Türkiye, İtalya yük gemisi trafiği artıyor

Güncelleme Tarihi:

Türkiye, İtalya yük gemisi trafiği artıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 01, 2009 10:24

U.N Ro-Ro İşletmeleri AŞ ve Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği AŞ'nin ortak girişimi ile başlatılan “Mersin ile İtalya'nın Trieste Limanı arasındaki Ro-Ro gemi seferleri”nde taşınan yük miktarının 3 ayda yüzde 100 oranında arttığı bildirildi.

Haberin Devamı

İşletmenin İş Geliştirme Müdürü Fuat Pamukçu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ilk seferi 4 nisanda gerçekleştirilen Ro-Ro gemi seferine olan talebin her geçen gün arttığını söyledi.

Seferin Avrupa'ya gerçekleştirilen ilk tarifeli sefer olduğuna işaret eden Pamukçu, TIR, dorse, otobüs ve vinçler başta olmak üzere 200 araç taşıma kapasitesine sahip geminin piyasa değerinin 40 milyon avro civarında olduğunu belirtti.

Taşınan ünite sayısının ilk zamanlarda sefer başına 40-50 civarında olduğunu ifade eden Pamukçu, “Aradan geçen 3 aylık sürede taşınan ünite sayısı 90-100'lere kadar çıkarak yaklaşık yüzde 100 oranında arttı. Bu artış ilk etapta beklentilerimizi karşılasa da asıl hedefimiz bu rakamı sefer başına 140-150 üniteye çıkarmak. Yani iki ülke arasındaki yük trafiğini yüzde 50 oranında daha artırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

İtalya'ya giden yüklerin deniz yoluyla sevk edilmesinin önemine değinen Pamukçu, şöyle devam etti:

“Bölgeden Avrupa'ya giden yüklerin önemli kısmı karayoluyla taşınıyordu. Ancak ro-ro seferleri, hem ekonomik hem de hızlı olması nedeniyle tercih edilmeye başladı. Bunun ilerleyen süreçte daha da artacağına inanıyoruz. Çünkü Mersin-Trieste hattı 'Anadolu Kaplanları' diye nitelendirilen Anadolu'nun yüksek ihracat yapan Kayseri, Konya, Gaziantep ve Adana gibi şehirlerindeki firmalara da hem ihracat maliyetlerini düşürücü hem de ihracat zamanlarını hızlandırıcı avantaj sunuyor.

Diğer yandan Mersin'e yakın olan İran, Irak ve Suriye'ye Avrupa'dan gelen transit yüklerin buradan taşınma ihtimalinin olması uzun vadede önem taşıyor.”
Pamukçu, ilerleyen süreçte Mersin-Trieste arasındaki gemi sayısını ikiye çıkarmayı hedeflediklerini, bunun için de ellerinde ikinci bir geminin hazır bulunduğunu bildirdi.

Sefer sayısını haftada iki güne çıkararak firmalara daha avantajlı seçenekler sunabileceklerini vurgulayan Pamukçu, ayrıca istihmada da katkı sağlayacaklarını kaydetti.

VERGİSİZ AKARYAKIT DESTEĞİ BEKLENTİSİ

Mersin-Trieste hattını zor şartlar altında açtıklarını vurgulayan Pamukçu, “Kriz ortamında bu yatırımı yaparken büyük risklerin altına imza attık. Buna bağlı olarak da destek görmek istiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Özellikle “vergisiz akaryakıt” konusunda beklenti içinde olduklarını dile getiren Pamukçu, şöyle konuştu:

“Dünyanın her yerinde böyle bir hattın açılması sırasında devlet desteği veriliyor. Bu konuda bir takım düzenlemeler yapıldı. Ancak, seferin sürekliliği için bir çok yerde uygulanan vergisiz akaryakıt desteğinin Mersin'de de uygulanmasını bekliyoruz. Bu destek hattın gelişmesine doping etkisi yapar. Zaten bu yatırımı akaryakıt sorununun yakın zamanda aşılacağını düşünerek gerçekleştirdik.”

Vergisiz akaryakıtın, ihracata destek olmak için çıkarılan kanunun bir parçası olduğuna işaret eden Pamukçu, “Burada isteğimiz Mersin'e özel bir statü kazandırmak değil, mevcutta olan statüyü Mersin'e getirmek” diye konuştu.

Haberin Devamı

Vergisiz akaryakıt desteğinin aynı zamanda ihracatçılara ve Türk uluslararası nakliye firmalarına verilen bir destek olacağını belirten Pamukçu, bunun ihracatı artırmaya, dolayısıyla istihdamı artırmaya yönelik bir girişim olacağını kaydetti.

MDTO BAŞKANI LOKMANOĞLU

Mersin Deniz Ticaret Odası (MDTO) Başkanı Cihat Lokmanoğlu da Mersin-Trieste seferlerinin Akdeniz'in yanı sıra Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgesindeki ihracatçı firmalara önemli avantaj sağlayacağını söyledi.

Şu andaki taşınan yükle firmanın para kazanmasının zorluğuna dikkati çeken Lokmanoğlu, vergisiz akaryakıt desteğinin sağlanması halinde seferlere olan talebin artacağını kaydetti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!