Türkiye’nin Linea gururu

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’nin Linea gururu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2006 00:00

Türk otomotiv endüstrisi yeni bir ilke daha imza attı. İlk kez Türkiye’de üretilen ve yurtdışına ihraç edilecek olan bir otomobilin dünya tanıtımı İstanbul’da düzenlenen bir fuarda yapıldı. Türkiye’de üretilen Fiat Linea, dün başlayan İstanbul Auto Show Fuarı’nda dünya vitrinine çıktı.

İLK kez Türkiye’de üretilen bir otomobilin dünyaya tanıtımı da Türkiye’de düzenlenen bir fuarda yapıldı. Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Birliği (OICA) akreditasyonu ile bu yıl ’uluslararası’ nitelik kazanan İstanbul Auto Show’da, Türkiye’de üretilen Fiat Linea dünya vitrinine çıktı. 11’inci İstanbul Auto Show, dün basın ve VIP günüyle kapılarını açtı. Fuar, 3-12 Kasım tarihlerinde ziyaretçilere açık olacak. Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç, Auto Show Fuarı’nda Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Ferrari markaları ile Ford’un standlarını ziyaret etti. Tofaş’ın Bursa’da Fiat ve Koç Holding ile ortaklaşa üretimine başladığı C segmentindeki yeni modeli Fiat Linea’nın dünya tanıtımına katılan Koç, Linea’nın Türkiye’de üretilmesinin çok önemli olduğunu söyledi.

HAYALİMDEN GEÇMEZDİ: Linea’nın Türkiye’de üretilmesini hayalinden geçmeyen bir gelişme olarak değerlendiren Rahmi Koç, "Hayatımın nadir mutlu günlerinden birisini yaşıyorum. Türkiye’deki otomotiv faaliyetlerimiz Linea’yla birlikte gayet güzel gidiyor" dedi. Linea’nın sadece Türkiye’de değil uluslararası piyasalarda da satılacağını kaydeden Koç, bu yüzden hemen hemen her lisanda okunabilecek bir ismin bulunduğunu söyledi. Koç, "İsim konusunda bir konkur açıldı ve birçok isim önerildi. Linea bunlar arasında en çok oy toplayan isim oldu" dedi.

TEK ÇİÇEKLE BAHAR OLMAZ: Rahmi Koç, pazara girmeye hazırlanan Çinli otomobil markaları içinde şunları söyledi: "Türkiye serbest bir piyasadır. Gümrüğünü ödeyen her imalatçı buraya araç satabilecektir. Maksat burada muhaffak olmasıdır. Yedek parça, servis ve satış sonrasında gerekli yatırımı yapmalıdır. Bir çicekle bahar olmadığı gibi bir otomobille bahar olmaz."

LANCIA İLE GÜÇLENDİK: Rahmi Koç, Linea’nın dünya tanıtımının ardından Türkiye’ye Auto Show fuarıyla birlikte giren Fiat Grubu’na bağlı Lancia markasının da resmi tanıtımını yaptı. Lancia’nın Türkiye’de Tofaş’ın gücünü artıracağını söyleyen Rahmi Koç, yeni markanın başarılı olmasını dilediğini sözlerine ekledi. Rahmi Koç, Auto Show fuarını Tofaş’ın eski CEO’su Alfredo Altavilla ve yeni CEO’su Ali Pandır ile birlikte gezdi. Tofaş’taki yönetim değişikliğini espirili bir şekilde değerlendiren Koç, "Tofaş’ın yeni CEO’sunun Türk olması iyi oldu. Çünkü en azından Türkçe konuşuyor" dedi.

2007’DE YOLLARDA: Fiat Marka Direktörü Okan Baş, Linea’nın gelecek yıl ortalarında Türkiye’de ve Avrupa’da yollara çıkacağını söyledi. Fiat’ın amacının Grande Punto ile başlayan ve Linea ile devam eden modelleri ile müşteri profilini geliştirmek olduğunu dile getiren Baş, "Linea’nın sınıfının yıldızı olmasını hedefliyoruz" dedi.

170 milyon Euro’luk yatırımla üretildi

İTALYAN Fiat, Türkiye’de üretilen yeni sedan modeli ’Linea’nın dünya prömiyerini İstanbul Auto Show 2006’da gerçekleşti. Tasarımı Fiat Style Centre tesislerinde yapılan Linea, sürücüye ve yolculara ergonomik konfor sağlayan, ferah, aydınlık ve kullanıcı dostu bir kabin tasarımına sahip. Uzunluğu 4.56 metre, genişliği 1.73 metre, yüksekliği 1.5 metre, aks mesafesi ise 2.6 metre olan araç aynı zamanda 500 litre gibi son derece büyük hacimli bir bagaja sahip. Türk ve dünya basınının karşısına ilk kez İstanbul’da çıkan Fiat’ın C sınıfındaki yeni sedan modeli için seçilen ’Linea’ ismi İtalyanca ’çizgi, hat’ anlamına geliyor. Tamamı Tofaş tarafından yapılan 170 milyon Euro’luk yatırımla Bursa’da yılda 60 bin adet üretilecek aracın ilk etapta yüzde 30’u Avrupa’ya ihraç edilecek. Fiat Linea, Türkiye’nin dışında Çin ve Brezilya’da da üretilecek. Bu üç ülkede aynı şekilde üretilmeyecek olan araç, her ülkenin farklı ihtiyaç ve beklentilerine göre değişiklikler taşıyacak. Linea 2007 ortasında piyasaya sunulacak.

Skoda Roomster’i Fuar için uçurdu

AUTO Show 2006’da Skoda’nın Roomster ve Octavia Scout modelleri de görücüye çıktı. Fuarda tanıtılan Roomster modelinin bire bir uçan maketi, tanıtımın ardından yaklaşık 15 dakika süreyle standından üzerinden uçuruldu. Fuar süresince de uçan Roomster, belli aralıklarla ziyaretçilere sergilenecek.

Avrupa’da VW satışlarına Murat Günak dopingi

VOLKSWAGEN Binek Araçlar Yönetim Kurulu Üyesi Michael Kern, Avrupa’daki satışlarının geçen yıla göre yüzde 11 arttığını ve 280 bin adet fazla arça sattıklarını söyledi. Satış grafiğindeki bu başarıda Volkswagen Tasarım Grubu Başkanı Murat Günak’ın da payının olduğunu belirterek, "Satışlarımızın artmasında yeni modellerin etkisi büyük. Bu modellerde de yeni tasarım anlayışı var" dedi. 2008-2009 yıllarında VW’nin yepyeni modellerinin satışa sunulacağını söyleyen Kern, bu yeniliklerle satış grafiğinin ilerleme kaydedeceğini belirtti. Kern, VW’nin yeni tasarım anlayışının tüketiciler nezdinde çok beğenildiğini ve bu durumun satışları artırdığını söyledi. Türkiye’ye yatırım yapmak için görüştüklerini yineleyen Kern, şöyle konuştu: "Biz bir yatırım yaparken hem iç pazar hem de yurtdışındaki pazarlar için ekonomik olmasına ve ihracat potansiyeline bakıyoruz."

En seksi Alfa için 800 kişi sıraya girdi

PARİS Motor Show’un ardından ilk kez Autoshow Fuarı’nda sergilenen Alfa Romeo’nun süper spor otomobili 8C, Türkiye’de de tanıtılırken, sadece 500 adet üretilecek araç için şimdiden 800 kişinin başvurduğu kaydedildi. BYetkililer, başvuruları kabul edilen kişilerin, araçlarını Frankfurt Otomobil Fuarı zamanında teslim alabilecekleri bildirildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!