Güncelleme Tarihi:
Tekstil ve otomotiv iyi
Türkiye’nin dikkat çeken bir ekonomiye sahip olduğunu anlatan Allen şunları söyledi: “Tekstil ve otomotiv de yaşanan gelişmeler çok iyi. Türkiye’nin bu denli iyi olmasında bu iki sektöründe etkisi büyük. En iyiler sıralamasında Türkiye bir ya da ikinci sırayı hak ediyor. Türkiye’nin Gayrisafi Milli Hasıla’sındaki (GSMH) bir birimlik büyüme biz işlerimize iki üç kat büyüme olarak yansıyor. Yerli ekonomiler zora düştüğü zaman ülkelerin ihracat yapmaları lazım. Türkiye ve Çin bunun en önemli örnekleri. Türkiye’de artık küçük girişimcilerin de ihracata yöneldiğini görüyoruz. Biz hiç bir yavaşlama belirtisi görmüyoruz.”
Ken Allen ve DHL Express Türkiye Bölge Direktörü Michel Akavi, 2012 hedefleri ile 42 büyük küresel pazarda uygulanmaya başlanan “Uluslararası Uzmanlık” kampanyasını anlattı. Allen, 2007-2009 yıllarında yaşanan ekonomik krizde şirketlerin kendilerini çok daha verimli bir forma soktuklarını söyledi. Allen, şu an başta ABD olmak üzere şirket kârlılıklarının çok olumlu yönde seyrettiğini vurguladı.
Kapsamlı büyüme
“Özellikle yüksek kalite mağazalarında, otomotiv ve tekstil alanlarında çok iyi bir gidişat var” diyen Allen, şöyle konuştu: “İşimizi bu hacim artışları doğrudan ilgilendiriyor ve etkiliyor. Eylül ayları genelde düşüşe geçilen aylar olmasına rağmen 2011 yılı için hâlâ artan bir ivme var. 2012 için de DHL olarak beklentilerimiz yüksek. Avrupa makul oranda büyüyor, Asya güçlü ve ABD iyi durumda. Geniş kapsamlı bir büyüme söz konusu.”
Türklerin girişimciliği
Ken Allen, “Türkiye’deki işlerimiz o kadar büyüdü ki artık kendi işlerini bir yere bağlı olmadan yürütüyorlar. Benim Türk insanın da gördüğüm en güzel özellik girişimcilik ve disiplin” dedi. 220’den fazla ülke ve bölgeden ve yaklaşık 275 bin çalışanla hizmet verdiklerini belirten Allen, “Böylesine büyük bir alanda hizmet veren bir şirketin CEO’su olarak tüm dünyada insanların giderek globalleştiğini söyleyebilirim. Panama’dan Türkiye’ye insanların farklılıkları giderek azalıyor. Genel anlamda bir çok insanın beklentileri ve sıkıntıları aynı”
diye konuştu.
Akavi: Ciromuz yüzde 30 artıyor
DHL Express Türkiye Bölge Direktörü Michel Akavi, krizin etkilerinin yavaş yavaş azaldığı 2010 yılında toplam cironun 2009’a göre yüzde 15 arttığını belirtti. Akavi, artışın Ağustos 2011 itibarı ile yüzde 30 olduğunu söyledi. Akavi, “Ciroda ve işlem hacmimizdeki bu artış, Türkiye ekonomisinin doğru yolda olduğunun göstergesi. Ülkemizin potansiyelini ve bir taşımacılık üssü olma olasılığını dikkate alarak hizmet ağımızı geliştireceğiz. Ülkemizde adeta ihracatın nabzını tutuyoruz” dedi.
100 bin çalışana eğitim
DHL Express CEO’su Ken Allen, “Uluslararası pazarda başarılı olmak ve rekabet avantajı sağlamak için çalışanlarımıza yatırım yapmaya devam ediyoruz. Çalışanlarımızın servis kalitesini daha da artırmak amacıyla Sertifikalı Uluslararası Uzmanlık (CIS) programı başlattık. Şirketimiz tarafından tasarlanan program, Ekim 2011’e kadar 100 bin DHL Express çalışanı tarafından tamamlanmış olacak” dedi.