Oluşturulma Tarihi: Ekim 23, 2011 00:00
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Avrupa’da tanıtım hizmetlerini yürüten dDf (Dream Design Factory) tarafından gerçekleştirilen Türkiye turizm reklam ve tanıtım kampanyaları İngiltere, Almanya ve Hollanda’da farklı kategorilerde birçok dalda ödül kazandı.
İngiltere’den en yaratıcı tasarım, en yaratıcı açıkhava kampanyası ödüllerini alan Türkiye reklamlarına, İrlanda’dan “en etkili ülke kampanyası” ödülü geldi. Almanya, ikinci en yaratıcı açıkhava ilanı seçerken, Hollanda’dan da en yaratıcı otobüs reklamı ödülü geldi. dDf bu yıl yeme içme kültürünü öne çıkaran ‘Taste İstanbul’ projesiyle de Türkiye mutfağını dünyada tanıtmayı amaçlıyor.
Taksilere birincilik ödülü
Londra, Manchester ve Birmingham’da büyük beğeni toplayan İngiltere’nin klasik taksileri üzerine uyarlanan Türkiye reklamları ‘En Yaratıcı Tasarım’ birincilik ödülünü alırken, İngiltere’de Manchester ve Gatwick havalimanlarında ‘En Yaratıcı Açıkhava Kampanyası’ birincilik ödülü Türkiye reklamlarına verildi. İrlanda’nın bir numaralı spor kanalı Setanta ise Türkiye’nin kampanyalarını ‘En Etkili Ülke Tanıtım Kampanyası’ olarak seçildi.
En etkin açıkhava ilanı
Almanya’daki iletişim ve medya alanında en büyük sektörel dergilerden W&V yaptığı araştırmada Türkiye’nin Kapadokya reklamını ‘İkinci En Etkin Açıkhava İlanı’ seçti. W&V dergisi, reklam ve başarı analizleri için “Psikometre-Testi” olarak adlandırılan ve IMAS enstitüsü tarafından geliştirilen reklam-kamu yoklama sistemlerini baz alıyor. Hollanda’da ise, açıkhava alanında büyük bir kuruluş olan CBS tarafından ‘En Yaratıcı Otobüs Reklamı’ birincilik ödülünü aldı.