Güncelleme Tarihi:
Türkiye seferlerine 17 Eylül 1946'da Londra-Ankara seferi ile başlayan British Airways'in Türkiye'deki 65. yılı dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Halliday, British Airways'in 92 yıllık köklü bir tarihçesi bulunduğunu ve Türkiye gibi hızlı büyüyen bir ülkede 65 yılı geride bırakmanın kendileri için önemli bir kilometre taşı olduğunu vurgulayarak, Türkiye'de hizmet verdikleri tarihten bu yana pazarda güçlü bir konumları bulunduğunu söyledi.
Halliday, “Türkiye ile olan bağımız daha uzun yıllar devam edecek. Çünkü Türkiye, kendi içinde kimsenin tahmin edemeyeceği bir potansiyel barındıran, kendinden emin ve büyük adımlarla ilerleyen, gelişmeye hızla devam eden bir ülke. Türkiye, korkunç büyük potansiyeli olan bir ülke. Bölgedeki etkisi de hızla artmakta. Burada olmaktan dolayı mutluyuz. Burada piyasadaki durumumuzu sağlam tutmak için elimizden geleni yapacağız” şeklinde konuştu.
Kısa bir süre önce dünya çapında tanıttıkları ve British Airways markasını hem operasyonel hem de hedefler anlamında yeniden tanımladıkları “To Fly. To Serve” kampanyasının sunacağı yeniliklerden Türkiye'deki yolcularının da yararlanacağını ifade eden Halliday, British Airways'in bu kampanyası ile müşteri memnuniyeti için 5 yılda 5 milyar pound yatırım yapılacağını, bu yatırımın en büyük kısmının taşıtlara gideceğini bildirdi.
Halliday, kampanya dahilinde gerçekleştirilecek yenilikleri ise şöyle sıraladı:
“Yeni First Class için 6 ay içerisinde 3 adet Boeing 777-300 ERs daha British Airways filosuna eklenecek. Çok yakın bir gelecekte ilk Airbus A380 ve Boeing 787 Dreamliners uçakları British Airways filosuna dahil olacak. Her kabinde müşterilere kişiye özel içerik ve uygulamalar geliştirilecek. Kabin görevlileri, tüm müşterilere iPad kullanarak hizmet verecek. Bu hizmet bazı hatlarda başlatıldı. Hali hazırda kullanılmakta olan iPhone, Android gibi akıllı telefonlardaki uygulamalara ek olarak müşterilerimizin uçuşlarına anında bakabilecekleri uygulamalar da geliştirilecek.”
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Halliday, hava yolu endüstrisi içinde daha fazla konsolidasyona şahit olacakları bir dönemin kendilerini beklediğini ifade ederek, “Küresel ekonomik durgunluktan hava yolları da nasibini aldı. Müşteriler uçuşlarını bütçelerine göre ayarlamaya başladı. Biz de bu küresel ekonomik durgunluktan etkilendik. Ancak son 6 ayda durumun daha iyiye gittiğini, büyümeye devam ettiğimizi, planladığımız şekilde güçlendiğimizi söyleyebilirim” diye konuştu.
Halliday, Türkiye'nin ne kadar hızlı yükseldiğine tanık olduklarını belirterek, “Güzergahlar üzerinde büyük değişimler yaşanıyor. Türkiye'nin bu konumda merkez olma görevinin giderek artacağını düşünüyoruz” dedi.
Türkiye'de 65. yıla özel kampanya
British Airways, Türkiye'deki 65. yılına özel kampanya ile de, İstanbul-Londra biletlerini tek yön her şey dahil 65 euro olmak üzere “özel” bir fiyatla satışa sunacak. Kampanyadan yararlanmak isteyenlerin biletlerini 17-23 Ekim 2011 tarihleri arasında en az bir cumartesi gecesi Londra'da konaklayacak şekilde satın almaları gerekiyor. Kampanya kapsamında satın alınan biletler 24 Ekim 2011-31 Mart 2012 tarihleri arasında kullanılabilecek.