazında yüzde 25’lik, tutar bazında da yüzde 20’lik bir daralma var. 2014’teki yüzde 13’lük daralmanın üzerinde daralma yaşandı. Bu nedenle saat pazarı 5-6 yıl geri giderek 2007- 2008 seviyesine geri döndü. Sadece bu yı fiyatlar kurların yükselmesi nedeniyle yüzde 20 pahalandı” dedi.
BİZ BÜYÜYORUZ
Şirket olarak bu daralmadan kendilerini kurtarmayı başardıklarını vurgulayan Ergün, bu yıl yüzde 12’lik büyüme hedeflediklerini ancak kurların artmasıyla hedeflerinin şaşıp yüzde 5’lik düşüş yaşadıklarını, geçen yıl 26 milyon dolar olan cirolarının bu yıl 24.5 milyon dolara gerilemesini beklediklerini anlattı. Mustafa Ergün, son olarak dünyada en çok tercih edilen markalardan biri olan Suunto’nun da distribütörlüğünü aldıklarını Türkiye çapındaki 53 bayi ile bu markanın da satışına başladıklarını açıkladı.
AKILLI SAAT GETİRDİ
Suunto markasıyla akıllı saat getirdiklerini söyleyen Ergün, şu bilgileri aktardı: “Suunto Kailash, modeli, seyahat edenlerin işine yarayacak Entegre GPS ve Glonass, 7R Logbook ve Adventure TimelineTM gibi çok sayıda özelliğe sahip. Yeni bir şehri keşfederken saatiniz evinize veya başlangıç noktanıza; örneğin otelinize veya arabanıza olan uzaklığınızı gösterip ve yol tarifi yapıyor. Saatin Adventure TimelineTM özelliği sayesinde de gün doğumu, batımı, irtifa, günlük adım sayısı gibi bilgileri aynı anda görüntüleyebilirsiniz. iPhone 7R Uygulaması ile eşleştirdiğinizde, telefonunuza gelen arama ve mesajları saatinizde de görebilirsiniz.”