Güncelleme Tarihi:
Galata Taşımacılık CEO'su Vittorio Zagaia, dünya ticaretinde giderek öne çıkan Afrika pazarlarına Türkiye'nin hem ihracatında hem ithalat taşımalarında daha etkin bir rol alması için yeni modeller geliştirdiklerini belirterek "Türkiye'nin üçüncü ülkelere yönelik taşımalarda üs olması bizim de hedefimiz" dedi.
-"TÜRKİYE BİZİM EN ÖNEMLİ ÜÇ ÜLKEDEN BİRİ"-
Galata Taşımacılık'ın 15. yılı dolayısıyla düzenlenen basın toplantısı Albini&Pitigliani şirketi CEO'su Edoardo Albini ve Galata Taşımacılık kurucu ortalkları ve üst yöneticileri Aram Kalendreoğlu, Vittorio Zagaia ve Volkan Sarıcı'nın katılımıyla gerçekleşti. Toplantıda Galata Taşımacılık ile yaptıkları yüzde 50 ortaklıktan çok mutlu olduklarını belirten Albini&Pitigliani şirketi CEO'su Edoardo Albini, her iki şirketin dünya vizyonlarının birbirine yakın olmasının avantajından yararlandıklarını söyledi.
Şirketin 1945 yılında kurulduğunu, bin 700 kişinin çalıştığını, geçen yıl konsolide cironun 700 milyon dolar olduğunu belirten Edoardo Albini, hisselerinin yüzde 100'ünün aile üyelerine ait bir aile şirketi olarak faaliyet gösterdiklerini belirterek "Dünyada 70'in üzerinde ofisimiz bulunuyor.
Bu ofisler Avrupa'nın yanı sıra, ABD'de ve Uzakdoğu'da yer alıyor. Türkiye'de Galata Taşımacılık var. Biz 15 yıl önce Türkiye'nin geleceğini, yani bugün ekonomideki parlak günlerini görerek yatırım yaptık. Bugün birçok yabancı şirket Türkiye'nin potansiyelin görüp yeni yeni yatırırım yaparken, bir bu yatırımı 15 yıl önce yapmaktan çok memnunuz.
Bu konuda büyük öngörüde bulunan babama ve bizim için yatırım yapmaktan her zaman mutlu olduğumuz Türkiye'ye teşekkür ediyorum. Türkiye bizim dış yatırımlarımızda en önemli gördüğümüz üç ülkeden biri. Türkiye bu konuda İngiltere ve Danimarka ile birlikte önemli bir oyuncu bizim için. Şirketimiz tekstil ve modada Prada, Valentino, MaxMara, Celine, Armani gibi dünyada en iyi bilinen markaları ile çalışıyor.
Örneğin Gucci için İsviçre'de özel bir lojistik merkezi kurduk. Ve burada sadece depolama ve taşıma değil, ambalaj, etiketleme, ütüleme gibi bir dizi işlevi de yerine getiriyoruz. Lojistik ve taşımacılığa modern ve kapsamlı yeni bakış açıları ve modeller getiriyoruz" dedi.
-"ÜÇÜNCÜ ÜLKELERE TAŞIMA ÖNEMLİ"-
Galata Taşımacılık CEO'su Vittorio Zagaia ise, Galata Taşımacılık şirketinin 1997 yılından beri 5 kıtada 50'den fazla iş ortağı ve 150 personeliyle lojistik çözümleri ürettiğini belirterek, yılda 100 bin yükleme yaptıklarını, karada, denizde ve havada olmak üzere multimodal taşımacılık alanında hizmet verdiklerini, gemisi, TIR'ı ve uçağı olmadan taşımacılık yapan en büyük şirket olduklarını söyledi. Zagaia "Yılda 10 bin ton TIR taşıması yapıyoruz. Bunun yüzde 95'ini parsiyel taşımalar oluşturuyor.
Deniz yoluyla yaptığımız taşımalar ise yılda 15 bin tona ulaşıyor. Türkiye'de IATA'nın 200 acentası içinde hava kargo taşımalarında ilk 15 içinde yer alıyoruz. Sadece Türkiye'den yapılan ihracat taşımalarında veya Türkiye'ye yönelik ithalat taşımalarında değil, Türkiye üzerinden üçüncü ülkelere de taşıma yapıyoruz. Türkiye'nin ihracat yanı sıra ithalat taşımalarında da önemli bir rol üstlenmesi hem hizmet kalitesi hem de fiyat uygunluğu açısından önemli. Bir ülkeye bir ihracat taşıması yaptığınızda oradan geminiz ya da TIR'ınızın boş dönmemesi maliyet yönetimi açısından belirleyici oluyor.
Burada maliyet avantajı sadece Türkiye'ye yönelik ithalat şeklinde değil, Türkiye'nin bir lojistik üssü olarak üçüncü ülkelere yapılan taşımalarda da rol almasıyla da sağlanabilir" dedi.
-"AFRİKA PAZARLARINA ODAKLANDIK"-
Yeni pazarlara açılımın önemli olduğunu vurgulayan Vittorio Zagaia "Örneğin son dönemde tekstilde önemli bir üretim merkezi olan Bangladeş'ten Türkiye'ye ilk nakliyeyi biz gerçekleştirdik. Uçakla taşımanın maliyetli olduğu gemi ile taşımanın ise uzun zaman aldığı Pakistan'dan da TIR ile taşıma yapan ilk kuruluşuz. Bu arada son 1.5 yıldır Afrika pazarı üzerinde özel bir çalışma yürütüyoruz. Avrupa ekonomileri krizde. Dış ticarette yeni pazar arayışlarında Afrika öne çıkıyor. THY de son dönemde açtığı toplam
30 yeni uçuş noktasının 19'unu Afrika'da açtı. Biz taşımacılık ve lojistik şirketi olarak milli havayolumuzun da açtığı yolları öncelikle takip ediyoruz. Şu anda Afrika ülkeleri ile Türkiye arasında 30 milyar dolarlık dış ticaret hacmi var. Bu rakamın önümüzdeki dönemde 50 milyar dolara ulaştırılması planları var. Türkiye'den yapılan ihracatta süre 80-90 güne kadar çıkıyor. Bu da dolayısıyla rekabette de Türk firmaları aleyhine bir durum yaratıyor.
Biz Afrika ülkelerine açılımın önemli bir adımı olarak bu kıtada 3-4 lojistik nokta belirledik. Biri de Fas. Türkiye'den Fas'a ve dolayısıyla Kuzey Afrika'ya TIR ile taşıma yapıyoruz. İtalya-Fas arasını ise gemiyle geçerek bu süreyi daha ekonomik hale getiriyoruz. Fas'tan da yakın bölgedeki diğer ülkelere ulaşıyoruz. Kamerun da başka bir lojistik noktamız. Buradan Fildişi Sahilleri, Mal, Burkina Fasso gibi ülkelere taşıma yapabiliyoruz. Bu açılımlar her iki yöndeki taşımalarda da Türkiye'de faaliyet gösteren şirketlere önemli avantajlar getirecek" diye konuştu.
"GALATA KULESİ'NDEN ADIMIZI ALDIK"
Şirketin adını yüzyıllar boyunca imparatorluklara başkentlik yapmış olan İstanbul'da, gücün, bilimin ve ihtişamın sembolü olarak görülen Galata Kulesi'nden aldığını belirten Zagaia, "Galata Taşımacılık, teknoloji ve İnsan kaynaklarına odaklanmış yatırımları ve her geçen gün arttırdığı hizmet kalitesi ile yeni ekonomide değerli müşterilerine rekabet avantajı sağlamayı hedefliyor. 'Biz Her Zaman Bir Yol Buluruz' sloganıyla dünyanın gidilebilecek her noktasına taşıma gerçekleştirmek ve müşterilerimize lojistikten daha fazlasını sunmak istiyoruz.
Bugün 5 kıtada 175 ülkede 196 ofisimizle ve 2 milyon 469 bin 501 ulaşım noktasında hizmet verirken, daha gidilecek yeni yerler var vizyonuyla hareket ediyoruz" diye konuştu. Galata Taşımacılık'ın, oluşturduğu taşıma modelleriyle müşteri odaklı hizmet anlayışını benimsediğini ifade eden Zagaia "İthalatçı ve ihracatçı firmaların lojistik departmanı gibi çalışarak, ana faaliyet alanlarındaki rekabet güçlerini artırmayı hedefliyoruz. İşin tüm ayrıntılarıyla ilgilenerek, müşterilerden bir adım önde giderek, onlar adına her şeyi düşünüp, planlıyor ve rekabetçi üstünlük yaratmayı amaçlıyoruz" dedi.