Güncelleme Tarihi:
AMERİKA’nın 25 yıllık ergen genç markası Aeropostale, son dönemde başladığı ‘global büyümesine’ Türkiye’den devam ediyor. Fiba Holding’le birlikte Türkiye’ye gelen marka ilk mağazasını İstanbul Kanyon’da açtı. Aeropostale’nin Başkanı Michael Cunningham, “Aeropostale uluslararası büyüme stratejisine metodik yaklaşıyor. Türkiye’nin Asya ve Avrupa arasında bir geçiş üssü olduğuna inanıyoruz” dedi.
5 yılda 30 mağaza hedefi
Türkiye’nin güçlü ekonomisi ve moda bilinci yüksek tüketici profiliyle global markaların iştahını kabarttığını belirten Michael Cunningham şöyle konuştu: “Aeropostale için de önemli bir pazar olacağına inanıyoruz ve Türkiye pazarına girmekten ve burada gelecek planları yapmaktan dolayı çok çok heyecanlıyız. Gelecek 5 yılda en az 30 mağazalık bir zincir olmayı planlıyoruz. Türkiye’ye markamızı taşımış olmaktan dolayı havalara uçuyoruz.”
Gençleri can kulağıyla dinliyor
“Aeropostale’yi inanılmaz fiyatlara genç kadın ve erkeklere yüksek kaliteli ürünler sunan enerjik ve eğlenceli bir marka olarak tanımlıyoruz biz” diyen Cunningham, bütün bunları yenilikçi ve heyecan verici bir mağaza ortamında yapmaya çalıştıklarını söyledi. Yükselen trendleri yakından takip edebilmek için sektördeki en yetenekli insanları işe aldıklarını vurgulayan Cunningham, “Hepsinden de önemlisi genç tüketicimizi can kulağıyla dinleriz. Türkiye’de de çok güçlü bir gençlik kültürü var ve pazardan iyi bir pay koparmak için dört gözle bekliyoruz” diye konuştu.
Tüm dünyaya yayılıyor
Uzun süre Amerika dışına çıkmayan Aeropostale, son yıllarda başladığı dünyaya yayılma stratejisi çerçevesinde Kanada, Porto Riko, Dominik Cumhuriyeti, Dubai (Birleşik Arap Emirlikleri), Singapur, Malezya ve Endonezya’ya açıldı. Türkiye, Avrupa’daki pek çok ülkeden önce faaliyet göstermeye başladığı ülke oldu. Genç giyimin, diğer yaş gruplarından farklı bir performans gösterip göstermediği sorusuna Cunningham şu yanıtı verdi: “Dünyada sürekli çocuklar doğduğuna göre genç giyime sürekli ihtiyaç var.”
Ergen tüketici hiç olmadığı kadar bilinçli
MICHAEL Cunningham diğer tüketici gruplarına göre daha hercai oldukları söylenen gençlerdeki marka sadakati duygusuna ilişkin şöyle konuştu: “Bu konuda pazar araştırmaları, fokus grup çalışmaları ve bizim direkt tüketicimizden aldığımız geri bildirim gösteriyor ki, genç tüketiciler hiçbir zaman olmadıkları kadar bilgili ve her şeyin farkında. Bugünün ergen tüketicisinin ihtiyaçlarına cevap vermek için hiç durmadan yeni ve moda çeşitler sunmalı.”
Yeni marka için ‘Genç Mağazaları’ şirketini kurdu
BÜNYESİNDEKİ markalarla mağaza sayısını 150’ye çıkaran Fiba Grubu, Amerikan genç giyim markası Aeropostale’yi getirdi. Fiba Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Murat Özyeğin, “Yeni markamız için ‘Genç Mağazalar’ şirketini kurduk” demişti. Özyeğin markayla ilgili şu bilgileri verdi: “Gençlere yönelik farklı alanlarda ticari ve gayri ticari yatırımlarımız bulunuyor. Dünyada binin üzerinde mağazası olan ve uluslararası büyümesini son dönemde hızlandıran markayı Türk gençleri ve genç hissedenler ile buluşturmaktan mutluyuz. Bu nedenle yeni markaya ait şirket ismini ‘Genç Mağazalar’ diye koyduk.”