Oluşturulma Tarihi: Mayıs 11, 2006 00:00
Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, önümüzdeki birkaç yıl içinde Türkiye’nin tanınmayacak düzeyde değişeceğini söyleyerek, "Türkiye’ye içerden ve dışardan muazzam para akıyor" dedi. Sektörlerinde 3 yıldır fiyatların düştüğüne dikkat çeken Boyner, "15 yıl daha fiyatların yılda yüzde 2 düşeceği düşünülüyor. Kendimizi buna ayarladık" diye konuştu.
BOYNER Holding Murahhas Azası Cem Boyner, Beymen olarak yaptıkları atılımlarda Türkiye’nin yaşadığı gelişimin de etkili olduğunu vurguladı. Türkiye’ye içerden ve dışardan muazzam para aktığını söyleyen Boyner, "Önümüzdeki 1-2 yıl içinde Türkiye tanınamayacak hale gelecek" diye konuştu. Bu arada fiyatların 15 yıl daha yüzde 2 civarında düşeceğini belirten Boyner, Beymen’in de planlarını buna göre yaptığını söyledi.
TÜRKİYE İÇİNDEN PATLIYOR: Beymen’in 35’inci yılı nedeniyle düzenlediği toplantıda "Beymen atılım yapıyor" diyen Cem Boyner, "Bu atılımın bir kısmı bizden, bir kısmı da Avrupa Birliği (AB) sürecinde Türkiye’nin yaşadığı gelişimden" diye konuştu. Boyner, "Bu gelişim olmasaydı biz bu atılıma cesaret edemezdik" derken, "Tekstil ve konfeksiyonda kriz olduğu yönündeki
haberler, bitmiş bir sürecin haberleri. Türkiye’ye Avrupa Birliği (AB) sürecinde muazzam bir ilgi var. Bu boşuna bir ilgi değil. Türkiye içinden müthiş bir kaynamayla patlıyor. Önümüzdeki bir kaç yılda büyük bir patlama olacak" dedi.
TÜRKİYE’Yİ TANIYAMAYACAKSINIZ: Türkiye’ye içerden ve dışardan muazzam para aktığını dile getiren Boyner, "Bu görünen aslında sadece aysbergin ucu. Önümüzdeki birkaç yıl içinde Türkiye tanınmayacak hale gelecek. Bu nedenle de bizim önümüzdeki yıllarda hedeflerimizi gerçekleştirebilmemiz çok da tartışılır bir şey değil. Cepte daha çok proje var" dedi. Boyner ayrıca "Türkiye’ye giren yabancı yatırımda 20 milyar dolarlardan bahsediliyor. Ortada olmayan servetler ekonomiye girmeye başladı" diye konuştu.
MARKAMIZI YÖNETİN DİYORLAR: Bu büyüme sırasında yabancıların da Türkiye’ye geleceğini söyleyen Boyner, sözlerine şöyle devam etti: "AB’ye giriş süreci bütün AB üyesi ülkelerin en büyük gelişimi gösterdiği dönem. Türkiye’nin ufkunun açılması, ekonomisinin toparlanması bizi cesaretlendiriyor. Bunların 3 yılda metrekare satış alanımızı 2 katına çıkarmamızda çok büyük yardımcı. Yurtdışındaki staratejik ortaklıklarımız ciddi meyve verecek duruma geldi. Beymen açısından tam zamanıdır. Koleksiyonlar dünya ile başa çıkacak durumda. Ekibimiz Kahire’den daha iyisini yapacak konumda. Bize teklifler geliyor. Dünyanın ünlü büyük markaları biz markaları verelim siz yönetin diyorlar."
FİYATLARI DÜŞÜŞE AYARLADIK: Nisan ayı enflasyonunun yüksek çıkmasında KDV indiriminin fiyatlara yansıtılmamasının etkili olduğu yönündeki eleştiriler üzerine de "Sektörümüzde fiyatlar 3 yıldır aşağıya iniyor" diyen Cem Boyner, "15 yıl daha fiyatların her yıl yüzde 2 düşeceği düşünülüyor. Kendimizi buna ayarladık. Türkiye’nin krizi bitti artık. Perakendede geleceği doğru okuyan pek çok firma en iyi yıllarını yaşıyor. KDV indirimi gerçek dışı ihracatı ortadan kaldırdı. Gerçek ihracat rakamlarına gelindi" dedi.
GELECEĞİ DOĞRU OKUMAK: Boyner, tekstil sektöründeki krizin sorulması üzerine şunları söyledi: "Uzun yılar tekstil işinde olduk. Tekstilin konfeksiyona geçişini önceden okuduk. Türkiye’nin ilk büyük konfeksiyon tesisini kurduk, markalaştık. Hep büyük adımlarla ilerledik. Denenmemişleri denedik. Mağazacılığın en üst noktasına oturduk ve ihraç edilebilir hale geldik. Perakendecilikte geleceği doğru okuyanlar en iyi yıllarını yaşıyor."
Çiğnenmiş pazarlarda kalabalığa karışmayızBÜYÜRKEN tercihlerini gidilmemiş pazarlardan yana yapacaklarını açıklayan Cem Boyner, "Çiğnenmiş pazarlarda kalabalığa karışmanın manası yok. Herkesin yaptığı işi tekrarlamak pek ekmek yedirmiyor" diye konuştu. Mısır’da çok iyi tecrübeler edindiklerini vurgulayan Boyner, "Mısır’da çok iyiyiz ve kalıcıyız. Diğer markalarımızı da taşıyabiliriz. Türkiye’nin son 30 yılında iş yapan, ayakta kalan dünyanın her yerinde başarılı olur" dedi. İlklerin kısmetine çok inandığını ve Beymen’in de pekçok ilke imza attığını vurgulayan Boyner "Herkesin yaptığı işi tekrarlamak ekmek yedirmiyor. Farklılıklar yaratmak lazım. Ekmek zor yerlerde" dedi.
Doğu Avrupa’nın batısında yılda 2 mağaza açacağızBEYMEN ilk yurtdışı mağazası Kahire’nin ardından Doha, Cezayir, Amman, Riyad, Cidde ve Şam’ı mağaza açmak için mercek altına aldı. Altı ay içerisinde söz konusu şehirlerle ilgili son kararı alacak olan Beymen, yurtdışında bir yılda en fazla 2 mağaza açarak büyüyecek. "İlk olmak değerli bir faktör" diyen Cem Boyner, şöyle konuştu: "Konuştuğumuz Ortadoğu, Kuzey Afrika ülkeleri son 40-50 yılın en iyi dönemini yaşıyor. Avrupalı, Amerikalı yatırımcıların riskli gördüğü yerler. Ama biz de buralıyız. Dengeyi taşıyabileceğimiz yerlere gireriz. Gidebileceğimiz yerler Doğu Avrupa’nın batısını geçmez."
Türkiye artık ucuz üretici bir ülke değilBOYNER Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Boyner ise özel sektörün nereye yatırım yapacağını çok iyi bildiğini kaydederek Türkiye’nin artık bir ucuz üretim ülkesi olmaktan çıktığını belirtti. Ümit Boyner, uzun süredir rekabetçi avantajlarını markalaşmak ve fark yaratmak üzerine kurduklarını da söyledi.
Beymen’in satış alanı 3 yılda 2 katına çıkacakBEYMEN, 2006’da 33 mağaza ve 34 bin metrekare olan satış alanını 2008 sonuna kadar 57 bin metrekareye çıkaracak. Beymen Genel Müdürü Esel Çekin yeni projeleri şöyle anlattı: "Nişantaşı’nda bin metrekarelik Beymen Home’la beraber Dolce&Gabbana mağazası açacağız. 2007’de İstinye Park’ta Beymen’in yanında Dior, Fendi, Moschino, Etro, Celine, Chloe, Paul Smith, Marc Jacobs ve Prada mağazaları açacağız. 2008’de Bağdat Caddesi Beymen’i 3 bin metrekareye çıkaracağız ve İzmir yılı olacak. Beymen’in 2006 cirosu 140 milyon
dolar ve bunun yüzde 10’unu yatırımlara ayırıyoruz. Üç yılda 36 milyon dolarlık bir yatırım söz konusu olacak."