Oluşturulma Tarihi: Eylül 16, 2006 00:00
Dünyanın en büyük ödeme sistemlerinden Visa tarafından Türkiye’de yapılan bir araştırma, Türk halkı içinde en mutlu olanların İzmirliler olduğunu ortaya koydu. En mutsuz il ise Adana oldu.
Visa Avrupa tarafından Türkiye’de gerçekleştirilen "Her Günün Keyfini Yaşa" Yaşam Tarzı Araştırması’nın sonuçları Four Seasons Otel’de düzenlenen bir toplantıda basınla paylaşıldı. Türkiye’nin yedi bölgesinden yedi ilde toplam 1000 kişi ile yüz yüze görüşerek gerçekleştirilen araştırma, "mutluluk", "gündelik yaşamda en çok keyif verenler", "armağan", "duygusal hayat", "damak zevki" gibi temaları kapsıyor. Araştırma sonuçlarına göre, "her yeni günle birlikte kendini mutlu hissettiği"ni belirtenlerin oranı yüzde 62. Mutlu olduğunu belirtenler İzmir’de yüzde 72’ye ulaşırken Adana’da yüzde 48’de kalıyor.
SEVDİKLERİMİZLE BİRLİKTELİK:
"Gündelik yaşamda en çok keyif veren" şeyler arasında ise "eş, sevgili, arkadaş ya da aile ile vakit geçirmek" yanıtının açık farkla ilk sırada yer aldığı (yüzde 69) görülüyor. Keyif verdiği belirtilen şeyler arasında "sevilen müziği dinleme"nin "TV’de sevilen programı izleme"nin az farkla da olsa üstünde yer alması ise dikkat çekiyor. Kadınlar tarafından "dedikodu yapmak"tan ve "iltifat almak"tan keyif alındığı daha çok belirtilirken, erkekler arasında "meslek"ten ve "takım oyunları"ndan keyif aldığını belirtenlerin oranının daha yüksek olduğu görülüyor. Gazianteplilerin "çikolata"dan keyif aldığını belirtme oranı açısından en alt sırada yer alması da dikkat çekiyor.
KENDİNİ ÖDÜLLENDİRME:
Araştırma, Türkiye genelinde "kendimizi ödüllendirme" konusunda pek cömert olmadığımızı ortaya koyuyor. En büyük grubu "ılımlılar" (kendini en az 15 günde bir, en fazla hafta bir ödüllendirdiğini belirtenler) oluştururken (yüzde 38), "seyrek" ödüllendirenlerin (en fazla ayda bir kez) hemen hemen aynı oranda olduğu (yüzde 37) görülüyor. Kendini "sık" ödüllendirdiğini (en az haftada iki kez) belirtenlerin oranı ise yüzde 25’de kalıyor. "En mutlu" kent İzmir, aynı zamanda kendini sık ödüllendirenlerin en fazla olduğu (yüzde 32) kent.
ÖNEMLİ OLAN DÜŞÜNMEK:
Hediye değer kriterleri açısından ise Türkiye genelinde "fiyat" ve "marka"ya fazla önem verilmiyor. "Hediyenin fiyatının önemli olduğu"na katılanların oranı yüzde 13’te kalırken, hediyenin "bilinen marka olmasının önemli olduğu"na katılanların oranı da yüzde 22’de kalıyor" diyor.