Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de yatırım yapan Avrupa’nın 16 dev şirketi kıtada geniş bir kampanya başlatıyor. Bu kapsamda Almanya da harekete geçti. Almanya Ekonomi Bakanı Brigitte Zypries, bakanlıkta Türkiye kökenli Türk işadamlarıyla bir toplantı yaparak, siyasi nedenlerle gerilen ikili ilişkilerin normale dönmesini istediklerini vurguladı. Ekonomi Bakanı Zypries, Türkiye Almanya ilişkilerinin zor dönemden geçtiğini ve gerilen ikili ilişkileri normale dönüştürmek için bu toplantıyla olumlu sinyal vermek istediklerini söyledi. Bakan Zypries şöyle konuştu: “Türkiye ile ilişkiler bizim için çok önemli. Milyonlarca Alman Türkiye’ye tatile gidiyor. 100 binden fazla Türkiye kökenli girişimci Almanya’da 500 bini aşkın insanı istihdam ediyor. Almanya’daki Türk girişimciler Almanya’nın gayri safi milli hasılasına yaklaşık 50 milyar Euro katkıda bulunuyor. Siyasi tartışmalar insanlarda korku yarattı. Türkiye’ye rezervasyonlar yüzde 40 düştü. Bu, Türkiye için iyi bir durum değil. İşadamlarında güvensizlik yatırımları olumsuz etkiliyor.”
ARZUM TAM ÜYELİK
Türkiye’de yatırım yapmak isteyen Alman işadamları ve yatırımcılar için hukuk güvencesi en başta geldiğini belirten Zypries, panelde ‘gelecek 15 yıl içindeki arzunuz nedir’ sorusuna, “Türkiye’nin gelecek 15 yılda AB üyesi olması. Daha fazla Almanın Türkiye’ye seyahat etmesi” yanıtını verdi. Panelde konuşan Türkiye kökenli işadamları Soliterm Genel Müdürü Ahmet Lokurlu, Berlin Kreuzberg Eğitim Merkezi Başkanı Nihat Sorgeç, 300 kişinin çalıştığı hasta bakıcılık şirketi Deta Med Haus şirketi sahibi Nare Yeşilyurt Karakurt ve vergi danışmanlığı şirketi yöneticisi Süreyya İnal, Almanya’da karşılaştıkları zorluklardan nasıl bir başarı öyküsü çıkardıklarını anlattılar. Zypries, panelde ayrıca göçmen kökenlileri daha fazla girişimciliğe teşvik etmek için Türk girişimcilerin önerilerini aldı.
ALMANYA’DA İLANLAR BAŞLADI
AVRUPA’nın dev şirketler de Türkiye’nin yatırımlar için güvenli bir ülke olduğu konusunda uluslararası bir kampanya başlatıyor. Nestle geçen hafta Almanya’nın haftalık en ciddi gazetelerinden Die Zeit gazetesine İngilizce “Türkiye iş yapmak için muhteşem bir yer. Çok temiz verimli bilançosuyla hiçbir zaman ortada bırakmadı” (Clean Track Record) başlığıyla tam sayfa ilan verdi. Önümüzdeki hafta aynı ilanlar Almanya’nın ciddi gazetelerinden Frankfurter Allgemeine gazetesi, Focus ve Stern dergilerinde yayınlanacak. N 24, NTV televizyon kanallarında 30 ile 60 saniyelik reklam spotları dönecek. Ekonomi Bakanlığı’nın projesi kapsamında yürütülen kampanyaya dev şirketler katılıyor.