Türkiye-Ä°spanya maçını 1 milyar kiÅŸi canlı izledi

Güncelleme Tarihi:

Türkiye-İspanya maçını 1 milyar kişi canlı izledi
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 03, 2009 00:00

Milli Takım’ın İspanya ile Ali Sami Yen Stadyumu’nda oynadığı 2010 Dünya Kupası grup eleme maçı 43 ülkede canlı yayınlandı. 1 milyardan fazla kişinin izlediği tahmin edilen maç Almanya’dan Afrika’ya, Vietnam’dan Çin’e, hatta Amerika’ya kadar dünyanın 4 kıtasına ulaştı.

Haberin Devamı

2010 Dünya Kupası grup elemelerinde İspanya ile oynadığımız 2 maç Türkiye’nin yurtdışı tanıtımı açısından da önemli bir fırsat yarattı. Sadece önceki akşam oynadığımız İspanya maçı 43 ülkede canlı yayınlandı. Almanya’dan Afrika’ya, Vietnam’dan Hollanda’ya, Malezya’dan Çin’e, Japonya’dan Amerika’ya kadar dünyanın 4 kıtasında canlı yayınlanan Türkiye-İspanya maçını 1 milyardan fazla kişinin izlediği tahmin ediliyor.

2 ayda sattık

Türk Milli Takım’ının kendi evinde oynadığı maçları yurtdışındaki televizyon ekranlarına taşıyan Saran Holding bünyesindeki Saran Medya Spor Programları Direktörü Selim Usta, ÅŸu bilgileri verdi: "Bugüne kadar bir çok maçı yurtdışındaki televizyon ekranlarına taşımayı baÅŸardık. Ä°stanbul’daki maçın dünya genelinde 1 milyardan fazla kiÅŸiye ulaÅŸtığını tahmin ediyorum. Çünkü maçı canlı izleyen ülkeler arasında Çin, Japonya, Amerika, Almanya ve Brezilya gibi nüfusu fazla ülkeler vardı. Türkiye-Ä°spanya maçını toplam 43 ülkeye sattık. Bu iÅŸlemler yaklaşık 2 ay sürdü."Â

Haberin Devamı

Avrupa ilgisi

Selim Usta, Türk Milli Takım’ının maçlarına Avrupa ülkelerinden büyük ilgi olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Saran Holding olarak Milli Takım’ın 2010 Dünya Kupası grup eleme maçlarının yurtdışı yayın hakları bize ait. Euro 2008 yolunda grup elemelerindeki maçların satışını da biz yaptık. Sahip olduğumuz birikimle birlikte dünyanın bir çok yerine ulaşabiliyoruz. Bu tür maçlar rakibe göre değişkenlik gösteriyor. Son Avrupa şampiyonu ile oynayacağımız bu maça büyük ilgi oldu. Dünyanın bir çok ülkesinde canlı izlendi."

Önceki akşam Ali Sami Yen Stadyumu’nda oynanan Türkiye-İspanya maçını stadyumda 23 bin kişi izledi. Bilet        fiyatlarının 20 TL’den başlayıp 60 TL’ye kadar çıktığı maçta Türkiye Futbol Federasyonu da 700 bin TL’lik hasılat elde etti. Yaklaşık 2 bin kişinin davetli olduğu maçta 21 bin kişi bilete 700 bin TL ödedi. Sponsor firmaların çeşitli etkinliklerle renk kattığı gecede Milli Takım’ın teknik sponsoru Nike da korsana karşı kampanya başlattı.

Rakamlarla Türkiye ve İspanya maçları

Santiago Barnebau stadında oynanan maçı tribünlerde 75 bin taraftar izledi.

Haberin Devamı

Taraftarlara İspanya Futbol Federasyonu 20 bine yakın bayrak dağıttı.

Bu maç için 1500 taraftar Türkiye’den Madrid’e gitti.

Stadyum da ise toplam 4 bin 500 Türk taraftar vardı.

Ali Sami Yen’deki maçı 23 bin kişi izledi.

Türkiye’deki maç 43 ülke televizyonunda canlı yayınlandı.

Bu maçtan federasyon yaklaşık 700 bin TL hasılat elde etti.

Madrid’e uçan taraftar 1 milyon Euro harcadı

 2010 Dünya Kupası yolunda Milli Takım’ı yalnız bırakmak istemeyen taraftarlar geçtiğimiz hafta İspanya’nın da yolunu tuttu. 1500 kişinin gittiği Madrid de Türkler kişi başı ortalama 700 Euro harcayarak, 1 milyon Euro’ya yakın para bıraktı. İspanya ve Avrupa’da yaşayan Türkler de Milli Takım’ı desteklemek için Madrid’e akın etti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!