Güncelleme Tarihi:
Böylece Türkiye, fuar alanında ön plana çıkarılacak ve Türk gayrimenkul piyasası hakkında konferans ve tanıtımlar yapacak. Son yıllarda fuarda katılımı ve etkinliği artan Türk firmaları, Onur Ülkesi seçilmenin avantajıyla özel bir alana ve reklam olanaklarına sahip olacak. Londra, Paris, Moskova gibi şehirlerin sahip olduğu pavilion (pavyon) adı verilen özel alanlarda Türk firmaları toplu yer alacak. Türkiye pavyonunda Türk misafirperverliği vurgulanacak ve misafirlere Türk kahvesi ikram edilecek. Türkiye’ye özel tanıtım kitapçığı dağıtılacak.
Yer bulmakta zorlanıyorduk
Mipim Fuarı’nın Türkiye temsilciliğini yapan Alkaş’ın Genel Müdürü Yonca Aközer, fuara geçen yıl Türkiye’den 100 firma ve 350’ye yakın kişinin katıldığını belirterek, “Son 5 yılda ise 235 firma fuara katıldı. Bu da Türk gayrimenkul sektörünün yurtdışında geldiği noktayı gösteriyor. Onur Ülkesi unvanı, ülkemizin gayrimenkul sektörünün tanıtılması açısından büyük önem taşıyor” dedi. Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş, ise “Geçmişte yer bulmak için zorlandığımız fuarda Onur Ülkesi olarak yer almaktan gurur duyuyoruz. Fuarda kalıcı ve esaslı bir oyuncu olmak adına çaba gösteriyoruz. Bu, Türkiye’deki projelerin tanıtılması, buradaki potansiyelin gösterilmesi için bulunmaz bir fırsat” diye konuştu.
Büyüyen ekonomi etkili
Reed Midem Mipim Fuarı Direktörü Beatrice Gravier, MIPIM’in her yıl mart ayında 4 gün düzenlendiğini belirterek, şunları söyledi: “Mipim, normalde ulaşılamayan bağlantılara ulaşmak için bir merkez oluyor. İstanbul’u gayrimenkul piyasasının ortasına yerleştirmek için önemli fırsat olacak. Dünyada Moskova İstanbul gayrimenkul piyasasına odaklanma var. 2013’te Onur Ülkesi seçilmeniz de çok doğru bir zamanlama. Bunun çok neden vardı. En temel sebep ise büyüyen ekonomisi.”
Mapic Türkiye Satış Direktörü David Telfer ise “Onur Ülkesi Türkiye, 2013’te fuarda özel Türkiye pavyonu, yurtdışı basında tanıtım, Türkiye’ye odaklı paneller ve En İyi Türkiye projesi ödülünün seçilmesi gibi pek çok özel hakka sahip olacak” dedi.