Türkiye, Philips'in dünya armatür merkezi oldu

Güncelleme Tarihi:

Türkiye, Philipsin dünya armatür merkezi oldu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 27, 2002 00:00

Philips Aydınlatma, Türkiye'yi aydınlatma armatürü üretim üslerinden biri haline getirdi. Philips, Bulgaristan, Arnavutluk ve Türk Cumhuriyetleri'ni de 5 sene içinde 30 milyon dolarlık armatür ihraç edecek olan Türkiye'ye baÄŸladı.TÃœRKÄ°YE, dünyanın en büyük aydınlatma kuruluÅŸlarından Philips'in armatür üssü oldu. 94 yılından itibaren aydınlatma armatürlerinin üretimine ağırlık veren Türkiye geçtiÄŸimiz yıldan itibaren tüm dünyaya sanayi, ofis, maÄŸaza, yol, hastane, stadyum, tünel gibi alanlarda kullanılan armatür ihraç etmeye baÅŸladı. 5 sene içinde 30 milyon dolarlık armatür ihraç etmeyi hedefleyen Türkiye'ye Philips, ‘Uluslarası Ãœretim Merkezi’ yetkisi verdi. Philips ayrıca Bulgaristan, Arnavutluk ve Türki Cumhuriyetleri de Türkiye'ye baÄŸladı.Philips Türkiye'nin Aydınlatma Yürütme Komitesi BaÅŸkanı ve Armatür Pazarlama Satış Müdürü Özkan Åžengil, 94 yılından itibaren aydınlatma armatürlerinin uluslarası üretim merkezi olma yoluna baÅŸlarını koyduklarını belirterek, ‘‘Biz sürekli Türkiye'yi anlatıp, pozitif yönlerini ortaya koyduk. Ardından kalite ve fiyat avantajını da sunarak bunu ispatladık’’ dedi.ÖNEMLÄ° TESTTEN GEÇTÄ°KPhilips'in ilk etapta kendilerine Bulgaristan, Arnavutluk ve Türki Cumhuriyetlerini baÄŸladığını söyleyen Åžengil, ‘‘1.5 sene Türkiye ve bu pazarların armatür ihtiyacını karşılayarak önemli bir testten geçtik. Geçn seneden itibaren de ilk etapta Avrupa ülkelerine ve ardından tüm dünyaya yöneldik’’ diye konuÅŸtu.Philips Armatürlerini üreten Türkiye dışında bir kaç ülke daha olduÄŸunu hatırlatan Åžengil şöyle konuÅŸtu: ‘‘Ancak kalite ve fiyat avantajımız sayesinde en büyük üretim merkezi olmayı amaçlıyoruz. Åžu an için birçok üründe tek üretim merkezi konumundayız. Bu ürünlerin sayısını artırmayı amaçlıyoruz. 5 sene içinde 30 milyon doları ihracat olmak üzere toplam 50 milyon dolarlık ciro hedefliyoruz. Çin'e bile armatür ihraç etmeye baÅŸladık.’’ 500 FARKLI ÃœRÃœN Åžengil, Türkiye'de 10 segmente 500'ün üzerinde ürün ürettiklerini ve her üç ayda ürünlerin yenilendiÄŸini kaydederek ‘‘Biz Türk ürünlerinin kalitesini ispatladık. Türkiye'de bizle çalışan yan sanayinin de gücü arttı ve artmaya devam edecek. Yan sanayii ile birlikte ÅŸu an 3 bine yakın kiÅŸiye istihdam saÄŸlıyoruz. Kapasitenin artmasına paralel olarak bu sayının da artmasını amaçlıyoruz’’ dedi.‘Biz Türk Philips olarak armatür deÄŸil çözüm üretiyoruz’ diye konuÅŸan Åžengil, isteyenler ücretsiz proje desteÄŸi verdikleri kaydetti. Åžengil, ‘‘Örnek olarak bir ofiste kurulacak aydınlatma sisteminin nasıl kullanışlı ve tasarruflu olacağına yönelik çözümler sunarak, gereksiz enerji sarfiyatını ortadan kaldırıyoruz’’ dedi.Türkiye'de genel enerji kaybının çok büyük olduÄŸunu kaydeden Åžengil ÅŸunları söyledi: ‘‘Türkiye'de devlet ihale sistemiyle bir sorunumuz var. Ucuz olsun diye iki üç günde bozulan, bakımı yapılamayan armatürler kullanılıyor. Bu alanda karar verici insanlara yetki tanınması gerekiyor. Bizim verdiÄŸimiz armatürlerle tasaruf saÄŸlanıp güç kayıpları minimize edilebilir. Biz tüm ürenlerimize 5-7 sene garanti ve bakım onarım desteÄŸi veriyoruz. Türkiye'de büyükÅŸehirlerin dışında Anadolu'da enerji kullanımı ve sarfiyatı konusunda büyük sorun var. Ana yollarda bile aydınlatma bulunmuyor. Mevcut armatürler tamirat görmediÄŸi için çalışmıyor ve büyük bir kaynak çöpe atılıyor.’’Türkiye'de pazarın yüzde 22'sine sahip olduklarını söyleyen Åžengil, pazar büyüklüğü hakkında ise ÅŸu açıklamayı yapıyor: ‘‘Kriz öncesinde yani 2000 yılında Türkiye aydınlatma armatürleri pazarının büyüklüğü 80 milyon dolardı. Bugün krizin de etkisiyle bu oran 50 milyon dolara gerilemiÅŸ durumda. Bu düşüşte devletin tüm satın almalarının durması da etkili oldu. DiÄŸer taraftan bizim en büyük müşterilerimiz ÅŸu an Güney'de. Turizm bölgeleri enerji tasarrufuna daha fazla önem veriyor.’’Kaleci Rüştü gözünün altına boya sürmesinTÃœRKÄ°YE'de stadyumlarda kullanılan aydınlatma sistemlerinin bazılarının saÄŸlıklı olmadığına deÄŸinen Özkan Åžengil, ‘‘Fenerbahçe kalecisi Rüştü'nün gözlerinin altına siyah boya sürdüğünü görüyoruz. Bu tamamen aydınlatma sisteminin saÄŸlıklı olmamasından kaynaklanıyor. Rüştü saÄŸlıksız aydınlatmanın meydana getirdiÄŸi yansımadan korunmak için bu boyayı sürüyor’’dedi. Bunu önleyebilecek sistem ve ürünlere sahip olduklarını kaydeden Åžengil, ‘‘Biz insan elinin deÄŸmediÄŸi aydınlatma sistemlerini stadyumlara kurabiliriz. Bu sayede hem tasarruf saÄŸlanır hem de saÄŸlıklı bir aydınlatma elde edilebilir’’ diye konuÅŸtu.Kendimizi Türkiye'ye adadıkTÃœRKÄ°YE'yi ziyaret eden Philips Tüketici Ãœrünleri Bölümü BaÅŸkan Yardımcısı Rudy Provoost, Türkiye'ye kendilerini adadıklarını belirterek, ‘‘Biz Türkiye'de yatırıma devam edip yeni ortaklıklar yapmayı düşünüyoruz’’dedi. Philips'in ‘Tüketici Deneyimlerine Göre Pazarlama’ adıyla baÅŸlattığı yeni programını tanıtmak için Türkiye'ye gelen Provoost, 5 yıldır karışık bir dönem yaÅŸayan Türkiye'nin seçimler sonrasında iyi yolda olduÄŸunu belirtti. Provoost, ‘‘Türkiye'de yeni hükümetin istikrarı saÄŸlayıp, olumlu ortamları yaratacağını umuyorum. Çok umutluyum ve geliÅŸmeleri olumlu buluyorum. Türkiye iyi yolda ilerliyor’’dedi.Provoost şöyle konuÅŸtu: ‘‘İstikrar hem Türkiye için hem de bizim burda iÅŸ yapmamız için çok önemli. Biz Türkiye'ye kendimizi adamış durumdayız. Türkiye bizim için çok büyük fırsatlar yaratıyor. Bu yüzden Türkiye'de yatırım yapmaya devam ediyoruz ayrıca ortaklık için kulağımız ve gözümüz açık.’’Türkiye'nin global ekoniminin bir parçası olması için Avrupa BirliÄŸi'nin en önemli adımlardan biri olduÄŸunu kaydeden Provoost, AB'nin Türkiye'nin ekonomik ve siyasi koÅŸullarının geliÅŸmesine katkıda bulanmak için çok önemli olduÄŸunu söyledi. Provoost, Türkiye'yi Avrupa'nın her hangi bir ülkesi gibi gördüklerini belirtti.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!