Güncelleme Tarihi:
Türkiye İtibar Endeksi’nin (TİE) kurumlarca büyük ilgi ile karşılandığının altını çizen İtibar Atölyesi Başkanı Ertan Acar, “Bugüne kadar aralarında holdinglerin yoğun olarak bulunduğu pek çok kurum, endeks raporundan edinmek ve endeks hakkında detaylı bilgi almak için İtibar Atölyesi ile temasa geçti” dedi.
Gerçekleştirilen planlı kurum ziyaretlerinde pek çok şirket ve STK ile bir araya geldiklerini ifade eden Acar, “Ortaklaşa düzenlenen toplantılarda Türkiye İtibar Endeksi’ni ilgilenen kurumlara ilk ağızdan anlatma fırsatı bulduk. Birçok kurum da endeksi açıkladığımızın hemen ertesinde rapordan edindi. Kurum ve markaların endekse yoğun ilgi gösteriyor olması bugüne kadar böylesi bir çalışmaya olan ihtiyacı gözler önüne seriyor” diye konuştu.
TİE’nin kurum ve markaların başta finansal performansları olmak üzere, tüm ticari ve kurumsal vatandaşlık faaliyetlerinin kamuoyunda yarattığı algıyı net bir biçimde ortaya koyduğunu kaydeden Acar, “Türkiye ekonomisinin aktörlerinin uzun yıllardır gereksinim duyduğu İTİCÜ işbirliğinde tamamen bilimsel zeminde hazırlanmış bu araştırmayı kurumlarımızın hizmetine sunmaktan ötürü büyük mutluluk duyuyoruz” diye konuştu.
“Kurumların ihtiyaç duyduğu veri setini sunuyor”
TİE’nin gördüğü ilgiden büyük memnunluk duyduklarını ifade eden TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı Can Çağdaş da “Türk halkı itibarını yüksek bulduğu şirketleri çok iyi tanıdığını, çok beğendiğini ve çok güvendiğini söylemektedir. Ancak ilişki kurma aşamasına gelindiğinde oranlar düşmekte, memnuniyet, sadakat ve elçilik oranları da bunu takip etmektedir. Söz konusu gönüldaşlık olduğunda, yani kurumların etkinliklerine aktif olarak katılmaktan bahsettiğimizde oran yüzde 50’nin hemen altında gerçekleşmektedir ki bu oran da oldukça yüksektir” dedi.
Endeks sonuçlarının marka ve şirketlerin geleceğine yön veren karar vericiler başta olmak üzere iletişim çalışmalarını yürüten profesyoneller ve onlara iletişim danışmalığı hizmeti sunan kurumlarca iyi analiz edilmesi gerektiğini ifade eden Çağdaş, “Endeksin radarına giren kurumlar ve onları kendisine model alan firmalar başta olmak üzere, iş dünyası STK’ları da sektörlerine ilişkin veri seti oluşturmada gereksinim duydukları pek çok bilgiye TİE sayesinde ulaşabiliyorlar. Kurum ve markalar gelecek vizyonlarını şekillendirmede Türkiye İtibar Endeksi’nden çok faydalanacaklar. Bugüne kadar pek çok sektörel STK ile temasımız oldu. Fırsat buldukça kendilerini ziyaret ederek endeksi anlattık” diye konuştu.
Uluslararası model kullanıldı
TİE araştırmasını yapan XSights’ın Yönetim Kurulu Başkanı Çiğdem Penn de “Türkiye İtibar Endeksi Modeli Xsights’ın farklı ülkelerde başarıyla uyguladığı X-Reputation’ın Türkiye’ye uygulanmış hali. Modelimiz İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin değerli akademisyenlerinin değerli katkıları ile geliştirildi. Türkiye genelinde, kentsel nüfusu temsil eden 26 ilde 2055 kişilik bir örnekleme yapılan bu araştırmada, Xsight ekibi, pilot çalışmadan, rapor yazımına kadar itina ile çalıştı” dedi.
Türkiye İtibar Endeksi hakkında
İTİCÜ’nün akademik denetiminde İtibar Atölyesi adına uluslararası araştırma şirketi Xsights tarafından “Gıda”, “Alkolsüz İçecek”, “Otomotiv”, “Banka ve Sigorta”, “Konfeksiyon ve Tekstil”, “Enerji”, “Beyaz Eşya”, “Elektronik”, “Holdingler”, “İletişim (GSM ve Telekom)”, “İnşaat” ve “Perakende” sektörlerinde 26 ilde gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’ın onur konuğu olarak açılışını yaptığı İTİCÜ Eminönü Kampüsü’nde 7 Mart 2012 tarihinde gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi Sonuçları Değerlendirme Zirvesi'nde açıklandı. Endeksin saha çalışması, Türkiye İstatistik Kurumu’nun belirlediği Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflandırması Alt Bölgesi olan 26 ilde, 2055 görüşmeciyle yapıldı. Örneklem Türkiye’ nin kentsel nüfusunu temsil etmektedir ve Türkiye İtibar Endeksi 2011 araştırmasında 374 şirket ve marka araştırma radarına girmiştir.