Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Aralık 26, 2011 00:00
Electro World Türkiye Genel Müdürü Bahadır Özbek, 2011 yılının ilk dokuz ayında satışlarındaki yüzde 25’lik artışla Dixons Retail’in faaliyet gösterdiği 28 ülke arasında en hızlı büyüyen ülke konumuna geldiklerini söyledi.
Özbek, “Bu sonuçlar, Dixons Retail içerisindeki en yüksek büyüme rakamı oldu. Türkiye’nin gupta gösterdiği büyüme, Türkiye’nin daha stratejik konuma gelmesi ve yatırımların artırılmasını beraberinde getirecek” dedi. Özbek, Türkiye’nin bu büyümeyle aralarında Norveç, İsveç ve Danimarka gibi ülkelerin bulunduğu Kuzey ülkelerini beşe katladığını kaydetti. Özbek, Türkiye’de elektronik perakende sektörünün yılın ilk dokuz ayında yüzde 16.6’lık büyümeyle 16.6 milyar liralık değere ulaştığını da aktararak, şunları söyledi: “2011 yılının ilk dokuz ayında yüzde 70’le pazarın üzerinde büyüdük. Yılsonunda sektörün 20 milyar TL’nin üzerinde büyüklüğe ulaşmasını bekliyoruz. TV ve notebook gibi lokomotif ürünlerde fiyatların düştüğü ve kurların yükseldiği bir ortamda bu rakamları yakalıyoruz. Avrupa’da ise ciddi daralma var. Türkiye, tüketici elektroniği sektöründe iyi bir gelişim gösteriyor.”
Özbek, dört yılda 25 mağazaya ulaştıklarını ve 2012 yılı sonuna kadar mağaza sayısını 45’e çıkaracaklarını kaydetti. Özbek, sözlerini şöyle sürdürdü: “2012’de satış alanımızı 60 bin metrekareden 80 bin metrekareye, istihdamı ise bin 500’den 2 bin 500’e çıkarmayı hedefliyoruz. En çok ilde, en yüksek sayıda mağazası olan uluslararası elektronik perakende zinciri olmayı hedefliyoruz.”
2012 zorlu geçecek
2012’nin bu yıldan daha zor geçmesini beklediklerini de dile getiren Bahadır Özbek, “Küresel kriz Türkiye’yi de etkileyecek. Bunun sinyallerini almaya başladık. 2011’in son çeyreği de zor geçti. 2012 daha zorlu piyasa koşullarına sahne olacak. Bu nedenle temkinli davranarak, rekabette adil olma koşulunu da önde tutmalıyız” dedi.
Kredi kartına tek limit bizi etkiler
KREDİ kartlarına ‘tek limit’ hazırlığını değerlendiren Bahadır Özbek, “Tek limite geçilir ve limit de düşürülürse bizi olumsuz etkiler. Bu risk tüm perakendeciler için geçerli. O zaman farklı alternatifleri uygulamaya koyarız. Tüketici finansmanı modelini başlatıyoruz. Bir bankayla anlaştık. Tüketici bizimle muhatap olacak” dedi.