Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2003 00:00
IAA Türkiye ve DMG Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Halkla İlişkiler Derneği'nin düzenlediği ‘Forum 2003’te yaptığı konuşmada, ‘‘Türkiye iyi bir ürün, ama iyi tanıtılamıyor. Türkiye'nin tanıtımı amacıyla Türkiye Tanıtım Konseyi'ni kurduk. IAA olarak bu iş bizim için gurur verici’’ dedi.Türkiye'deki halkla ilişkiler uzmanlarını çatısı altında toplayan Halkla İlişkiler Derneği (HİD) tarafından bu yıl 10'uncusu düzenlenen ‘‘HİD Forum 2003’’te ‘‘İletişim kanallarına genel bakış, yarının iletişimcileri nasıl yetişiyor, medya gözüyle iletişim’’ tartışıldı.‘‘İletişimde güçlerin birleştirilmesi’’ başlıklı oturumda konuşan Doğan Medya Grubu (DMG) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, iletişimin alt dallarının uzmanlaşma anlamında birbirinden ayrıştırılması, fakat çalışma anlamında ortak bir noktada buluşturulmasının önemli olduğunu söyledi. Türkiye'de iletişimin öneminin son birkaç yıldır yeni anlaşıldığını belirten Yalçındağ, ‘‘Yaptığımız iş ne olursa olsun kurumun temsil edildiği her yerde iletişim kurmak zorundayız. İletişim herkes tarafından yapılır gibi bir yanılgı var. Fakat iletişim uzmanlık alanı olarak tanımlanmalı’’ dedi. TÜRKİYE TANITIM KONSEYİMehmet Ali Yalçındağ, aynı zamanda Türkiye başkanlığını yaptığı Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) tarafından Türkiye'nin bir marka olarak tanıtımı için çalışmalara başladıklarını da hatırlatarak, Türkiye Tanıtım Konseyi'ni kurduklarının vurguladı.‘‘Türkiye iyi bir ürün, fakat tanıtımı iyi yapılmıyor’’ diyen Mehmet Ali Yalçındağ, şöyle konuştu: ‘‘Biz bunu kendimize çok iyi anlattık. Türkiye Tanıtım Konseyi'ni kurduk. Daha önce bu tarz uygulamalar yapılmış. Malezya, Mısır ve İrlanda'daki örnekleri inceledik. Dünyadaki her ülke markasını sivil toplum kuruluşları aracılığıyla yapıyor. Konsey'in kurulmasıyla ilgili bilgiyi birkaç gün önce Başbakan Erdoğan'a ilettik. Biz de IAA olarak bu çalışmayı yapmaktan gurur duyuyoruz.’’ARÇELİK İYİ KULLANDITicari iletişimde iletişimin alt dallarının nasıl kullanıldığının ve nasıl sunulduğunun önemli olduğuna işaret eden Yalçındağ, şöyle konuştu: ‘‘Ticari iletişimi iyi
yemek yapmayla karşılaÅŸtırabiliriz. Ä°yi yemek yapıyor olabilirsiniz, ancak bu yemeÄŸi herkes beÄŸenmek zorunda deÄŸil. Önemli olan içinde kullanılan malzeme ve sunumunun kiÅŸiye hitap etmesidir.’’İletiÅŸimde bütün güçlerin birleÅŸtirilmesine örnek olarak Arçelik'i gösteren YalçındaÄŸ, şöyle devam etti: ‘‘Arçelik yeni logo tanıtımı sırasında bütün pazarlama kanallarını ve iletiÅŸim güçlerini etkili bir biçimde kullandı. Bu etkili iletiÅŸimle güçlü bir sinerji yarattı. Bu çalışmalarla birlikte tüketicilerin sempatisini kazanan Arçelik, mali anlamda da bunun olumlu sonuçlarını gördü. Tüm rakiplerini geride bıraktı.’’YalçındaÄŸ, stratejisi olmayan hiç bir mesajın baÅŸarılı olamayacağını da sözlerine ekledi.Ä°letiÅŸimci mantık dışı sadakat yaratırGüzel Sanatlar Åžirketler Grubu'nun Yönetim Kurulu BaÅŸkanı YiÄŸit Åžardan, organizasyondaki sorunların temelinde iletiÅŸimin yattığını belirterek, ‘‘İç ve dış iletiÅŸimde, baÅŸarı saÄŸlayan yöneticiler iÅŸlerini yapmış sayılırlar’’ dedi. Dünyanın büyük bir maÄŸaza olduÄŸunu kaydeden Åžardan, ‘‘Seçeneklerimiz sonsuz, bilgi transferi sınır tanımıyor. Dolayısıyla ayrışmak, farklılaÅŸmak çok önemli’’ diye konuÅŸtu. Kurumların saygı uyandırdığı kadar sevilmesi gerektiÄŸine dikkat çeken Åžardan, markaların artık evriminin son noktası olan ‘‘Lovemark’’a (sevilen marka) geldiÄŸini söyledi. Pazarlama hedefinin artık alışveriÅŸ deÄŸil, iliÅŸkiler kurmak üzerine olduÄŸunu belirten Åžardan, ‘‘Marka etrafında gizem ve merak uyandırmalı. Hedef kitleye ürünü, onların ihtiyacı haline dönüşmeden istek aÅŸamasında verebilmek önemli. Ä°letiÅŸimcilerin iÅŸi mantık dışı sadakat yaratmaktır’’ diye konuÅŸtu.Hayal gücü artık ÅŸirketlere girecekGüvensizlik ortamında nasıl bir iletiÅŸim koordinasyonu kurulması gerektiÄŸini anlatan Uluslararası Halkla Ä°liÅŸkiler DerneÄŸi (IPRA) BaÅŸkanı Ceyda Aydede, ‘‘Güvensizlik ortamının oluÅŸmasının sebepleri, küreselleÅŸme, iletiÅŸim teknolojilerinin sürekli ve hızlı geliÅŸmesi, mesaj patlaması. Mesaj patlamasıyla beraber, gerçek, doÄŸru, yaratıcı ve yararlı mesajların seçilmesi zorlaşıyor’’ dedi. Güvenin neden önemli olduÄŸunu anlatan Aydede, şöyle devam etti:‘‘Yatırım ve para güven ortamı ister. Güven kaybı, kriz durumu demektir. Güven, etiÄŸin tek global unsurudur. Kurumsal baÅŸarı için de güven gerekli. Sorumluluklara odaklanarak iletiÅŸimde güvensizlik ortamından kurtulabiliriz. Ãœretim yapmak ve satış anlayışı artık yıkıldı. Önemli olan itibar yaratmak.’’ Aydede, ‘‘Bundan sonra hayal toplumu oluÅŸacak, ÅŸirketlerimizde hayal gücümüz yer alacak. Duygusal egzersizler yapılacak’’ dedi. Ä°tibar kristal kase gibidirBasın Konseyi, Dünya Basın Konseyleri BirliÄŸi BaÅŸkanı ve Hürriyet Gazetesi BaÅŸyazarı Oktay EkÅŸi, Halkla Ä°liÅŸkiler derneÄŸi'nin düzenlediÄŸi Forum 2003'te yaptığı konuÅŸmada, insan açısından iletiÅŸimin toplumsal yaÅŸamın ilk döneminden baÅŸlayıp, yaÅŸamla birlikte kıyamete kadar devam edeceÄŸini söyledi. Ä°letiÅŸimde itibarın önemini vurgulayan EkÅŸi, koyunlarını kurtların yediÄŸi yalancı çoban hikayesini anımsatarak, itibarın insanların güven duygusunda odaklaÅŸtığını söyledi.EkÅŸi, itibarın kristal bir kase olduÄŸunu belirterek, kristal kase kırıldığında tamirinin mümkün olmadığını ve yerine yenisini koymanın ise zor olduÄŸunu söyledi. Ä°tibarın prestij, çalım ve protokol uygulamalarıyla karıştırılmaması gerektiÄŸini belirten EkÅŸi, şöyle konuÅŸtu:‘‘İktidarla, parayla, zorla saÄŸlanan veya saÄŸlanmış görünen itibar da itibar deÄŸildir. Ä°tibar güçlükle elde edilir. Çabuk ve ucuza elde edilmiÅŸ bir itibarın ömrü kısa olur. Ucuz itibar önce kendi kendini yer.’’Â
button